Skrytá novinka Volva S90. Naftový motor dostal „kyslíkovou bombu“

Volvo ve svých tiskových zprávách obvykle vyzdvihuje různé bezpečnostní asistenty, multimedia a podobné věci, technikou se ale příliš nezabývá. A tak se stane, že s příchodem nového modelu unikne naší pozornosti poměrně zajímavá technická novinka, která se představila právě spolu s novým sedanem S90. Technologie se jmenuje PowerPulse a za úkol má vylepšit odezvu na plyn u naftových motorů.

Sedany | Premiéry | Design | Volvo

Volvo oficiálně představilo luxusní sedan S90. Více než čtyřválec nečekejte  

Jejich problém je skutečnost, že při náhlé prudké akceleraci nebo při rozjezdu z místa je potřeba chvíli počkat na to, než se turbo roztočí a motor pořádně zabere. Právě tento čas má systém PowerPulse zkrátit. Slouží k tomu něco jako „kyslíková bomba“ umístěná u motoru.

Zajímavosti | Americká auta | Elektromobily | Technika | Statistiky | Ford | BMW | Hyundai | Hybridy | Toyota | Volvo | Nissan | Chevrolet | Subaru | Dodge

10 nejlepších motorů roku 2016 podle WardsAuto: hybrid i V8, ale nic od VW

Zásobník má objem dvou litrů a postupně je do ní něj kompresorem natlakován vzduch. Pokud dojde k situaci, kdy řidič prudce šlápne na plyn, otevře se ventil, který tento vzduch vypustí do výfukového potrubí a tím dojde k rychlejšímu roztočení turbodmychadla. Motor tak nabídne lepší odezvu na plyn.

PowerPulse bude zatím k dispozici u Volva S90 kombinovaného se silnějším dieselem D5 Drive-E s automatickou převodovkou.  

Klepněte pro větší obrázek

Volvo V70 2.401
Rok výroby: 2005
Stav: 208 000 km
Cena: 100 000 Kč
Volvo V70 2.4
Rok výroby: 2008
Stav: 209 064 km
Cena: 205 000 Kč
Volvo V60 2.4
Rok výroby: 2011
Stav: 114 904 km
Cena: 305 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků