ŠkoFIN podpoří ekologickou výrobu energie půjčkami dealerům

Společnost ŠkoFIN poskytne členům dealerské sítě koncernu Volkswagen prostředky na investici do fotovoltaického zařízení pro výrobu elektřiny ze sluneční energie. Na financování lze použít investiční úvěr nebo finanční leasing za standardních podmínek. Společnost ŠkoFIN tím podpoří ekologickou výrobu elektrické energie a rozšíří svůj obvyklý předmět financování i mimo automobilový průmysl v době, kdy se dostupnost bankovních úvěrů pro toto odvětví podstatně zhoršila. Dealeři koncernu Volkswagen tak mohou spoléhat na ŠkoFIN i v době krize, kdy je nabídka ŠkoFINu vynikající příležitostí rozšířit jejich stávající obchodní aktivity.

Ekologická výroba elektrické energie zažívá konjunkturu podporovanou výraznými příspěvky z fondů EU. ČR může získat pro Operační program Životní prostředí až 5 mld. eur, další 300 miliony eur pak od Státního fondu životního prostředí. Česká vláda se na oplátku zavázala, že do roku 2013 bude 8 % vyrobené energie pocházet z obnovitelných zdrojů. Ekologická výroba energie je dotována tzv. „zeleným bonusem“. Dealeři koncernu Volkswagen a ŠkoFIN mohou pomoci českému státu plnit tento závazek – „ŠkoFIN Power Credit“ je novinka umožňující členům dealerské financovat sítě fotovoltaické elektrárny, které budou součástí stávajících autosalonů. Použít lze investiční úvěr nebo finanční leasing.

Financování investice prostřednictvím společnosti ŠkoFIN

Pololetní výsledky financování dealerské sítě koncernu Volkswagen dokládají stále silnější využívání služeb společnosti ŠkoFIN, a to u všech projektů. ŠkoFIN nabízí dealerům nad rámec svých standardních služeb i novinky podporující profitabilitu a konkurenceschopnost stávající dealerské sítě v nynějších obtížných podmínkách hospodářské recese.

Solární systémy mohou být součástí autosalonů, lze je však stavět také samostatně jako fotovoltaické parky. Společnost ŠkoFIN nabízí financování buď formou investičního úvěru, nebo finančního leasingu za standardních podmínek pro poskytování těchto produktů – se splatností do 144 měsíců a možnostmi fixace úrokové sazby od jednoho měsíce do pěti let. Požadované záruky počítají se zajištěním směnkou a zástavním právem k movitým věcem a nemovitostem. Splátky jistiny je možné odložit.

Z pohledu společnosti ŠkoFIN nejde o speciální projekt, protože i v tomto případě se jedná o podporu dealerské sítě standardním financováním. Rozšiřuje se však záběr předmětu financování na oblast mimo automobilový průmysl.    

Realizovaný projekt a probíhající velká investice

Společnost ŠkoFIN již v minulosti financovala fotovoltaické panely pro výrobu elektrické energie instalované na střeše autosalonu společnosti TOP CENTRUM, díky které dochází k částečnému pokrytí energetických výdajů autosalonu /viz. fotografie k tiskové zprávě/. Společnost ŚkoFIN jedná o financování fotovoltaických systémů ekologické výroby energie i s dalšími členy dealerské sítě VW. Jedná se o investice s rozpočty mezi 10 až 75 mil. korun.  

V současné době probíhá budování velké solární elektrárny (fotovoltaického parku) firmou TOP CENTRUM, jenž je financován úvěrem od společnosti ŠkoFIN. Tento úvěr pro ŠkoFIN znamená financování zatím největšího investičního záměru v historii. Firmě skupiny TOP CENTRUM car, s.r.o. a VISTA car, s.r.o. (patří mezi největší dealery vozů Volkswagen, Audi a Škoda, VISTA car, s.r.o. prodává od roku 2005 také značku Hyundai) byla společností ŠkoFIN již poskytnuta část úvěru na výstavbu této solární elektrárny na Moravě. Umístění v jedné z nejslunečnějších oblastí České republiky představuje velký potenciál využití solární energie. Fotovoltaická (solární) elektrárna se má rozkládat na pozemku o velikost 11,6 hektarů. Dodavateli jsou špičkové firmy svého oboru – solární panely zajistí Canadian Solar Inc, konstrukční prvky firma Schletter, elektrické konvertory (měniče) společnost SMA.   

Proč postavit solární zdroj

Fotovoltaickou (solární) elektrárnu lze stavět na střechách či na volné ploše. Elektřina se v ní vyrábí prostřednictvím fotovoltaického jevu – energie vyrobená dopadem slunečních paprsků na fotovoltaické panely se v konvertorech přemění a poté je předána do domácí či rozvodné elektrické sítě.  Připojení na síť za využití „zeleného bonusu“ je vhodné především tam, kde v době výroby elektrické energie dokáže výrobce (majitel, nájemce) vyrobenou energii současně alespoň zčásti spotřebovat. Nemovitost s fotovoltaickými panely je tak energeticky soběstačná – část energie je v ní spotřebována, část se prodává za předem dohodnuté ceny garantované státem. Princip spočívá v tom, že za veškerou vyrobenou energii obdrží výrobce „zelený bonus“ ve výši  11,81 Kč za každou vyrobenou a dodanou kWh.

Fotovoltaické (solární) elektrárny se liší především svým výkonem – pro menší podnikatelské záměry, např. na střechy dílen, autosalonů apod., jsou vhodné fotovoltaické systémy s výkonem do cca 500 kWp. Solární parky na velkých střechách či volné ploše pak pracují s výkonem nad 500 kWp.

Užitek pro klienty

V ekonomické recesi, kdy trpí core byznys, je dobrým krokem diverzifikace obchodních aktivit. Tou může být v případě prodejců sítě Volkswagen výroba elektrické energie při financování investice prostřednictvím společnosti ŠkoFIN. Fotovoltaická (solární) elektrárna umožní dealerům nejen významné redukce nákladů na energii výrobou elektřiny pro sebe, ale také prodej přebytků do rozvodné sítě (investiční záměr však může být soustředěn pouze na prodej). „Zelený bonus“, který je za takto vyrobenou elektřinu inkasován, činí z fotovoltaické elektrárny zajímavou investici s výhodným výnosem – výkupní cena je státem garantována na dobu dvaceti let od uvedení solární investice do provozu. Životnost systému přitom přesahuje 30 let.

Pokud dealer rozšíří své aktivity i na pořízení solárních panelů, může počítat se stabilizací a podporou své ekonomické a finanční situace, resp. podporou své ratingové pozice, v dobách nepříznivého tržního vývoje vlastního core byznysu. Solární investice generuje cash-flow sama, další příjem investora je tak nezávislý na tržních trendech v samotném prodeji vozů. Míra rizika je velmi nízká, protože stát zaručuje udržení výkupní ceny po velmi dlouhou dobu.

Závěr

Oddělení korporátního financování společnosti ŠkoFIN pokrývá v současné době kompletně veškeré provozní a investiční potřeby obchodní sítě koncernu Volkswagen. O spokojenosti obchodníků s touto širokou nabídkou produktů, od factoringu až po provozní úvěrové financování, svědčí i každoročně zvyšující se celkové objemy financování. Za pomoci národní a evropské podpory obnovitelných zdrojů energie se podstatně zkracuje návratnost investice do fotovoltaických zařízení a nová aktivita společnosti ŠkoFIN proto umožňuje dealerské síti vytvořit potenciál významných zisků.

S produkty ekologického zaměření pro financování koncernové sítě počítá společnost ŠkoFIN i pro budoucnost (např. elektromobily).

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků