Smart ForFour možná bude mít nástupce, podílet se na něm bude Renault

Stuttgartská automobilka Mercedes Benz jen nedávno zahájila první jednání s Renaultem ohledně vývoje nového kompaktního vozu, jež by na trhu nahradil již dříve skončivší Smart ForFour. Ačkoliv jsou veškerá rokování pouze na začátku, vedení Mercedesu dává velkou šanci tomu, že pod značkou Smart bude opět nabízen i čtyřmístný model. Při pohledu do ne tak vzdálené minulosti však musíme kostatovat, že myšlenka nabízet větší Smart se nesetkala s očekávaným ohlasem, a tak byla výroba tohoto modelu po dvou letech předčasně ukončena v roce 2006. Tehdy se na jeho vývoji přitom výrazně podílelo Mitsubishi, které Smartu „propůjčilo“ mnoho prvků z modelu Colt.

Svou pozornost k tomuto modelu obrací Mercedes zajisté i proto, že po obnovení třídy větších vozidel novým modelem E a faceliftem pro vlajkovou loď S se v současnosti chystá podívat na zoubek svým kompaktnějším modely jako jsou třídy A a B. Navíc současná doba přeje menším votům více než jakákoli dřívější. Zda to ale u Mercedesu s „velkým Smartem” opravdu znovu zkusí, tím si zatím jisti být nemůžeme...
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Smart ForFour první a zatím jediné generace
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 399 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.498
Rok výroby: 2010
Stav: 33 868 km
Cena: 150 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků