Škodovce se v Rusku daří růst i přes ohromný propad trhu

Automobilka Škoda Auto v Ruské federaci nasazuje model Octavia do kompletní výroby i přes stávající krizi, což má dále podpořit pozitivní výsledky Škody v Rusku. Tržní podíl značky Škoda v Rusku vzrostl letos na 2,5 %, což znamená, že prodeje Škodovky v Rusku klesají pomaleji, než celkový domácí automobilový trh. Ten proti loňsku v prvních třech čtvrtletích spadl o neuvěřitelných 51 %, přičemž Škoda na ruském trhu prodala během prvních devíti měsíců letošního roku celkem 25 345 vozů.

Škoda Auto ve společném výrobním závodě s VW v ruské Kaluze montuje vozy od konce roku 2007. Z linek v Kaluze sjíždí od října 2007 Škoda Octavia Tour (liftback, combi v srpnu 2008) a Octavia (liftback, combi v srpnu 2008). V lednu 2008 byla zahájena montáž Škoda Fabia (hatchback, combi v lednu 2009). V letošním roce následovaly montáže Škoda Superb v dubnu a Škoda Roomster v květnu. Většina modelů je nabízena výhradně s benzínovými motory.

Závod v Kaluze, dokončený 11 měsíců před původně plánovaným termínem, se stává od října plnohodnotným výrobním provozem a je nyní vybaven nejen montážní linkou, ale též svařovnou a lakovnou. Montáž tak vystřídá kompletní výroba vozů, která začne modelem Octavia. Budou následovat postupně všechny ostatní modely včetně vozů Superb a Yeti. V roce 2010 dosáhne společný výrobní závod VW a Škoda Auto výrobní kapacity 150 000 vozů, současných 1 800 zaměstnanců bude během následujícího roku doplněno na 3 000.

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 142 737 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 169 598 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků