Páni redaktoři, Mazda rozhodně nebyla jedinou automobilkou, která vyráběla sériově auta s Wankelovým motorem!
To je fakt - namátkou v 70/80 letech se i Žigulíky se dělaly ve verzi s Wankelem, speciálně pro sovětský chlupatý, ty nějaká spotřeba netrápila...Jinak to že Mazda s dotovanou výrobou aut s Wankelem končí je blbá zpráva i pro stávající majitele RX8 - vždyť ty rotory se musí každých 20(?) tisíc kilometrů přetěsňovat (=v podstatě repasovat) - a spolíhat v tomhle na nějakou "tureckou druhovýrobu" asi nebude žádná výhra. Holt další oběť emisního šílenství - to že se od loňska prodává "jen v USA a Japonsku" není důsledek "nezájmu", ale "optimalizace" norem v EU :-(
Ty toho o RX-8 asi hodně víš, že chlape... :-/ Takovýhle znalce mám nejradši. Prý přetěsňovat po každých 20.000km. Já mám se svou najeto 20.000km a počítám, že přetěsňovat budu tak za 10 let.. Čili zhruba ve 150-200.000km.. RX-7 se musely částečně repasovat po 100.000km, RX-8 až po mnooohem více km..
Asi mal skor na mysli NSU Ro80, svojho casu dokonca auto roku
je to smutne, tak nadherny kus techniky, velmi som tomuto fandil. Tak snad v buducnosti...:-(:-(
Budoucnost bude elektrická
Je mozne, ale este je tu jeden sposob a to je turbina, ci uz plynova alebo spalovacia. Nemyslim tym nejaky exoticky bat-mobil, napadlo ma to v spojitosti s rotacnym motorom. Piestovy motor ma zakladnu nevyhodu a to je vratny pohyb pracovneho piestu. Ked si zoberieme ze v 4-takte je vlastne pracovna a vyuzitelna iba kazda druha otacka, proste to cloveka nejak musi napadnut. Otazka len je ako to urobit tak aby to nezralo olej, bolo to tiche a dalo sa to rozumne sprevodovat...Pripadne zvladnut moderny dvojtakt, ale dobre vieme ako to dopadlo v pripade motoriek u bimoty (V due)...Ked sa tym da pohanat vlak, preco nie auto...
Mám pocit že turbíny pracují neekonomicky, pokud mají výkon pod 1 MW. Takže pro většinu aut to nebude úplný ideál.A co se týká dvoutaktů, běžně se používají jako moderní motory pro obří zaoceánské lodě, s výkony v desítkách tisíc koní.
to je velká škoda. Očekával jsem vývoj a myslel, že je to motor budoucnosti a najednou konec. Tohle je motor dobrý pro závodní vozy a doufám že alespoň v motorsportu bude dál vyvíjen.
Motor byl určen k zániku už v okamžiku zrodu. Těsnění v singulární hraně nemohlo fungovat, což se potvrdilo i v reálu. To bylo jasné i autorovi vynálezu. Technicky uvažující lidé v evropě tento slepý pahýl záhy ustřihli. Japonci zvolili svůj obvyklý postup. Opajcovat a pak to dlouho technicky vypilovávat, aby si pak před tím někteří evropani sedli na prdel. A je potřeba říct, že jim to dlouho vycházelo a běloši jim to žrali hodně dlouho.
A z čeho usuzuješ, že je dobrý pro závodní vozy?
Co třeba vyšší výkon ze stejné kubatury? Oficiálně jen 1,3 litrová RX8 dá na prdel spoustě třílitrů. A toho kdo jezdí s pedálem plynu na podlaze banality jako spotřeba oleje a benzínu (vstřikují se společně, ala trabant!) zas tak moc netankujou...
ty seš ale de-bílek...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.