Smart a Twingo dají vzniknout malému SUV. Potřebují vytížit továrnu

Smart a Twingo dají vzniknout malému SUV. Potřebují vytížit továrnu

Slovinská továrna, která chrlí společný počin Mercedesu a Renaultu, tedy nový Renault Twingo a příbuzný Smart na shodné platformě, se potácí na hranici výdělečnosti. Potřebuje tedy další model, který by přilákal zákazníky a pomohl továrnu vytížit.

Renault byl schopný udávat zatím jen asi sedm tisíc vozů Twingo měsíčně, teprve v únoru a březnu 2015 se odbyt zvedl na 10 000 vozů. Smart je na tom ještě hůře a každý měsíc se ho prodaly necelé čtyři tisíce. Továrna by přitom měla vyrábět 300 000 aut ročně, uvádí britský Autocar.

S odbytem by právě mělo pomoci malé SUV. Protože si musí Smart a Renault pospíšit, technika pod povrchem bude zřejmě úplně stejná a změní se maximálně jen tvar karoserie. I interiér bude pravděpodobně převzatý ze současných modelů, takže nečekejme žádnou revoluci.

Motor opět zůstane vzadu, což je mezi crossovery velmi neobvyklé řešení. Vzezření „terénního“ Smartu a Renautlu bude umocněno přizvednutým podvozkem, oplastováním blatníků a prahů a podobnými detaily. Cena by měla být rozumná a trh dnes malým levným crossoverům přeje. Novinka by mohla dorazit už v roce 2017.

Smart

Smart je německý výrobce malých automobilů. Myšlenka na tak malý vůz vznikla koncem osmdesátých let v hlavě šéfa Swatch, který se v roce 1994 spojil se značkou Mercedes-Benz a o čtyři roky později bylo na světě první auto.

Smart fortwo • Smart fortwo kabrio •​ Smart forfour

Doporučujeme

Články odjinud