Skupina PSA Peugeot Citroën se v roce 2014 stala v Evropě lídrem z hlediska snižování emisí CO2

Skupina PSA Peugeot Citroën se s průměrnými emisemi 110,3 g CO2/km* (zdroj: AAA DATA) dostala na konci roku 2014 v Evropě opět na první místo – průměr evropského trhu byl 123,7 g. Skupina emise CO2 u svých automobilů postupně stále snižuje, od roku 2008 jde o cca 30 g.

Tento rekordní výsledek ilustruje závazek skupiny přinášet konkrétní odpovědi na environmentální výzvy dneška. Skupina PSA Peugeot Citroën věnuje více než 50 % svého R&D rozpočtu vývoji technologií určených ke zlepšení environmentální účinnosti a výkonnosti svých automobilů.

Za tímto výsledkem skupiny stojí především strategie downsizingu benzínových motorů, kdy skupina stále více používá nové benzínové tříválcové motory PureTech, a využití nové generace dieselových motorů BlueHDi. V roce 2014 vykazovalo téměř 30 % prodaných vozů skupiny emise nižší než 100 g CO2/km.

Mnoho vozů skupiny se díky těmto efektivním benzínovým a naftovým motorům stalo ve své kategorii z hlediska emisí CO2 lídry evropského trhu. Vzhledem k tomu, že tyto modely představují výrazný podíl na prodejích v Evropě, přispívají tak k celkovému snížení emisí.

Například:

- Citroën C4 Cactus 1.6  BlueHDi, 100 k: 82 g CO2

- DS 3 1.6 BlueHDi, 100 k:. 79 g CO2

- Peugeot 308 1.2 PureTech, 130 k:. 107 g CO2. Tato benzínová verze překonala rekord ve spotřebě, když s plnou nádrží o objemu 51 litrů vůz ujel celkem 1810 km (spotřeba 2,85 l/100 km).

U nejnovějších modelů Peugeot 308 a Citroën C4 Picasso postavených na nové platformě EMP2 a modelu Citroën C4 Cactus, který se na trh dostal v roce 2014, došlo k výraznému odlehčení hmotnosti o 140, resp. 200 kg, což představuje klíčový faktor při snižování spotřeby.

„Tento obdivuhodný pokles CO2 je výsledkem technologického pokroku, kterého skupina PSA Peugeot Citroën dosáhla u benzínových i dieselových motorů, ale také výsledkem trvalého výzkumu zaměřeného na odlehčení vozů a jejich aerodynamiku. Skupina dál výrazně investuje do výzkumu a inovací, zejména do hybridních dobíjecích technologií a budoucích generací elektromobilů,“ potvrzuje Gilles Le Borgne, ředitel pro výzkum a vývoj skupiny PSA Peugeot Citroën.

Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C2 1.124
Rok výroby: 2005
Stav: 99 360 km
Cena: 40 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 140 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

dnes | Radek Pecák | 2 příspěvky
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

včera | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků