Slovensko chce zavést registrační daň na luxusní auta

Slováci si při koupi luxusnějších automobilů připlatí. Nastupující slovenská vláda plánuje v rámci balíku opatření na ozdravení státních financí zavést zvláštní registrační daň na auta. Listu Hospodárske noviny (HN) to řekl budoucí ministr financí Peter Kažimír.

Sazba nové daně by měla podle Kažimíra záviset na výkonu motoru nebo množství emisí. „Škodovky to určitě nebudou,“ řekl Kažimír, plánovanou výši daně nezpřesnil.

Nejprodávanějšími vozy v zemi jsou modely Škoda Fabia a Octavia. Jen v únoru bylo v zemi podle HN zaregistrovaných do evidence přes 770 vozidel prémiových značek.

Podle dvou slovenských ekonomů, kteří připravili návrh možných opatření jak ozdravit veřejné finance, by nejvyšší sazba registrační daně na auta mohla dosáhnout až 1500 eur (37 tisíc korun). Stát by tak ročně získal 24 milionů eur.

Podobné poplatky prý zavedlo Maďarsko i Německo.

Nová jednobarevná vláda sociálních demokratů (Směr-SD), kterou prezident jmenuje příští týden, bude muset najít více než miliardu eur na splnění závazku země stlačit v roce 2013 schodek veřejných financí pod tři procenta výkonu ekonomiky.

Zdroj: E15.cz

 

Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 127 642 km
Cena: 75 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků