Škoda zahájila výrobu elektrické Octavie

13 komentářů

Zdenek
30. srpna • 20:23

Bateri jsou drahé. Mně by stačil dojezd do práce a zpět 60 km. Na tento dojezd by stačily baterie s menší kapacitou a tudíž levnější a lehčí. K tomu záložní spalovací motor s generátorem pro dobíjení. (viz Volvo). Takto by to sloužilo jen jako záloha kdyby došla elektrika. Jak bylo psané v jiných diskusích, motor by mohl pracovat v optimálních podmínkách a tím by srovnal ztráty z přeměn energie. Dovedu si představit, že takto by to mohlo fungovat i na delší cesty, s tím že holt od 60. km pojedu v podstatě na spalovací motor. Ale to by bylo v mém případě tak 2 x do roka.
Tak, a už vidím ty mínusy. Já si ovšem uvědomuji, že to někomu vyhovovat může, a někomu ne. Jsem přesvědčen, že by se zákazníci o takové vozidlo našli. Kdo jezdí denně 300 km, tak pro toho to asi nebude. Toho jsem si vědom.

Hloupej Honza
3. září • 16:57

Tak sněte dál.Realita je furt ta že ať je to hybrid takovej nebo makovej. Nebo nabaterky úplně, to auto stejně stojí to co dvě a půl jiného vozu. Tedy 750 000 až cca 1 250 000

Tomáš
3. září • 9:15

Ja vidím problém iba jeden a to je cena. Ak tam zase tresknú 90 000€ alebo podobnú srandu tak kto si to kúpi. No málokto. Tá octavia combi stojí okolo 16 000, ročne dajme tomu 1000€ na benzín tak za koľko rokov by sa vám to vrátilo keby stála elektrika 100€.. no za dlho :D Takže cena najväčší problém, ako u všetkého len si to málokto prizná. Volvo sa mi tiež páči to má dojazd 60km na baterie čisto a cez 1000km na hybrida :) A akceleracia tam je uplne typkovska.. len ta cena to bude zase

Antiautomat
31. srpna • 10:28

problemy su tam dva:
a/ ucinnost premeny energie
b/ hmotnost:-)

Posraldescu
30. srpna • 7:43

Jaky bude ten zvuk motoru? Bude se dat tlacitkem prepinat mezi TDI a HTP?

DV
30. srpna • 9:52

Jasně a chiptuningem ti tam přidají 105 a WRCčko.;-)

Antiautomat
30. srpna • 7:13

zily mi to v tomto pripade netrha lebo je to nepouzitelne kym sa nevyriesi cena, dojazd, doba nabijania a zivotnost aku. Dojazdom rozumej aspon 600km (a to naozajstnych 600km a nie tych s priemernou rychlostou 50kmh a vypnutou klimou, svetlami, prehustenymi gumami atd o ktorych sa docitame v marketingovych zvastoch, kde sa samozrejme o vsetkom tomto taktne pomlci, len aby sa mohla hodit na umely ekologicky a recyklovatelny katalogovy paper nic nehovoriaca cifra). No ale na na chatu by to bolo snad dobre. Dolu do dediny, nalozit to az po strechu a sup sup naspat na steker.

Vana666
29. srpna • 20:09

Při zoufalých parametrech současných akumulátorů je absence rekuperace podle mě závažným nedostatkem.

Zdenek
29. srpna • 21:19

Vana byl rychlejší. Bez té rekuperace mi to připadá že to bylo spíchnuto horkou jehlou. Snad to není konečná, a rekuperace bude v brzku následovat.

asterix
29. srpna • 21:42

Rekuperaci dostane až stejný elektromobil s logem VW :-D

Mára
29. srpna • 23:42

Tady se píše, že se brzděním energie vrací.. www.novinky.cz ... Tak nevim, kde je pravda..

Vana666
30. srpna • 7:09

Teď nevím jestli jsem poprvé blbě četl nebo autor článek upravil, ale v poslední větě není že se energie "nevrací" ale "navrací".
Rozdíl v písmenku je v tomto případě zásadní a rekuperace tedy zřejmě funguje.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zdenek
30. srpna • 20:03

Tak blbě se přehlédnout. Kdyby ale napsali že vrací, bylo by to vhodnější.

Doporučujeme

Články odjinud