Slovenský automobilový trh: Přísně tajné!

Slovensko dodává čísla o vývoji automobilového trhu vždy se zpožděním. Zatímco Evropa dávno zveřejnila počty nových aut za srpen, Slováci sice základní údaje zveřejnili už v srpnu, ale až nyní se můžeme dozvědět, jak si vedly jednotlivé značky a typy aut.

Jako jedna z mála zemí v Evropě má slovenský Zväz automobilového priemyslu data zamčená. Jsou přístupná jen platícím členům. Zatímco například české statistiky jsou přístupné volně a Poláci dokonce zveřejňují počty aut a typů po jednotlivých vojvodstvích, slovenská čísla jsou předmětem málem státního tajemství.

Video | Byznys | Kia

Kia vyrábí na Slovensku stále víc aut. Byli jsme se tam podívat.

Jak si tedy vedli Slováci v sedmém měsíci roku 2013? Z toho, co je dostupné, se veřejnost mnoho nedozví. Schází většina údajů o počtech u jednotlivých typů, slovenské statistiky hovoří o procentuálním podílu na trhu.

Ve srovnání s rokem předcházejícím poklesl slovenský trh o devět procent. Konkrétně zde bylo letos v srpnu registrováno 5709 nových automobilů. Za celý letošek to dává dohromady 37 753 aut a pokles o sedm procent.
Největší zájem měli na Slovensku v srpnu o Škodu Fabia (326 aut). Na stříbrné příčce se usadila třetí generace Škody Octavia (4,9 % trhu) a bronz si odváží i30 od Hyundai (3,7 %).

Na čtvrté pozici zaparkovala další Škoda, tentokrát Rapid (3,2 %). Pátá skončila Kia cee´d a šestý VW Golf. Sedmá příčka je utajená, zato osmá skončila na Slovensku Dacia Sandero se 120 vozy.

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků