Škodovce se v Rusku daří růst i přes ohromný propad trhu

Automobilka Škoda Auto v Ruské federaci nasazuje model Octavia do kompletní výroby i přes stávající krizi, což má dále podpořit pozitivní výsledky Škody v Rusku. Tržní podíl značky Škoda v Rusku vzrostl letos na 2,5 %, což znamená, že prodeje Škodovky v Rusku klesají pomaleji, než celkový domácí automobilový trh. Ten proti loňsku v prvních třech čtvrtletích spadl o neuvěřitelných 51 %, přičemž Škoda na ruském trhu prodala během prvních devíti měsíců letošního roku celkem 25 345 vozů.

Škoda Auto ve společném výrobním závodě s VW v ruské Kaluze montuje vozy od konce roku 2007. Z linek v Kaluze sjíždí od října 2007 Škoda Octavia Tour (liftback, combi v srpnu 2008) a Octavia (liftback, combi v srpnu 2008). V lednu 2008 byla zahájena montáž Škoda Fabia (hatchback, combi v lednu 2009). V letošním roce následovaly montáže Škoda Superb v dubnu a Škoda Roomster v květnu. Většina modelů je nabízena výhradně s benzínovými motory.

Závod v Kaluze, dokončený 11 měsíců před původně plánovaným termínem, se stává od října plnohodnotným výrobním provozem a je nyní vybaven nejen montážní linkou, ale též svařovnou a lakovnou. Montáž tak vystřídá kompletní výroba vozů, která začne modelem Octavia. Budou následovat postupně všechny ostatní modely včetně vozů Superb a Yeti. V roce 2010 dosáhne společný výrobní závod VW a Škoda Auto výrobní kapacity 150 000 vozů, současných 1 800 zaměstnanců bude během následujícího roku doplněno na 3 000.

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků