Škodovky kupují hlavně firmy. U Hyundai je to půl na půl

Největší část vozů Škoda končí ve firmách. Soukromníci dávají přednost jiným a převážně levnějším značkám.

Když se podíváme do komentářů pod články o vozech značky Škoda, nezřídka narážíme na příspěvky ve smyslu „jak si to proboha může někdo koupit?!“ Na to máme jednoduchou odpověď: firmy. Podle statistik sdružení SDA více než 80 % škodovek končí ve firmách.

Soukromníci dávají očividně přednost jiným značkám, i když v celkovém objemu prodejů (respektive registrací) je na tom Škoda stejně pořád nejlépe ze všech. Jenom nemá takový náskok.

Byznys | Statistiky

Český trh v dubnu 2015: Top 10 modelů a pořadí značek

Například značka Hyundai, která se se Škodou tak ráda porovnává, má poměr kupujících mezi soukromníky a firmami zhruba půl na půl, podobně tak Toyota, Kia nebo Honda. Nejvíce soukromníci věří značkám Suzuki a Mitsubishi, aspoň pokud jde o poměr registrací.

Není překvapením, že luxusní a prémiové vozy končí především ve firmách. Například z jednadvaceti registrovaných Ferrari za první čtyři měsíce roku 2015 si jen dvě přihlásili soukromníci. U Audi a BMW si soukromníci registrují jen asi 6 % aut, u Mercedesu zhruba 8 %. Celkem si firmy letos registrovaly více než 75 % aut z celkových 73 833 registrací.

Poměr firmních a soukromých registrací 1-4/2015
Provozovatel Firemní Soukromý  
Značka Vozů [ks] Podíl Vozů [ks] Podíl Celkem
Alfa Romeo 27 84,38% 5 15,63% 32
Aston Martin 1 100,00% - - 1
Audi 1284 93,59% 88 6,41% 1372
Bentley 7 100,00% - - 7
BMW 1477 93,60% 101 6,40% 1578
Cadillac 3 100,00% - - 3
Citroën 1165 67,42% 563 32,58% 1728
Dacia 2269 64,02% 1275 35,98% 3544
Dangel - - 1 100,00% 1
Dodge 5 100,00% - - 5
Ferrari 19 90,48% 2 9,52% 21
Fiat 956 89,77% 109 10,23% 1065
Ford 3878 87,54% 552 12,46% 4430
Honda 258 52,98% 229 47,02% 487
Hyundai 3067 50,34% 3026 49,66% 6093
Chevrolet 9 60,00% 6 40,00% 15
Infiniti 14 93,33% 1 6,67% 15
Jaguar 25 96,15% 1 3,85% 26
Jeep 213 88,02% 29 11,98% 242
Kia 1313 53,22% 1154 46,78% 2467
Lada 35 72,92% 13 27,08% 48
Lamborghini 5 100,00% - - 5
Lancia 22 88,00% 3 12,00% 25
Land Rover 296 89,16% 36 10,84% 332
Lexus 60 88,24% 8 11,76% 68
Maserati 17 80,95% 4 19,05% 21
Mazda 440 57,44% 326 42,56% 766
Mercedes-Benz 1275 91,53% 118 8,47% 1393
Mini 143 90,51% 15 9,49% 158
Mitsubishi 259 33,99% 503 66,01% 762
Nissan 1138 74,87% 382 25,13% 1520
Opel 1535 64,90% 830 35,10% 2365
Peugeot 1477 65,62% 774 34,38% 2251
Porsche 96 87,27% 14 12,73% 110
Renault 1714 69,53% 751 30,47% 2465
Rolls-Royce 2 100,00% - - 2
Seat 2200 91,02% 217 8,98% 2417
smart 34 94,44% 2 5,56% 36
Ssangyong 2 100,00% - - 2
Subaru 208 70,75% 86 29,25% 294
Suzuki 273 43,75% 351 56,25% 624
Škoda 19 279 80,41% 4697 19,59% 23 976
Toyota 693 48,39% 739 51,61% 1432
Volkswagen 7985 89,29% 958 10,71% 8943
Volvo 452 87,60% 64 12,40% 516
celkem - jiné značky 141 82,94% 29 17,06% 170
 
Celkem 55 771 75,54% 18 062 24,46% 73 833
Soukromé registrace 1-4/2015
Pořadí Značka Vozů [ks] Podíl na trhu
1. Škoda 4697 26,00%
2. Hyundai 3026 16,75%
3. Dacia 1275 7,06%
4. Kia 1154 6,39%
5. Volkswagen 958 5,30%
6. Opel 830 4,60%
7. Peugeot 774 4,29%
8. Renault 751 4,16%
9. Toyota 739 4,09%
10. Citroën 563 3,12%
11. Ford 552 3,06%
12. Mitsubishi 503 2,78%
13. Nissan 382 2,11%
14. Suzuki 351 1,94%
15. Mazda 326 1,80%
16. Honda 229 1,27%
17. Seat 217 1,20%
18. Mercedes-Benz 118 0,65%
19. Fiat 109 0,60%
20. BMW 101 0,56%
21. Audi 88 0,49%
22. Subaru 86 0,48%
23. Volvo 64 0,35%
24. Land Rover 36 0,20%
25. Jeep 29 0,16%
26. celkem - jiné značky 29 0,16%
27. Mini 15 0,08%
28. Porsche 14 0,08%
29. Lada 13 0,07%
30. Lexus 8 0,04%
31. Chevrolet 6 0,03%
32. Alfa Romeo 5 0,03%
33. Maserati 4 0,02%
34. Lancia 3 0,02%
35. Ferrari 2 0,01%
36. smart 2 0,01%
37. Dangel 1 0,01%
38. Infiniti 1 0,01%
39. Jaguar 1 0,01%
Firemní registrace 1-4/2015
Pořadí Značka Vozů [ks] Podíl na trhu
1. Škoda 19 279 34,57%
2. Volkswagen 7985 14,32%
3. Ford 3878 6,95%
4. Hyundai 3067 5,50%
5. Dacia 2269 4,07%
6. Seat 2200 3,94%
7. Renault 1714 3,07%
8. Opel 1535 2,75%
9. BMW 1477 2,65%
10. Peugeot 1477 2,65%
11. Kia 1313 2,35%
12. Audi 1284 2,30%
13. Mercedes-Benz 1275 2,29%
14. Citroën 1165 2,09%
15. Nissan 1138 2,04%
16. Fiat 956 1,71%
17. Toyota 693 1,24%
18. Volvo 452 0,81%
19. Mazda 440 0,79%
20. Land Rover 296 0,53%
21. Suzuki 273 0,49%
22. Mitsubishi 259 0,46%
23. Honda 258 0,46%
24. Jeep 213 0,38%
25. Subaru 208 0,37%
26. Mini 143 0,26%
27. celkem - jiné značky 141 0,25%
28. Porsche 96 0,17%
29. Lexus 60 0,11%
30. Lada 35 0,06%
31. smart 34 0,06%
32. Alfa Romeo 27 0,05%
33. Jaguar 25 0,04%
34. Lancia 22 0,04%
35. Ferrari 19 0,03%
36. Maserati 17 0,03%
37. Infiniti 14 0,03%
38. Chevrolet 9 0,02%
39. Bentley 7 0,01%
40. Dodge 5 0,01%
41. Lamborghini 5 0,01%
42. Cadillac 3 0,01%
43. Rolls Royce 2 0,00%
44. Ssangyong 2 0,00%
45. Aston Martin 1 0,00%
Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2008
Stav: 73 355 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 130 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků