Škodovka buduje testovací centrum motorů za 850 milionů

Škoda Auto dnes v Mladé Boleslavi zahájila výstavbu centra pro testování nové generace motorů a jejich komponentů. Do stavby na pozemku někdejšího lihovaru v Česaně firma investuje 34 milionů eur (přibližně 850 milionů korun).
Škodovka buduje testovací centrum motorů za 850 milionů

Centrum odstartuje provoz koncem října příštího roku. Je další etapou rozšiřování současných areálů Škodovky v mladoboleslavské Česaně. Jádrem bude 15 zkušebních stanic pro motory s výkonem 250 až 400 kilowattů, které umožní i zkoušky pohonů využívaných v motorsportu.

Dalších šest stanic bude dělat funkční a vytrvalostní testy komponent a posuzovat akustiku. Počítá se také s využitím šesti různých druhů paliv, včetně LPG, CNG či etanolu, uvedl vedoucí vývoje agregátů a podvozků Martin Hrdlička. V nové budově najde zaměstnání 40 specialistů, které automobilka již z větší části vybrala a nyní je zaškoluje.

Škoda stavbou centra posílí svou technologickou kompetenci značky pro celý koncern Volkswagen, poznamenal šéf představenstva Winfried Vahland. „S novými stanicemi pro testování motorů a komponent dále rozšiřujeme naše know-how na tomto úseku vývoje,“ dodal.

Podnik nyní v Mladé Boleslavi vyrábí motory 1,2 MPI a HTP a pro své vozy montuje další koncernové agregáty. Nové centrum přispěje k připravovanému vývoji a výrobě motoru 1,6 MPI, který má Škoda dodávat celému mateřskému koncernu.

Zástupci automobilky poukazují i na ekologickou stránku budovy. Dynamometry ve zkušebních stanicích umožní například vracení elektrické energie zpět do sítě, rekuperace tepla z chlazení motorů zase napomůže vytápění stavby.

Automobilka má v Česaně třetí největší vývojové středisko koncernu Volkswagen. Technologické centrum Škoda bylo do provozu uvedeno v roce 2008. Tým zdejších vývojářů dnes čítá na 1800 lidí. V nově vznikajícím komplexu najde své zázemí i centrála Škoda Motorsport a designéři značky.

Klepněte pro větší obrázek
Vizualizace nového centra Škody Auto pro testování motorů v Česaně.

Zdroj: E15.cz
 

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Škoda Octavia 1.6
Rok výroby: 2010
Stav: 155 460 km
Cena: 140 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků