Slevy nestačí, prodeje aut v Evropě dál padají. Nedaří se ani Škodě

48 komentářů

Banjo
25. března • 12:02

Zajímavé je, že BMW, Toyota nebo Mercedes se zobrazují jako "group", zatímco KIA a Hyundai jako jednotlivé značky. Není to náhodou proto, že by je HMC group "předběhla" v tabulce?

Skyline
25. března • 7:50

Vysledky socialismu v praxi. Okrademe lidi, ukazeme jim, ze lze krast jeste vic (Kypr) a pak se budeme divit, ze neutraci. Kdyz pak clovek vidi soudruha eurohujera Zemana jak si pochvaluje evropske dotace, to by jeden blil.

Antiautomat
25. března • 9:53

Za to co sa teraz deje je zodpovedny nadnarodny umelo vydrziavany kapital a jeho pochybne zaujmy. Zavesit na kandelabre rad radom a vo svete bude pokoj.

Belzeblb
25. března • 7:46

Nekonecny rust je zalezitost z rise snu, jiz od pradavna funguje priroda cyklicky, ekonomie nema od prirody vyjimku. Ekonomove jsou novodobi sarlatani a patri je spolecne s politiky defenestrovat 8-)

František Scherbaum
24. března • 22:50

až se bude ekonomicky více dařit tak lidi budou mít peníze a kupovat i nové auta

Martin
24. března • 21:03

Vzhledem k omezenému počtu lidí na planetě by nekonečný rupst čelal jenom blázen.
Ten pokles má taky co dělat se šrotovným - to vytáhlo potávku z 5 let do 1 roku. Eurohňupi si zatleskali, protože to zvýšilo statistiku prodejů a teď brečí.

k22
24. března • 19:46

Kdyby třeba banky nedávaly úvěry za 14% - když si půjčují od centrální banky za 0.5% - tak by se poptávky a to nejen po autech hnula..;-)

Karel  Antonín
24. března • 18:34

Tomu se nadá říkat sleva Rapid má hodnotu maximálně 150 000,-Kč a prodává se neúměrně draho to samé Octavie její cena by měla být někde 230 000,-Kč , ale i další automobilky a modely.
Malá levná auta by měla začínat někde na 90000,-Kč případně ještě méně.

kk
25. března • 16:24

suhlas. Korporacie neuveritelne bohatnu na predaji predrazneho tovaru. Auta by mohli pokojne zlacneiet o tretinu (tie lacne znacky) pripadne aj o daleko viac (akoze premiove znacky) a vyrobcom by zostalo stale dost na zisky.Kolko stoji len bleba reklama rocne?
Kolko mala zisku minuly rok Skodka ci Hyundai?Tam je pes zakopany - v nenazratosti korporacii.Kolko robosov z VW v BA si moze dovolit kupit vlastny produkt?? :-/

Skyline
25. března • 17:15

Nesmysl. Pes je zakopany v zakaznicich, kteri jsou ochotni ty penize za auta dat. Navic mezi znackami existuje konkurence a zatim se moc nevyplati vyrabet v Cine - pokud chces neco brutalne predrazeneho, muze jako skvely priklad slouzit jista ovocnarska firma z udoli silikonu. Kolik delniku ze Ferrari si muze dovolit vlastni auto? Mas to proste popletene, placas hlouposti.

MAREK
25. března • 16:33

Před chvíli jsem se málem počůral při čteni nového čísla Světu motorů!!! Téma zadní nápravy nové Octavie! Kterou vybrat? Lék na neduhy? 300kg cementu! Asi nová příplatková výbava pro Škodovku?! Jen jsem zvědavý co si za to řeknou? Ale bude to asi rána???:-D

honza
24. března • 18:52

Tak si Karle to auto postavte sam nebo si zalozte novou automobilku, budu se tesit na Vase obchodni uspechy od 90000kc ;-)

lojza
24. března • 19:45

No nekamenujte mi, to co teď napíšu zřejmě není reálné z hlediska konkurence mezi firmami, nicméně technicky to možné je. Z hlediska nákladů na přípravu výroby jsou nejdražší raznice na plech a velké formy pro plasty. (Vyjma kokil už je potom zbytek značně flexibilní - roboty a obráběcí centra.) Aby se mohla spustit výroba, je potřeba 2 sad raznic. To je kvůli tomu, že pokud dojde k poškození raznice, tak se nezastaví výroba, ale nasadí se záložní a původní mezitím opraví. Jedna sada raznic vydrží zhruba 2 miliony cyklů. Takže teoreticky, i s náhradními díly, se na 2 sady raznic dá bezpečně udělat cca 3,5 mil. aut. Pokud by se tedy dojížděla výroba na technologickou životnost nářadí, tak tu nějaký prostor pro pokles výrobních nákladů existuje. Ostatně některé firmy tuto filosofii uplatňují a na třetích trzích v Africe a Jižní Americe, kde dojíždí nářadí v Evropě vyřazené.

Mirek
25. března • 8:11

S tím duplicitním lisovacím nářadím jsi hodně vedle, to se prakticky nedělá. Je to moc drahé a byla by to nevratná investice.

Mirek
25. března • 20:58

Tak páni mínusáci, pro vaší informaci. Např pro Škodu musíte výrobu nářadí vysoutěžit. Vysoutěžíte konstrukci a výrobu jedné sady nářadí. Nářadí buď vyrobíte, nebo si dáte někde vyrobit. To dostanete zaplaceno a to předáte, nebo nářadí zůstane u vás a jste dodavateli výlisků, nebo svařenců z několika výlisků. Náročnost konstrukce a kvalita materiálů nářadí se odvíjí od předpokládaného množství vyrobených vozů daného typu auta v jeho životním cyklu, tedy po náběh nástupce. Jen tak pro představu, Octavia II se dojíždí na nářadí, které má přešvihnutou životnost asi o 50%, což výrazně zvyšuje nároky na údržbu tohoto lisovacího nářadí. Z toho si odvoďte, kdy byla asi předpokládaná nová Octavia.
Nyní mi tady můžete nasekat opět nějakou desítku mínusů, neboť se v tom pravděpodobně vyznáte lépe, než já.

Mirek
25. března • 11:31

Je vláštní, že ani třicet let praxe, do současnosti, v tomto oboru mi nestačí na to, abych věděl, že se duplicity běžně nedělají. To je pro ty, co přidělují mínusy bez znalosti věcí, než aby napsali jak to tedy podle nich je.

kolemjdouci
24. března • 21:25

Chlape, vy si to predstavujete jako Hurvinek valku :-) Dokazete si vubec predstavit, kolik stoji vyvojova oddeleni? Nekdo to musel vymyslet a to je na tom to nejdrazsi, bez toho to nejde.. Dalsi vec je, ze se musi zaplatit technologie... Marketing a administrace coz pri velikosti firmy jako je automobilka taky neco stoji a je to nutne.. Rezijni naklady.. Vubec nemate tuseni o cem mluvite.. Nikdo kdo se ohani vyrobnimi naklady vs. prodejnimi cenami nema tuseni o cem mluvi... Nekdo Vam tu soucastku v reklamaci do hnujdaje taky musi zaplatit...

Jan
24. března • 21:40

a je nutný čím dál tém více zkracovat lifetime modelů ?....vždyť dnes není výjimkou facelift po 2 letech výroby a po 5 letech nový model. Chúpu...trh si to žádá...když to ale vezmu zpětně...je první oktávka natolik rozdílná jak oktávka druhé generace......udělat trochu hlubší facelift aby držela krok s konkurencí, promítnout prodloužení životního cyklu do ceny a za 250 000 bych ji klidně koupil. Dřív jsem se s ní jako firemní vozem něco najezdil, dostávala docela sodu a nebyl s ní žádný zásadní problém.

lojza
24. března • 21:34

Budete se divit, ale umím si to představit velmi dobře. Asi 35 let se v téhle části autobranže živím. :-)

VW
24. března • 16:13

Docela by mě zajímalo, jestli náhodou pan Pečenka už neví kde udělali soudruzi v NDR chybu!?

pukimalu
25. března • 16:09

Mě taky!?

Reven_21
24. března • 21:09

už tě omrzelo se za mě vydávat? :-)

Marek
24. března • 15:50

Koupil jsem si novou Kiu SW za super peníze a mám na 7 roků vystaráno! Než nějakou starou Francouzkou ojetinu, tak raději nějakého nového Korejce v plné palbě!?:-D

Petr
25. března • 12:01

Tak a teď si spočítej kolik tě bude stát jezdit 7 let do autorizovaného servisu, aby si mohl uplatnit 7 letou záruku. Porovnej si ceny opotřebovatelných dílu např. u VW a KIA/Hyunday a najednou zjistíš, že tu prodlouženou záruku si v podstatě kupuješ na splátky....

andy
26. března • 16:00

na CRDi motor pri ceed SW je servisny interval 30.000 km alebo 2 roky. takze za 7 rokov to je pre bezneho majitela 3x v autorizovanom servise. a to stoji za tu zaruku. ak nie, mozes chodit ako s inym autom 2 roky a potom si zaplat vsetky opravy. kazdy sa sam rozhodne.

MAREK
26. března • 16:25

Pochopitelně že záleží jak je nastaven servisní interval? A pak záleží na tobě zda záruku chceš nebo nechceš? Většinou je ale záruka na prorezavěni karoserie 12let a v tom případě nemáš asi jinou volbu než dodržet záruční podmínky! A v případě že máš motor TSI staršího provedeni s řetězem, pak asi jiná volba také neexistuje!? Ale vše záleží vždy jen na tobě!?B-]

kaa
26. března • 14:49

Autorizovaný servis nebude stát ani korunu. Protože veškerý servis a garanční prohlídky jsou 7 let zdarma.B-]

MAREK
26. března • 15:02

Tak to máš poněkud milné informace! To už si myslelo víc majitelů a pak se nestačili divit? :-D

Marek
25. března • 12:26

S těmi díly od VW bych si zas tak moc nefandil! Viz. rozvodový řetěz U TSI 100t Km 5x výměna! Jinak jako automechanik udělám 1. servisní kontrolu a druhou jen v případě nutnosti! Platit za 1l oleje 800kč u autorizovaného servisu nemíním! Běžně plná syntetika stoji kolem 150,-kč za litr / na netu Shel Helix Ultra 5W-40 130,-Kč litr/ Veškerý servis a údržbu si dělám pochopitelně sám! Diagnostiku mám v rámci zaměstnáni přístupnou! Tahle je pochopitelne můj názor vzhledem k mým možnostem! :-D

Reven_21
25. března • 15:06

Pane VW jste nahlášen u admina těchto stránek a jen vyčkává až vtomto vydávání za mě budete pokračovat... Radím vám, přestaňtě.

MAREK
25. března • 16:45

Jsme chudí a tudíž si nemůžeme dva počítače dovolit! A tak nám musí jeden počítač stačit pro více užívatelů! Bohužel počítač má jen jednu IP adresu!!! Brouku!:-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Reven_21
25. března • 17:03

To mě je uplně jedno:D A to že pro jednu domácí sít je jedne IP adresa:D Ale co, užívej si to:D Já se směju pouze tvé hlouposti:D Jinak tě mam tvrdě na háku:-) Jseš holt ubožáček kterej se baví primitivním humorem:-) Jediná věc co mě mrzí je, že si tady nemužu dát ignore na tvou IP adresu:-)

MAREK
25. března • 17:42

Co takhle začít používat jednu IP adresu a nedělal z lidí pitomce!? A konečně už si koupit něco novějšího!? Ten Megan už je dlouho za zenitem!! Brouku!:-D

Revan_21
25. března • 18:21

Jak to myslíte:D Vy si umíte měnit IP adresu?:D to jste docela borec:D
Nebojte se:D V letě budu svého mengánga měnit :D

MAREK
25. března • 18:32

Ale Brouku vždyť jsi sám příznal že používaš dvě IP adresy, nebo snad né? A s tou Dacii ti docela držím palce! Brouku!:-D

Revan_21
25. března • 18:42

:D Pane:D To je statická adresa v šíti:D Nejde mít 2 IP adresy na jedné domácí síti... Jinou ip adresu budete mít kdyby jste psal od někoho jineho nebo z jineho města. Řikal jsem že používám 2 jmena. Jedno na stolním počítači kde mam stálou registraci (tento učet). Díky vam jsem se musel trvale přihlásit i na notebooku :-) Možná by to chtělo kurzy chápání :-)

MAREK
25. března • 18:50

No to čumím jak jsi v balíku? Kolega co dělá ve Škodovce mě říkal že čekáš na novýho Logana? Myslíš že to je dobré řešení? Brouku!:-D

Revan_21
25. března • 19:03

AA. Proč na tebe vubec reaguju. Je uplně jasný že jsi duševně narušený... Opravdu už mě nebavíš... Bavím se normalně s lidma který mají inteligencní hodnotu vyšší než je dnešní datum... Jestli zjistím že se budeš tady vydávat za muj nick který mam registrovaný tak ban dostaneš 100%. Nemam zapotřebu se stebou bavit.

Revan_21
25. března • 18:59

ze začátku jste byl celkem zábavný, ale už začínate být nudny. Raději přečtěte na Wiki co to je IP adresa:-) Hlupáku.

honza
24. března • 18:50

Ja mam 8 let francouzskou rachotinu a zaruku na to nepotrebuju... vlastne ve firme jsme meli jen francouzske rachotiny a nemuzu si je vynachvalit :-)

swenak
24. března • 13:24

Já bych se toho nebál. Ono si to brzo "všimne" nějaký EURoVůl, nebo mu to bude "všimnuto". Sníží se emisní normy pro vjezd do center, pro vjezd do širčích center, pro vjezd do měst, pro vjezd na dálnice. Nebo se řekne, že auta starší 10ti let nesmí jezdit rychleji, než 90km/h, protože už nejsou kvalitní a můžou se rozpadnout za jízdy a ohrozit kdekoho. Přidáme kvartální STK v ceně 3990,-Kč, ale u nových auto to bude 4+2+2+1+1 let. Pak se časem řekne, že jedině elektromobil. Jo a samozřejmě, dotace na nová auta, na to nesmíme zapomenout. To, že nebude po čem jezdit, protože silnice jsou nanic i pro nová i pro stará auta, to nevadí.

Ev Lo
24. března • 13:08

Wow jak necekane - rusime parkovaci mista, pridavame ruzne sikany, buzerace, spomalovaci prahy, omezeni rychlosti naprosto nesmyslna, rusime jizdni pruhy, zavadime spousty dani na auto a pak sok - lidi prestavaji kupovat auta, jak je to mozne?!

Leoš
24. března • 11:22

Slevy jsou k ničemu.Třetina Evropy je na pracáku,druhá nakupuje v bazarech a ta bohatší třetina koupí normální kvalitní auto za normální cenu.

Leoš
24. března • 11:12

Slevy jsou k ničemu.Třetina Evropy je na pracáku,druhá nakupuje v bazarech a ta bohatší třetina koupí normální kvalitní auto za normální cenu.

Zelí
24. března • 15:15

Je to ještě horší, třetina je na pracáku, další třetina se tváří, že pracuje, ale je placena z daní, čili je v podstatě taky na pracáku a to jsou dvě třetiny. Zbylá třetina jsou ti pitomci, kteří musí na ty dvě třetiny vydělat, takže na to, aby si koupili novou káru už jim nezbude.:-D

kubajz
24. března • 11:55

jojo šéfe, svatá pravda, nevím ,co čekaj od kupní síly, lidi sou v prdeli a furt budou kupovat nový auta? Bohatý si koupěj kloudný, chudší si koupěj nějakej novou nízkonákladovku a budou ji pucovat 10 let a jiný si zas koupěj něco lepšího,ale staršího. A myslím, že ani firmy už nejsoou v té pozici, aby pravidělně měnili flotilu. Už se i na firemních autech točí ke 300 a přes 300 litrů....
Si asi výrobci myslej, že si tu ty lidi budou s těma autama zdobit zahrádky

jogurt
24. března • 17:28

Ano. 300k je dnes normální fleet nájezd, firmy holt už netočí a nebudou točit auta po 2,5 roku.

josephko
24. března • 18:15

300 tisíc sa točilo aj pred 15 rokmi. Keď som odchádzal z jednej známej americkej firmy pred 14 rokmi, odovzdával som kolegovi Feliciu, ktorá mala najazdených 250.000 km. A kolega bol nadšený, lebo jeho Forman mal 340.000.
Musím uznať, že vtedajšie škodovky boli nezmary. V podstate jediný spôsob, ako sa starého auta zbaviť, bolo urobiť totálku. Ale mne ani to nepomohlo. Keď som totálne zrušil predok Felicie, zhodou okolnosti bola niekde v sklade Felicia so zničeným zadkom. Tak jednoducho autá rozrezali, zvarili a urobili jedno funkčné :-D. A to bola americká firma.
Vo firme sme sme aj Opel Combo so 600.000 km za necelé 4 roky. Každú noc totiž točil trasu Bratislava-Košice-Banská Bystrica-Bratislava.

Doporučujeme

Články odjinud