Škodě se daří, za první tři kvartály zvýšila prodeje i zisk

Tržby a provozní výsledek Škody Auto v prvních devíti měsících roku 2010 v porovnání se stejným obdobímloňského roku podstatně vzrostly. Společnost také prodala více vozů než kdykoli předtím. Tržby vzrostly o 16,3 %  na 160 miliard Kč. Provozní zisk se v porovnání se stejným obdobím minulého roku výrazně zlepšil o 64,4 % a dosáhl 8 miliard  Kč. S 568 990 prodanými vozy dosáhla česká automobilka v období od ledna do září tohoto roku současně nový prodejní rekord, který znamená zvýšení prodejů o 12,8 % oproti minulému roku.

Důvodem pro podstatné zlepšení provozního výsledku hospodaření jsou dle automobilky krom zvýšení prodejů také zlepšený modelový mix a optimalizace nákladů. V prvních devíti měsících vzrostly zejména prodeje nových modelů Škoda Yeti a Škoda Superb, jenž jsou očividně ziskovější než Fabia, Roomaster s Octavia. Velice pozitivně se vyvíjely také likvidní prostředky podniku: čistá likvidita se v prvních devíti měsících zvýšila o 58 % na 45,2 miliard Kč.

Klíčový podíl na dobrých výsledcích Škody mají prodeje na mimoevropských trzích. V Číně prodala Škoda s 134 470 vozy téměř o 65 % více vozů než ve srovnatelném období minulého roku (81 652). V Indii bylo zákazníkům dodáno 14 224 vozů a tím o 36,6 % více (10 415).

Na českém trhu posílila Škoda o 9,2 %, když prodala 43 666 vozů, i na dalších trzích ve střední a východní Evropě byl růst prodejů nadprůměrný. V Rusku vzrostly prodeje o 35,2 %, a činily tak 34 273 vozů.

Prodeje rostly také v západní Evropě, sotva ale stačily vykompenzovat velký propad prodejů v Německu (resp. celého německého trhu). Přesto Škoda hlasí nad očekávání dobré výsledky z Velké Británie, Francie, Španělska, Rakouska, Belgie a Švýcarska.

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků