Slovensko láká další automobilku - tentokrát BMW

Německá automobilka BMW zkoumá možnosti výstavby nového závodu na Slovensku. Informovala o tom televize Markíza. Podle slovenského ministra práce Jána Richtera jsou jednání s automobilkou v počáteční fázi. Konkurentem Slovenska o investici BMW je prý Mexiko.

Automobilový průmysl je jedním z tahounů exportně orientované slovenské ekonomiky. V zemi mají své továrny Volkswagen, Kia Motors a PSA Peugeot Citroën, které loni vyrobily téměř 640 tisíc aut. Země se tak v této kategorii dostala v přepočtu na obyvatele na světovou špičku, letos by se výroba aut na Slovensku měla znovu zvýšit.

BMW by svůj nový závod podle médií mohla umístit do průmyslového parku Kechnec na východním Slovensku, kde je vysoká nezaměstnanost. Nynější továrny tří automobilek jsou postaveny na západě a severu země, kde podniká také většina jejich dodavatelů.

Ke koncentraci firem do těchto regionů podle dřívějšího vyjádření sdružení automobilového průmyslu přispívá i chybějící dálniční spojení mezi západní a východní částí Slovenska. To se podle odhadů současné vlády nepodaří dokončit ani do roku 2017.

Zdroj: E15.cz
 

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků