Škodě Auto loni klesl zisk, přesto vydělala přes 15 miliard

Škodě Auto loni klesl zisk, přesto vydělala přes 15 miliard

Zvýšení tržeb a pokles zisku, tak dopadl pro automobilku Škoda Auto loňský rok. Rekord automobilka zaznamenala v prodeji vozů. Těch zákazníkům dodala 939 200.

Škodě Auto loni klesl zisk po zdanění o 4,5 procenta na 15,4 miliardy korun. Tržby stouply o čtyři procenta na 262,6 miliardy korun. Automobilka loni dodala zákazníkům rekordních 939.200 aut, což představuje meziroční růst o 6,8 procenta.

„Dosáhli jsme rekordních hodnot odbytu a tržeb, rozšířili jsme naši modelovou paletu a dále posílili naši pozici na mezinárodním automobilovém trhu. Investovali jsme do nových modelů a výrobních kapacit. I v nepříznivém ekonomickém prostředí jsme náš provozní výsledek udrželi na prakticky stabilní úrovni 17,9 miliardy korun,“ uvedl předseda představenstva Winfried Vahland.

Investice do nových modelů

Automobilka loni zvýšila investice téměř o polovinu, na více než 21 miliard korun. Výdaje na výzkum a vývoj se zvýšily o 17 procent téměř na 11 miliard korun. Do zavádění nových modelů a výrobních kapacit chce Škoda Auto investovat i letos. Plánuje uvedení osmi nových nebo inovovaných modelů. Do roku 2015 chce obnovit všechny modelové řady.

V západní Evropě, která se jako trh propadla o osm procent, prodej vozů Škoda klesl o 0,9 procenta na 358 400 aut. Podíl značky na západoevropském trhu vzrostl z 2,8 procenta v roce 2011 na tři procenta. Ve východní Evropě si značka polepšila o více než čtvrtinu na 137 100 vozů. Ve střední Evropě automobilka zvýšila prodej o 0,7 procenta na 124.000 aut.

V České republice měl opět každý třetí prodaný nový vůz ve znaku škodovácký okřídlený šíp.

V Rusku vzrostl počet dodávek o třetinu na nový rekordní odbyt 99.100 vozů. Na klíčovém trhu v Číně Škoda zvýšila prodej o sedm procent na 235.700 vozů. Čína tak byla pro automobilku opět největším trhem. V Indii dosáhla firma nárůst prodejů o 14 procent na 34 300 vozů.

Zdroj: E15.cz
 

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud