Škoda Yeti míří do Číny, bude se tam vyrábět

Škoda si v posledních měsících připisuje v Číně značné úspěchy. Letos do listopadu v nejlidnatější zemi světa prodala na 167 000 aut, což je je téměř o 60 procent více než loni (a mimochodem přibližně tříkrát tolik co u nás), a v honbě zda dalším růstem nehodlá polevit. Nejnověji začne v Číně vyrábět a prodávat i své kompaktní SUV Yeti.

Yeti je tak v pořadí již čtvrtým model, který se společnost chystá v Číně vyrábět. Cílem je ještě lépe uspokojit individuální potřeby místních spotřebitelů, kteří v poslední době krom velkých sedanů a liftbacků prahnou i právě po „esúvéčkách”.

Prezident společnosti Škoda China Alfred Rieck v této souvislosti řekl: „Společnosti Škoda Auto a Shanghai Volkswagen úspěšně spolupracují již od příchodu značky Škoda do Číny v roce 2006 a zaznamenaly zde rychlý a významný růst. Místní výroba vozu Škoda Yeti v závodě Shanghai Volkswagen přináší nové možnosti růstu a potvrzuje dlouhodobý zájem značky Škoda o čínský trh. Nový zákaznický segment bude mít brzy možnost ocenit technickou vyspělost značky Škody i prostřednictvím vozu kategorie SUV.”

Uvidíme, jak se Yetimu v Číně povede. Do prodejů by se na tamním trhu měl dostat během dvou let, přibližně začátkem roku 2013.

Tipy: Přečtěte si naše testy Škody Yeti: Verze 1,8 TSI 4x4 s pohonem všech kol a varianty 1,2 TSI s pohonem přední osy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Yeti 1,8 TSI 4x4 v našem testu
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků