Slevy nestačí, prodeje aut v Evropě dál padají. Nedaří se ani Škodě

Prodej osobních aut v Evropské unii v únoru meziročně klesl o 10,5 procenta na 795 482 vozů, což pro tento měsíc představuje rekordní minimum. Vyplývá to z údajů Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA).

Propad automobilového trhu v Evropě tak zrychlil i přes výrazné slevy zejména ze strany Fiatu, PSA Peugeot Citroën a Renaultu. Výrazný pokles se v Evropě dotknul i Škody Auto.

Prodej aut v Evropě je pod tlakem kvůli negativním dopadům dluhové krize na ekonomiku. Jediným velkým trhem v EU, který vykázal růst, byla Británie, kde se prodej zvýšil o osm procent.

V Německu, které je největším automobilovým trhem v Evropě, se prodej snížil o 10,5 procenta. Nejprudčeji padal italský automobilový trh – o 17 procent, španělský pak o 9,8 procenta a francouzský o 12,1 procenta.

Přestože hlavně italské a francouzské automobilky přistoupily k výrazným slevám (například Fiat v Německu v průměru o 16,5 procenta), zastavit pád prodejů se nepodařilo.

Citelné ztráty cítí i Škoda Auto, prodej automobilky v únoru podle sdružení ACEA meziročně klesl o téměř 14 procent na zhruba 31 tisíc vozů. Její tržní podíl se tak snížil na 3,9 procenta ze čtyř procent před rokem.

Únorové registrace nových aut v EU

Klepněte pro větší obrázek 

Za první dva měsíce letošního roku se prodej aut v EU meziročně propadl o 9,5 procenta na 1,68 milionu vozů. Sestupný trend na automobilovém trhu EU podle sdružení ACEA začal v říjnu 2011, trvá tedy už půl roku. 

Automobilky v Evropě kvůli poklesu poptávky uzavírají továrny a propouštějí tisíce zaměstnanců. Ostré škrty na starém kontinentě plánují i mimoevropské koncerny jako General Motors, Ford nebo Honda.

Evropské statistiky automobilek (únor 2013)

Klepněte pro větší obrázek

Zdroj: E15.cz
 

Citroën C1 0.998
Rok výroby: 2008
Stav: 47 444 km
Cena: 60 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 135 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 170 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 33 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků