Slovensko je magnet pro automobilky, ve hře jsou i BMW a Bentley

Za pozitivními čísly slovenské ekonomiky v krizových časech stojí automobilový průmysl, který táhne HDP neustále vzhůru. Podle posledních údajů statistického úřadu opět narostl o 8,3 procenta. Po automobilkách KIA, Volkswagen a Peugeot chtějí do země zamířit i další výrobci. Ve hře jsou dokonce exkluzivní jména BMW a Bentley.

Zatímco dosud automobilky přicházely na západ republiky, v případě BMW se hovoří i o východu. „Můžeme potvrdit, že jsme slyšeli o zájmu jisté automobilky přijít na východní Slovensko. Přes společnosti, které zajišťují etablování těchto firem u nás,“ vyjádřil se pro deník Hospodárske noviny primátor Prešova Pavel Hagyari.

Slavná automobilka se zájmem o továrnu v některé ze zemí s levnější pracovní silou netají. Slovensku hraje do karet proklamovaná investice vlády do dopravní infrastruktury i blízkost dodavatelských firem. Nedaleko Prešova totiž sídlí Howe, Elektroconnect a Getrag Ford, které pro BMW vyrábějí díly.

V souvislosti se Slovenskem se v poslední době mluví také o exkluzivní značce Bentley z rodiny VW. Šéf Bentley Wolfgang Schrieber minulý měsíc potvrdil zájem o závod v Bratislavě. Vyrábět by tam chtěl nový model Falcon. Kdyby jednání dopadla pozitivně, došlo by na historický unikát. Vůbec poprvé by se vůz luxusní značky vyráběl mimo Velkou Británii.

„Slovenské trumfy jsou nižší výrobní náklady a zkušenosti s produkcí Porsche Cayenne či VW Touareg, tedy s vozy využívajícími stejnou platformu, jakou by měl i nový Falcon. Naproti tomu pro ponechání výroby v Británii mluví tradice a prestiž spojená s označením Made in Crewe, England“, hodnotí slovenské šance analytik Cyrrus Jiří Šimara.

Tak, či onak, pod Tatrami svítá na lepší časy v boji s nezaměstnaností. Pokud by na Slovensko zamířila byť jedna ze zmíněných firem, přineslo by to práci tisícům lidí. „Pokud by v budoucnu přišla další nabídka, tak se jí určitě budeme zabývat. Automobilový průmysl považujeme za velmi důležitý pilíř slovenského hospodářství,“ dodává mluvčí ministerstva hospodářství SR Stanislav Jurikovič.

Zdroj: E15.cz
 

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 180 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 285 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák | 4 příspěvky
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků