Slovenské řidiče drtí drahý benzin

Vysoké ceny benzinu snížily jeho prodej na Slovensku na nejnižší úroveň za posledních nejméně šest let. Odbyt benzinu za první čtyři měsíce letošního roku klesl meziročně o 6,5 procenta, proti předkrizovému roku 2008 se propadl až o pětinu.

Slovensko má v porovnání se sousedními zeměmi kvůli vysokým daním nejdražší benzin. Mnoho obyvatel z příhraničních oblastí proto jezdí tankovat například do Rakouska, Polska nebo Maďarska.

Litr nejžádanějšího benzinu Natural 95 stojí v zemi v průměru 1,54 eura (39,70 korun), což je o zhruba 3,50koruny více než v Česku. Vůbec nejdražší byl benzin v zemi pod Tatrami v dubnu, kdy se jeho cena vyšplhala na 1,6 eura za litr.
 
Od ledna do konce dubna se na Slovensku prodalo 174,26 milionu litrů benzinu. Ve srovnání s minulým rokem tak motoristé každý den koupili v průměru o 100 tisíc litrů benzinu méně.

Zatímco zájem o benzin v zemi klesá, prodej nafty podpořilo snížení spotřební daně před dvěma lety. K její vyšší spotřebě na Slovensku podle portálu přispívá i to, že se zvyšuje počet vozů s naftovým motorem, jejichž spotřeba je nižší než u srovnatelných aut na benzin. S odvoláním na informace Slovenské asociace petrolejářského průmyslu a obchodu to dnes napsal portál natankuj.sme.sk.
 
Loni pokračoval trend poklesu spotřeby benzinu i v Česku. Dodávky na český trh se proti roku 2010 snížily o 3,5 až čtyři procenta, spotřeba nafty stagnovala.

Zdroj: E15.cz
 

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků