Škoda Yeti dvakrát (skoro) jinak: První jízdní dojmy a spousta fotek

Mladoboleslavské kompaktní SUV figuruje na trhu už od roku 2009. Nastal tedy nejvyšší čas na nějakou tu modernizaci. Co všechno se změnilo?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Co je nového?, 2x video
  2. Pár novinek uvnitř, Čtyřkolka, automat, výkonný diesel
  3. Fotogalerie (29x foto)
  4. Oficiální fotogalerie (77x foto)

Škoda Yeti se poprvé světu ukázala v roce 2009 a svým příchodem přitáhla hodně velkou pozornost. Mladoboleslavská značka se přesně trefila do vkusu zákazníků, což se projevilo také na prodejních číslech. Za celou svou historii bylo vyrobeno bezmála 300 000 exemplářů. Jenom minulý rok eviduje Škodovka zhruba 87 000 kusů, letos za prvních devět měsíců opustilo výrobní linku 59 700 kusů.

Škoda | Auta z Číny | Paparazzi | Škoda Yeti

Prodloužená Škoda Yeti se představí na Guangzhou Auto Show

V rámci ofenzívy se začal Yeti vyrábět také v Rusku ve spolupráci se společností GAZ.Yeti se už prodává také v Číně, do konce letošního roku bude na tamním trhu spuštěna lokální výroba. Jak jsme psali dříve, Yeti ponese v Číně jméno Ye Di a k dispozici bude také provedení s prodlouženým rozvorem náprav. Mimochodem kdyby měl někdo nějaké pochybnosti, pak ano, jedná se výhradně o záležitost čínského trhu. Pro Evropu platí pravidlo, kdo chce více prostoru vzadu, ten ať navštíví showroom Volkswagen.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Místo původních kulatých tvarů nastupují ostré hrany. Yeti přichází ve dvou verzích - Outdoor a City.

Co je nového?

Hlavní změny známe už z Frankfurtu. Tím vůbec nejdůležitějším je fakt, že se podobně jako u Volkswagenu Tiguan začal nabízet Yeti v provedení City a Outdoor. Škodovka ráda prezentuje tuto novinku pod heslem „z jednoho auta se staly dvě“. Znamená to, že se nám na trhu objevila Škoda Yeti dvakrát a jinak? Samozřejmě, odpověď zní ne. Nečekejte žádné jiné nastavení podvozku, žádné opravdu funkční rozdíly. Jde jen a pouze o design.

Testy | Škoda | SUV | Škoda Yeti

Test: Škoda Yeti 2.0 TDI Bicolour - na vrcholu

Místo popisování rozdílů přihodíme pro porovnání fotky obou verzí. Stručně řečeno Outdoor má více stříbrných plastů a na bocích nelakované plasty. Pro obě varianty platí světlá výška 180 mm, provedení Greenline z této hodnoty ubere 25 mm. Pro úplnou přesnost musíme doplnit, že Yeti Outdoor se u nás bude nabízet standardně vybaven paketem pro špatné cesty (ten ovšem světlou výšku nezmění). U městské verze si za lepší ochranu podvozku připlatíte 5400 Kč.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Pro srovnání ještě jednou obě varianty. Hlavním rozdílem je jinak zpracovaný přední nárazník.

Yeti spolu s faceliftem samozřejmě dostal i novou tvář. Původní kulaté tvary jsou minulostí, nastupují ostré hrany, které se sem přestěhovaly z posledních modelů Škoda. Jiné jsou nárazníky, světla, kapota, maska, logo a tak dále. Na autě se mohou objevit diody, nicméně nejde o standardní záležitost. To platí jak pro přední světla, tak pro zadní svítilny.

Abych byl zela upřímný, během prvních kilometrů za volantem jsem se nemohl zbavit dojmu, že nová maska na Yetiho trochu nesedí. Jistě, auto na pohled omládlo, ale je na něm prostě znát, že vznikalo pod jinou taktovkou. Nicméně to je pouze můj názor, ten váš klidně může být zcela opačný.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
A ještě jedno srovnání. Tak který Yeti je hezčí?

Co se designu karoserie týká, doplním pro úplnost ještě několik drobných novinek. V nabídce najdete čtyři nové designy kol o velikosti 16 a 17 palců, dva jsou určeny pro City, dva pro Outdoor. Zároveň se rozšiřovala nabídka barev karoserie o čtyři odstíny (bílá Moon, zelená Jungle, šedá Metal a hnědá Magnetic). Hnědý lak karoserie je výhradně určen pro vrcholnou výbavu Laurin & Klement.

Následující kapitola
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Škoda Octavia 1.6
Rok výroby: 2010
Stav: 155 460 km
Cena: 140 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek