Škodovky kupují hlavně firmy. U Hyundai je to půl na půl

Největší část vozů Škoda končí ve firmách. Soukromníci dávají přednost jiným a převážně levnějším značkám.

Když se podíváme do komentářů pod články o vozech značky Škoda, nezřídka narážíme na příspěvky ve smyslu „jak si to proboha může někdo koupit?!“ Na to máme jednoduchou odpověď: firmy. Podle statistik sdružení SDA více než 80 % škodovek končí ve firmách.

Soukromníci dávají očividně přednost jiným značkám, i když v celkovém objemu prodejů (respektive registrací) je na tom Škoda stejně pořád nejlépe ze všech. Jenom nemá takový náskok.

Statistiky | Byznys

Český trh v dubnu 2015: Top 10 modelů a pořadí značek

Například značka Hyundai, která se se Škodou tak ráda porovnává, má poměr kupujících mezi soukromníky a firmami zhruba půl na půl, podobně tak Toyota, Kia nebo Honda. Nejvíce soukromníci věří značkám Suzuki a Mitsubishi, aspoň pokud jde o poměr registrací.

Není překvapením, že luxusní a prémiové vozy končí především ve firmách. Například z jednadvaceti registrovaných Ferrari za první čtyři měsíce roku 2015 si jen dvě přihlásili soukromníci. U Audi a BMW si soukromníci registrují jen asi 6 % aut, u Mercedesu zhruba 8 %. Celkem si firmy letos registrovaly více než 75 % aut z celkových 73 833 registrací.

Poměr firmních a soukromých registrací 1-4/2015
Provozovatel Firemní Soukromý  
Značka Vozů [ks] Podíl Vozů [ks] Podíl Celkem
Alfa Romeo 27 84,38% 5 15,63% 32
Aston Martin 1 100,00% - - 1
Audi 1284 93,59% 88 6,41% 1372
Bentley 7 100,00% - - 7
BMW 1477 93,60% 101 6,40% 1578
Cadillac 3 100,00% - - 3
Citroën 1165 67,42% 563 32,58% 1728
Dacia 2269 64,02% 1275 35,98% 3544
Dangel - - 1 100,00% 1
Dodge 5 100,00% - - 5
Ferrari 19 90,48% 2 9,52% 21
Fiat 956 89,77% 109 10,23% 1065
Ford 3878 87,54% 552 12,46% 4430
Honda 258 52,98% 229 47,02% 487
Hyundai 3067 50,34% 3026 49,66% 6093
Chevrolet 9 60,00% 6 40,00% 15
Infiniti 14 93,33% 1 6,67% 15
Jaguar 25 96,15% 1 3,85% 26
Jeep 213 88,02% 29 11,98% 242
Kia 1313 53,22% 1154 46,78% 2467
Lada 35 72,92% 13 27,08% 48
Lamborghini 5 100,00% - - 5
Lancia 22 88,00% 3 12,00% 25
Land Rover 296 89,16% 36 10,84% 332
Lexus 60 88,24% 8 11,76% 68
Maserati 17 80,95% 4 19,05% 21
Mazda 440 57,44% 326 42,56% 766
Mercedes-Benz 1275 91,53% 118 8,47% 1393
Mini 143 90,51% 15 9,49% 158
Mitsubishi 259 33,99% 503 66,01% 762
Nissan 1138 74,87% 382 25,13% 1520
Opel 1535 64,90% 830 35,10% 2365
Peugeot 1477 65,62% 774 34,38% 2251
Porsche 96 87,27% 14 12,73% 110
Renault 1714 69,53% 751 30,47% 2465
Rolls-Royce 2 100,00% - - 2
Seat 2200 91,02% 217 8,98% 2417
smart 34 94,44% 2 5,56% 36
Ssangyong 2 100,00% - - 2
Subaru 208 70,75% 86 29,25% 294
Suzuki 273 43,75% 351 56,25% 624
Škoda 19 279 80,41% 4697 19,59% 23 976
Toyota 693 48,39% 739 51,61% 1432
Volkswagen 7985 89,29% 958 10,71% 8943
Volvo 452 87,60% 64 12,40% 516
celkem - jiné značky 141 82,94% 29 17,06% 170
 
Celkem 55 771 75,54% 18 062 24,46% 73 833
Soukromé registrace 1-4/2015
Pořadí Značka Vozů [ks] Podíl na trhu
1. Škoda 4697 26,00%
2. Hyundai 3026 16,75%
3. Dacia 1275 7,06%
4. Kia 1154 6,39%
5. Volkswagen 958 5,30%
6. Opel 830 4,60%
7. Peugeot 774 4,29%
8. Renault 751 4,16%
9. Toyota 739 4,09%
10. Citroën 563 3,12%
11. Ford 552 3,06%
12. Mitsubishi 503 2,78%
13. Nissan 382 2,11%
14. Suzuki 351 1,94%
15. Mazda 326 1,80%
16. Honda 229 1,27%
17. Seat 217 1,20%
18. Mercedes-Benz 118 0,65%
19. Fiat 109 0,60%
20. BMW 101 0,56%
21. Audi 88 0,49%
22. Subaru 86 0,48%
23. Volvo 64 0,35%
24. Land Rover 36 0,20%
25. Jeep 29 0,16%
26. celkem - jiné značky 29 0,16%
27. Mini 15 0,08%
28. Porsche 14 0,08%
29. Lada 13 0,07%
30. Lexus 8 0,04%
31. Chevrolet 6 0,03%
32. Alfa Romeo 5 0,03%
33. Maserati 4 0,02%
34. Lancia 3 0,02%
35. Ferrari 2 0,01%
36. smart 2 0,01%
37. Dangel 1 0,01%
38. Infiniti 1 0,01%
39. Jaguar 1 0,01%
Firemní registrace 1-4/2015
Pořadí Značka Vozů [ks] Podíl na trhu
1. Škoda 19 279 34,57%
2. Volkswagen 7985 14,32%
3. Ford 3878 6,95%
4. Hyundai 3067 5,50%
5. Dacia 2269 4,07%
6. Seat 2200 3,94%
7. Renault 1714 3,07%
8. Opel 1535 2,75%
9. BMW 1477 2,65%
10. Peugeot 1477 2,65%
11. Kia 1313 2,35%
12. Audi 1284 2,30%
13. Mercedes-Benz 1275 2,29%
14. Citroën 1165 2,09%
15. Nissan 1138 2,04%
16. Fiat 956 1,71%
17. Toyota 693 1,24%
18. Volvo 452 0,81%
19. Mazda 440 0,79%
20. Land Rover 296 0,53%
21. Suzuki 273 0,49%
22. Mitsubishi 259 0,46%
23. Honda 258 0,46%
24. Jeep 213 0,38%
25. Subaru 208 0,37%
26. Mini 143 0,26%
27. celkem - jiné značky 141 0,25%
28. Porsche 96 0,17%
29. Lexus 60 0,11%
30. Lada 35 0,06%
31. smart 34 0,06%
32. Alfa Romeo 27 0,05%
33. Jaguar 25 0,04%
34. Lancia 22 0,04%
35. Ferrari 19 0,03%
36. Maserati 17 0,03%
37. Infiniti 14 0,03%
38. Chevrolet 9 0,02%
39. Bentley 7 0,01%
40. Dodge 5 0,01%
41. Lamborghini 5 0,01%
42. Cadillac 3 0,01%
43. Rolls Royce 2 0,00%
44. Ssangyong 2 0,00%
45. Aston Martin 1 0,00%
Hyundai H 1 2.497
Rok výroby: 2008
Stav: 200 909 km
Cena: 135 000 Kč
Hyundai i20 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 112 767 km
Cena: 100 000 Kč
Hyundai Matrix 1.599
Rok výroby: 2003
Stav: 129 960 km
Cena: 17 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků