Skupina PSA Peugeot Citroën je již 8. rok po sobě největším francouzským předkladatelem patentů

Skupina PSA Peugeot Citroën, která si v roce 2014 nechala zaregistrovat 1036 patentů, potvrdila podle výsledků francouzského Úřadu průmyslového vlastnictví (INPI) za rok 2014 své první místo mezi předkladateli patentů.

Strategie výzkumu a vývoje skupiny PSA Peugeot Citroën se opírá o tradice inovací, které si získaly uznání INPI již 8. rok po sobě. Prvenství odráží závazek zaměstnanců skupiny zavádět inovativní řešení, která budou utvářet automobily budoucnosti.

Ředitel pro výzkum a vývoj Gilles Le Borgne při této příležitosti prohlásil:

„Aktivní patentová strategie přináší skupině PSA Peugeot Citroën nesporné konkurenční výhody a současně nám zachovává kontrolu nad využitím našich inovací. Je také klíčovým nástrojem pro urychlení expanze skupiny ve všech regionech, kde působí.“

Tisícovka patentů se týká tří hlavních výzev výzkumu a vývoje: snížení emisí, služby mobilního připojení a vývoj automatizovaných systémů, které by měly vést k vyvinutí autonomního vozidla. Týkají se také atraktivních technologických inovací, které mají posílit identitu a diferenciaci všech tří značek skupiny.

Snížení spotřeby a emisí CO2

Skupina PSA Peugeot Citroën je v důsledku dlouhodobého inovačního procesu evropským lídrem v oblasti snižování emisí CO2, s průměrnými emisemi 110,3 g CO2/km.

Referenčním příkladem v této kategorii je tříválcový benzínový motor EB Turbo PureTech, v souvislosti s nímž bylo přihlášeno 120 patentů, a technologie BlueHDi se 100 patenty, díky níž je dnes Peugeot 208 1.6 BlueHDi nejúspornějším vozem se spalovacím motorem na světě emitujícím pouze 79 g CO2/km.

Prioritním cílem pro snížení spotřeby paliva je odlehčení vozů, a to zejména použitím kompozitních materiálů. Skupina PSA Peugeot Citroën získala s více než 60 patenty spojenými se snižováním hmotnosti cenu za inovaci na mezinárodním veletrhu kompozitních materiálů (JEC Europe) za koncept kompozitní struktury, která je schopna nahradit ocel.

Posílit atraktivitu vozů skupiny

Inovace, které vyvíjí skupina, se u jednotlivých vozů používají v souladu s příslušnými obchodními strategiemi značek Peugeot, Citroën a DS.

Peugeot 208 byl tak opatřen strukturovaným lakem reagujícím na světlo změnou odstínu a vzhledu. Pro tento speciální lak je toto uvedení světovou premiérou.

Citroën C4 Cactus je zase vybaven exkluzivním systémem ochrany proti bočnímu nárazu „Airbump®“. Citroën C4 Cactus tak i díky této inovaci získal 2. dubna 2015 na mezinárodním autosalonu v New Yorku ocenění „2015 World Car Design Of The Year“.

Značka DS nabízí u vozu DS3 světelný podpis pocházející přímo od koncepčních vozů „Divine DS“, „WILD RUBY“ nebo „numéro 9“. Ten používá systém DS LED Vision, který je ukázkou dokonalého spojení technologie a atraktivity.

Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 140 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 170 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků