Škodovka slaví jubileum: Výroba Superbu odstartovala před 15 lety

V roce 2001 navázala automobilka Škoda na svou limuzínu z 30. let a představila světu model Superb. Do dnešního dne se jej prodalo okolo 900.000 kusů.

První Škoda Superb sjela z výrobní linky před 15 lety a za tu dobu se stala etablovanou součástí střední automobilové třídy. Od roku 2001 bylo napříč všemi novodobými generacemi vyrobeno zhruba 900.000 exemplářů, přičemž více než 100.000 vozů tvoří třetí generace, která se vyrábí od března 2015.

Novodobý Superb navazoval na počin české automobilky z třicátých let, kdy byl uveden vůbec první model s tímto označením. Počátky reprezentativních limuzín od Škodovky však sahají až do raných let dvacátého století...

Zajímavosti | Škoda | Škoda Superb

Ideální auto pro české manažery? Černá Škoda Superb…

V roce 1907 výrobce vybavil vůz Laurin & Klement FF prvním osmiválcovým motorem ve střední Evropě. Hispano-Suiza z dvacátých let zase používal i první československý prezident Tomáš Garrigue Masaryk. Roku 1934 se pak objevil první Superb, který překvapil celou řadou pokrokových technických řešení. Superb 640 byl vybaven šestiválcem o objemu 2,5 litru s výkonem 55 koňských sil. Vůz byl postaven na platformě modelu Popular a byl ho vyroben pouze omezený počet 200 kusů.

Tuning | Zajímavosti | Škoda | Škoda Superb

Unikát z Belgie: Upravený Superb 2.0 TSI má 353 koní a umí 270 km/h!

Škoda nástup Superbu z roku 2001 bere jako vstup do nové éry. Automobil nabídl expresivní design, inovativní technologie, řadu asistenčních systémů a zejména obrovský vnitřní prostor v podélném směru. Nedílnou součástí jsou také silné, ale zároveň hospodárné motory. Za své kvality byl Superb odměněn cenou Red Dot Award za vynikající produktový design, pak následoval titul Auto roku v řadě evropských zemí. Aktuální generace se honosí titulem Auto roku 2016 v České republice, a dokonce se dostala do výběru vozů aspirujících na titul světového Auta roku 2016.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků