Škoda zahájila v indické Pune výrobu limuzíny Rapid

Škoda to myslí se svým předsevzetím stát se globální značkou a prodávat od roku 2018 minimálně 1,5 milionu vozů ročně očividně vážně. Svědčí o tom i poslední zpráva, že zahájila v indickém závodě v Pune sériovou výrobu nové kompaktní limuzíny Rapid. Tu zde hodlá ještě tento rok uvést na trh.

Asi nepřekvapí, že Škoda vsadila právě na rychle se rozvíjející Indii. Tato země patří vedle Číny a Ruska mezi trhy s největším potenciálem. Podle odhadu odborníků má Indie do konce desetiletí postoupit mezi pět největších automobilových trhů světa.

„Indie je prvním trhem, na kterém uvádíme nový model Rapid. To podtrhuje význam této země pro náš podnik,“ zdůraznil Winfried Vahland, předseda představenstva společnosti Škoda.

Podle tiskové zprávy mladoboleslavské automobilky je Rapid „vozem vyráběným v Indii pro Indii“. S délkou 4,39 metrů, šířkou 1,70 metru a výškou 1,47 metru zaujímá vůz svou velikostí pozici mezi modely Fabia a Laura (Octavia). Díky tomu bude značka v budoucnosti přítomna v největším segmentu indického trhu.

Rapid lze objednat se zážehovým a vznětovým motorem, s oběma motory s manuální a automatickou převodovkou. Jako benzínový motor je v nabídce agregát o objemu 1,6 litru a výkonu 77 kW. Turbodiesel s technologií Common Rail má taktéž zdvihový objem 1,6 litru a výkon 77 kW.

Značka Škoda je v Indii aktivní od roku 2001. V letošním roce zde podstatně zvýšila odbyt - do konce září činil tento růst téměř 50 procent.

Závod společnosti Volkswagen v Pune byl otevřen v roce 2009. Nový Rapid je po modelu Fabia druhým vozem značky Škoda, vyráběným v tomto závodě. Vedle závodu v Pune vyrábí Škoda v Indii své vozy v závodě v Aurangabádu. Zde se vyrábí modely Superb, Laura a Yeti.

Klepněte pro větší obrázek

Škoda Fabia 1.598
Rok výroby: 2010
Stav: 160 301 km
Cena: 113 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 544 km
Cena: 160 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 138 664 km
Cena: 95 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 53 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků