Skrytá novinka Volva S90. Naftový motor dostal „kyslíkovou bombu“

25 komentářů

Mio
21. ledna • 9:59

Spíš se začínám klonik k názoru, že nafta v osobáku byla chyba díky které Evropě ujel vlak v hybridních technologiích, které chybou rozhodně nejsou.

neodborník
23. ledna • 14:54

A kam ujel, když nikam nejede ? Čti skoro nikdo to nekupuje.

space
21. ledna • 13:12

Diesel je naprosto jednoduchý a spolehlivý ingot. Dostat ho na výkon podobný benzínovým motorům nebyl problém ani po technické stránce a spolehlivost furt byla. Pak někdo vymyslel, že trošku drnčí a byl tu common rail, pak přišli na to, že kvůli tomu vysokému tlaku v railu to má moc malé saze a byl tu FAP. A pak někdo řekl, že diesel nesmí prakticky nic vypouštět, že musí být čistý jak slovo boží a přitom musí sežrat všechny biochcánky. A tak vznikl problém. Jo může za to diesel... Mimochodem víte, že na sněhu nejde udělat stejk? Chtělo by to v tom smyslu nějakou změnu, doporučuji legislativní...

neodborník
23. ledna • 14:58

A že to co mu vylézá z výfuku smrdí a moc zdravé není, to není problém ?

RoCeS
23. ledna • 21:13

A to co leze z benzínového motoru je zdravé a nesmrdí?? To jsou věci...
BTW koukněte na euro5, euro6 limity, on se diesel moc od benzínu neliší na to jaké sračky do něj lijou.

ASD
25. ledna • 0:42

Ano normy pre diesel a benzin su podobne. Rozdiel je len v tom, ze v diesli je za 2-3 tisic EUR blbosti ktore ho maju emisne priblizit benzinu.

Mio
21. ledna • 13:57

Výkony těch opravdu jednoduchých a spolehlivých dieselů (např. 1,9SDI) za srovnatelným benzínem hodně pokulhávají.

space
21. ledna • 14:46

Píšu snad někde o komůrce?

Pilot
21. ledna • 20:49

Diesel bez turba je slabý jak čaj .... i s komůrkou i bez komůrky.
Proto jsou všechny nafťáky s vrtulkou .. víme? ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Antiautomat
22. ledna • 8:51

Zalezi co od toho cakas a co to ma pohanat. ...mali sme v rodine nissan 2.0D v klasickom sedane. Jazdi u dalsieho majitela doteraz. A podmotorovane mi to nepripada, na 18o tacho sa po tych x100.000km (uz tie statisice ani nepocitam) bez problemov rozbehne a hlavne, jazdi a jazdi a jazdi a kym ho nerozbijes, bude jazdit do aleluja. Chcel to len vediet naco je ta vec tam vpravo dolu. Na tlaceny trojliter to samozrejme nema ale na bezne jazdenie bez problemov. Samozrejme s nalozenym firemnym ducatom maxi by siel len z kopca. Kazdopadne objem nenahradis :-)

panHajzl
21. ledna • 22:57

Ridil jsi nekdy treba MB W124 300D ? Tri litry,24V,100kw. To byla palba,s takovym dieselem byla opravdu zabava jezdit! Spolehlivost maximalni. Klasicky motor stare skoly,ale takovehle stroje uz vyhledavaji jen fandove, kteri dokazi auto opravdu ridit a jeste se u toho usmivat....a takovych lidi je,jak safranu...

Antiautomat
22. ledna • 8:44

Ten motor, pokial viem, bol len dvojventil (opravte ma ak sa mylim). Ale inak absolutny suhlas, to by sa rozbehlo snad aj na mazut :-D24V mali benzinaky (300E-24): s tym som si pre zmenu zajazdil ja, ma ho byvaly kolega a jazdi na nom dodnes (stara sa naozaj vzorne). Skvela masina a to auto mu uprimne zavidim :-)

panHajzl
22. ledna • 13:24

kdeže, byl i ve verzi 24V, sám jsem ho párkráte řídil;-)

Tiburon
21. ledna • 18:38

o jaké komůrce je u SDi řeč?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
space
22. ledna • 8:19

Máš recht, komůrka u SDI není...

vaclav
21. ledna • 11:51

ano, ted diesel uz zacina byt dost slozite zarizeni, obavam se ze to není uz reseni na muj najezd cca 600-800tis, nejjednodssi a nejspolehlivejsi se mi jevi verze T5

Kankunen
21. ledna • 9:12

No konečně, pátý válec je tady. :-D. Co všechno ti švéďáci nevymyslí, aby aspoň trochu konkurovali normálnímu motoru pro velkou prémii. Stejně víme, že to stačit nebude.

sdfgsdfg
21. ledna • 9:20

To bylo dobrý, s tím pátým válcem. A je na tom dost pravdy.
Navíc toto je technologie hodná Bédi Trávníčka. Technické řešení turbodíry je elektromotor přímo na hřídeli turba, když už.

Antiautomat
21. ledna • 9:07

...hm a nebolo by vyhodnejsie to pustit do nasavania co najblizsie k valcom (turbo je predsa len dost daleko), pripadne, priamo do valcov? Nieco podobne sa uz skusalo na motorovych lokomotivach pol storocia dozadu ak ma pamat neklame.Za mna, najlepsie ist na to uplne prajednoducho: pridat tomu motoru nejakych 500 kubikov. Kto ma skusenost s velkym stvorvalcom (2.5 - 3l), urcite vie o com je rec, div sa svete ale s trojlitrovym ducatom som zazil tolko zabavy az az. Ale to by zrejme nebolo v sulade s nutnostou pridavania dalsich kr.vitok. Nakoniec sme dospeli k tomu, ze nove motory su tazsie, zlozitejsie a poruchovejsie ako ich jednoduche, ale o par kubikov vacsie predchadzajuce generacie. Zakaznikovi na zlost. Dokedy im to ludia budu zrat?

Mikes
23. ledna • 11:04

Jeste vetsi zabavu jsi pak zazival na benzipumpe B-]

space
21. ledna • 9:07

Naftový motor dostal kyslíkovou bombu naplněnou vzduchem a s tímto bleskem se dnes loučíme :-O
Třeba taková tlaková láhev je co? Moc technoidní pro autoweb?

Kankunen
21. ledna • 9:14

Všechny liché výrobní čísla budou mít kyslíkovou bombu a sudé acetylenovou.

space
21. ledna • 13:01

A na silnici budou smět jen v liché nebo sudé dny, aby se nepotkaly...

Svetak
22. ledna • 14:06

A jen kdyz nebude foukat moc vitr.

Antiautomat
21. ledna • 9:09

Jednym slovom vzduchojem. Ale spojenie kyslikova bomba znie viac marketingovo. Klasicke marketingove polo-lzi. Nieco ako masova pomazanka, kde je na okraji stvorkou fontom napisane ze 5% je maso a zvysok soja a podobny bordel.

Doporučujeme

Články odjinud