Slevy nestačí, prodeje aut v Evropě dál padají. Nedaří se ani Škodě

Prodej osobních aut v Evropské unii v únoru meziročně klesl o 10,5 procenta na 795 482 vozů, což pro tento měsíc představuje rekordní minimum. Vyplývá to z údajů Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA).

Propad automobilového trhu v Evropě tak zrychlil i přes výrazné slevy zejména ze strany Fiatu, PSA Peugeot Citroën a Renaultu. Výrazný pokles se v Evropě dotknul i Škody Auto.

Prodej aut v Evropě je pod tlakem kvůli negativním dopadům dluhové krize na ekonomiku. Jediným velkým trhem v EU, který vykázal růst, byla Británie, kde se prodej zvýšil o osm procent.

V Německu, které je největším automobilovým trhem v Evropě, se prodej snížil o 10,5 procenta. Nejprudčeji padal italský automobilový trh – o 17 procent, španělský pak o 9,8 procenta a francouzský o 12,1 procenta.

Přestože hlavně italské a francouzské automobilky přistoupily k výrazným slevám (například Fiat v Německu v průměru o 16,5 procenta), zastavit pád prodejů se nepodařilo.

Citelné ztráty cítí i Škoda Auto, prodej automobilky v únoru podle sdružení ACEA meziročně klesl o téměř 14 procent na zhruba 31 tisíc vozů. Její tržní podíl se tak snížil na 3,9 procenta ze čtyř procent před rokem.

Únorové registrace nových aut v EU

Klepněte pro větší obrázek 

Za první dva měsíce letošního roku se prodej aut v EU meziročně propadl o 9,5 procenta na 1,68 milionu vozů. Sestupný trend na automobilovém trhu EU podle sdružení ACEA začal v říjnu 2011, trvá tedy už půl roku. 

Automobilky v Evropě kvůli poklesu poptávky uzavírají továrny a propouštějí tisíce zaměstnanců. Ostré škrty na starém kontinentě plánují i mimoevropské koncerny jako General Motors, Ford nebo Honda.

Evropské statistiky automobilek (únor 2013)

Klepněte pro větší obrázek

Zdroj: E15.cz
 

Citroën Berlingo 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 162 147 km
Cena: 129 000 Kč
Citroën Xsara Picasso 1.587
Rok výroby: 2006
Stav: 154 108 km
Cena: 45 000 Kč
Citroën Berlingo 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 190 478 km
Cena: 110 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků