Škoda zahájila výrobu elektrické Octavie

Škoda Auto zahájila výrobu zkušební série elektrické Octavie. Celkem bude vyrobeno deset automobilů.

Mladoboleslavská automobilka zahájila výrobu zkušební série elektromobilu Octavia Green E Line. Celkem bude vyrobeno deset kusů, přičemž první exempláře vyrazí do reálného provozu ještě letos na podzim. Automobilka chce tímto způsobem získat data o praktické využitelnosti, spolehlivosti a bezpečnosti. Elektrickou Škodovku řidiči poznají podle zvláštních polepů a také podle nového bezpečnostního prvku – zvukového generátoru, který do rychlosti 40 km/h simuluje zvuk motoru.

Klepněte pro větší obrázek

Dr. Eckhard Scholz, člen představenstva Škoda Auto zodpovědný za technický vývoj uvedl: "Naším jednoznačným cílem do budoucnosti je mobilita bez emisí. Myslím, že právě elektromobily jsou správnou odpovědí na neustále přísnější emisní limity a potřebu trvale udržitelné rozvoje automobilového průmyslu. Naše síla spočívá v odborné kompetenci a kvalifikaci pracovníků technického vývoje a širokém know-how koncernu Volkswagen. Věřím, že právě tato kombinace nám umožní vyvinout elektromobil, který bude představovat krok kupředu.“

Škoda vybrala model Octavia Combi především kvůli jednoduché zástavbě částí elektrického pohonu. O pohon se stará elektromotor s maximálním výkonem 85 kW, nejvyšší točivý moment činí 270 Nm. Nový elektromobil akceleruje z nuly na 100 km/h za dvanáct sekund a maximálně se rozjede na 135 km/h. Lithium-iontové akumulátory váží 315 kilogramů, jejich kapacita nabízí dojezd 150 kilometrů. Jak uvádí tisková zpráva, při brzdění se energie do akumulátorů navrací. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků