Skupina PSA Peugeot Citroën se v roce 2014 stala v Evropě lídrem z hlediska snižování emisí CO2

Skupina PSA Peugeot Citroën se s průměrnými emisemi 110,3 g CO2/km* (zdroj: AAA DATA) dostala na konci roku 2014 v Evropě opět na první místo – průměr evropského trhu byl 123,7 g. Skupina emise CO2 u svých automobilů postupně stále snižuje, od roku 2008 jde o cca 30 g.

Tento rekordní výsledek ilustruje závazek skupiny přinášet konkrétní odpovědi na environmentální výzvy dneška. Skupina PSA Peugeot Citroën věnuje více než 50 % svého R&D rozpočtu vývoji technologií určených ke zlepšení environmentální účinnosti a výkonnosti svých automobilů.

Za tímto výsledkem skupiny stojí především strategie downsizingu benzínových motorů, kdy skupina stále více používá nové benzínové tříválcové motory PureTech, a využití nové generace dieselových motorů BlueHDi. V roce 2014 vykazovalo téměř 30 % prodaných vozů skupiny emise nižší než 100 g CO2/km.

Mnoho vozů skupiny se díky těmto efektivním benzínovým a naftovým motorům stalo ve své kategorii z hlediska emisí CO2 lídry evropského trhu. Vzhledem k tomu, že tyto modely představují výrazný podíl na prodejích v Evropě, přispívají tak k celkovému snížení emisí.

Například:

- Citroën C4 Cactus 1.6  BlueHDi, 100 k: 82 g CO2

- DS 3 1.6 BlueHDi, 100 k:. 79 g CO2

- Peugeot 308 1.2 PureTech, 130 k:. 107 g CO2. Tato benzínová verze překonala rekord ve spotřebě, když s plnou nádrží o objemu 51 litrů vůz ujel celkem 1810 km (spotřeba 2,85 l/100 km).

U nejnovějších modelů Peugeot 308 a Citroën C4 Picasso postavených na nové platformě EMP2 a modelu Citroën C4 Cactus, který se na trh dostal v roce 2014, došlo k výraznému odlehčení hmotnosti o 140, resp. 200 kg, což představuje klíčový faktor při snižování spotřeby.

„Tento obdivuhodný pokles CO2 je výsledkem technologického pokroku, kterého skupina PSA Peugeot Citroën dosáhla u benzínových i dieselových motorů, ale také výsledkem trvalého výzkumu zaměřeného na odlehčení vozů a jejich aerodynamiku. Skupina dál výrazně investuje do výzkumu a inovací, zejména do hybridních dobíjecích technologií a budoucích generací elektromobilů,“ potvrzuje Gilles Le Borgne, ředitel pro výzkum a vývoj skupiny PSA Peugeot Citroën.

Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 129 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků