Slibované peníze nepřišly. GP může zachránit zrušení jiných závodů

Sliby politiků na záchranu závodu mistrovství světa silničních motocyklů na Masarykově okruhu u Brna se naplnily jen zčásti. Dál tak hrozí, že tradiční motoristický svátek se letos v srpnu v jihomoravské metropoli uskuteční naposledy, i když Automotodrom má zaručené konání Grand Prix České republiky do roku 2013. Jenže se ztrátou hospodařící společnost už dál nemůže ze svého hradit zalistovací poplatek ve výši zhruba 70 milionů korun a pomoc ze strany poslanců není taková, aby na úhradu stačila.

„Jediný pan ministr školství, mládeže a tělovýchovy Josef Dobeš splnil svůj slib a prostřednictvím Autoklubu ČR odejde na úhradu zalistovacího poplatku dvacet milionů korun. Co se týká ostatních politiků, tak bych to shrnul rčením slibem nezarmoutíš,“ sdělil AutoRevue.cz majoritní akcionář Masarykova okruhu Karel Abraham starší. „Podporu Grand Prix každoročně zajišťuje i Magistrát Města Brna a Jihomoravský kraj, ale to nejsou peníze, které bychom mohli použit na zaplacení promotérovi šampionátu společnosti Dorna. Jde o prostředky na celoroční reklamu.“

Nedaří se nalákat sponzory

Management společnosti Automotodrom Brno se proto snaží o zachování tradičního závodu vlastními silami. „Hrozba, že šampionát úplně skončí, je reálná, ale zkoušíme situaci zachránit tím, že by z našeho kalendáře pro rok 2012 vypadly závody mistrovství světa motocyklových superbiků a cestovních vozů FIA WTCC. Naším plánem je na těchto podnicích ušetřit a všechny finance včetně těch, které vyděláme letos na návštěvě Grand Prix, vrhnout na její záchranu,“ prozradil Abraham.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Návštěvnost na třídenním programu GP dosahuje na Masarykově okruhu hranice čtvrtmilionu diváků

Podle něj se na špičkovou motoristickou akci nedaří nalákat sponzory. „Zájem je takřka nulový. Obraceli jsme se i na velké státní podniky, ale neuspěli jsme. Sponzorem byla v posledních letech vlastně jen společnost Automotodrom Brno spolu se sdruženými firmami, ale dál je to už neúnosné. Každý rok můžeme šampionáty hostit, můžeme bez problémů fungovat, ale potřebujeme zaplatit zalistovací poplatek, o což se ve světě obvykle stará stát. Bez této pomoci se taková akce nedá ufinancovat. O všechny šampionáty v jiných sportech se český stát postará, ale u motorek to nejde,“ krčil rameny podnikatel.

Jinde čekají na příležitost

Jako příklad uvedl závod F1 a mistrovství světa cestovních vozů WTCC v nedaleké Budapešti. „Tam se o potřebnou částku, na formuli 1 ve výši čtyřiceti milionů eur, podělí stát s bankami a velkými státními podniky. Prostě to poskládají dohromady, protože je to pro Maďarsko obrovská prestiž. Divím, se, že něco takového ještě nepochopil nikdo tady, protože se jedná akci podobného významu a přínosu co se týká návštěvnosti. Co lidí k nám kvůli motorkám přijíždí a nechává tady peníze. Nikdo tady nedomýšlí, jak obrovskou reklamu tenhle podnik dělá České republice v zahraničí. Jestli se nám Grand Prix nepovede zachránit, stát o tyhle zisky přijde. A jinde jen čekají, že po nás místo s radostí převezmou. Všude totiž vědí, že se státem v zádech se dá na motocyklovém mistrovství světa vydělat,“ dodal.

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků