Smart eScooter: elektroskútr ovládaný iPhonem

Pod značkou Smart se v Paříži představí studie eScooter. Na výrobce automobilů je to zvlášní produkt, uvážíme-li však, že Smart dělá jedny z nejmenších aut vůbec, jež nemají k motocyklu až tak daleko, nejde až o tak velké překvapení.

Jednostopý stroj se vyznačuje zelenobílým lakováním ve stylu vozíku ForTwo Electric Drive, solárními panýlky a osvětlením sadami LED. O pohon se stará elektromotor o výkonu 5 koní (4 kW) uložený v náboji zadního kola a napájený li-ionovými akumulátory. Na jedno nabití má ujet až 100 km a dosahovat rychlosti 45 km/h. Dobíjení z běžné domácí sítě má trvat tři až pět hodin.

Nejde přitom o žádný podvyživený „aušus“. Smart Escooter je vybaven airbagem, ABS, hlídáním mrtvého úhlu nebo držákem na iPhone. Ten je navíc vybaven konektorem, díky němuž lze využívat všech jeho funkcí a volit je dálkově tlačítky na vyhřívaných madlech řidítek.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Smart eScooter
Smart Fortwo 0.799
Rok výroby: 2000
Stav: 204 737 km
Cena: 30 000 Kč
Smart Forfour 1.493
Rok výroby: 2006
Stav: 143 380 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 11 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků