Škoda Yeti přistižena bez maskování (spy photos)

Pár dní před představením v Ženevě fotografové přistihli zcela nový model Škody v jeho finální podobě. Jak bude Yeti vypadat?

Ačkoli mnohými automobilkami otřásá současný úpadek světové ekonomiky a nové projekty jsou rušeny či přehodnocovány jako na běžícím pásu, Škoda naopak překypuje aktivitou a na nadcházejícím autosalonu v Ženevě představí novinek hned celou plejádu. Poté, co ze šuplíku vytáhla projekt Fabia Scout a dozvěděli jsme se i to, že svou nabídku zatraktivní provedením Fabia Sportline, jsme stále čekali na novinku největší - zcela nový model Yeti.

Ten v jeho koncepční podobě představila automobilka již před dlouhými čtyřmi roky taktéž na ženevském autosalonu a po dlouhém váhání se rozhodla jej přivést do sériové výroby. Už už se zdálo, že si jeho finální podobu budeme moci prohlédnout nejdříve v úterý, ale špionážním fotografům se povedl husarský kousek - novou Škodu Yeti přistihli pár dní před oficiálním představením bez jakéhokoli zásadního maskování při zimních testech na severu Evropy.

Ačkoli vzhled Škody Yeti nebyl takovou záhadou jako samotný Yeti, neboť jsme koncept vozu mohli spatřovat po čtyři roky na různých autsalonech, jsou fotografie překvapivé. Kdo tak jako my čekal, že v Yetim najde první designově skutečně extravagantní a neotřelou škodovku, bude zřejmě zklamán. Vzhled konceptů sice zpravidla nebývá přiveden do sériové podoby, koncept modelu Yeti se ale nezdál být až tak vzdálen produkci. Výsledná podoba se sice liší pouze v detailech, ale natolik významných, že z odvážného autíčka pro volný čas dělají jen trochu jinak vypadající Škodu Roomster.

Pohleďte sami na snímky přistiženého vozu a srovnejte si je s fotografiemi dosud vystavovaného konceptu. Přesun stěračů z A sloupků na obvyklé místo nás až tak nemrzí a i nápaditý vzhled přídě zůstal více méně zachován. Pohled z boku ale odhaluje naprostý posun k obvyklým řešením. Vůz je nepochybně delší, kliky předních dveří dostaly koncernové vzezření a ty zadní se přesunuly z C sloupků, kde navozovaly dojem třídvéřového vozu, na obvyklé místo. Chybí i dynamicky působící tvarování spodní časti bočních dveří, které nahradily běžné otěrové lišty. Nuda pak, zdá se, dostala přednost i vzadu, kde protažená světla nahradily docela obyčejné světlomety, svítící, jak předpokládáme, ve tvaru písmene C.

Nechceme se dopouštět unáhlených závěrů, ale první setkání s „živým Yetim” je docela zklamáním. Z originálních řešení mnoho nezbylo a odlišností od Roomsteru je poskrovnu. Zejména Roomster Sout se zdá být Yetimu až příliš blízko.

Po technické stránce by měl Yeti stát na základech, které používá koncernový VW Tiguan. Očekáváte-li pohon všech kol jako standard, pak vás zklameme, Yeti bude minimálně v základu rovněž předokolka, pohon všech kol bude zřejmě k dispozici až u výkonnějších motorů za příplatek. Očekávána je lepší nabídka motorů, která by měla začínat u benzinové 1,6 a dieselové 1,9 TDI. Kam se až nabídka motorů vyšplhá zatím není jasné, spekulace ale hovoří i o nových přeplňovaných „benzinech”, které používá právě Tiguan.

Na definitivní informace a oficiální fotografie si budeme muset počkat do úterý, kdy by se Yeti měl představit v Ženevě. O všem podstatném vás samozřejmě budeme informovat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekFoto © Automedia
Nová Škoda Yeti při posledních testech

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků