Škoda Yeti bude prakticky totožná se Seatem Ateca, dostane i tříválec 1.0 TSI

Seat Ateca má naprosto shodný technický základ s novou generací SUV Škoda Yeti. Kodiaq bude delší.

Zatímco se mluví hlavně o připravovaném sedmimístném SUV Škoda Kodiaq, jehož sériovou verzi bychom měli vidět na podzim na autosalonu v Paříži, Seat připravuje sériovou výrobu SUV Ateca. To ale nebude jediným příbuzným modelu Kodiaq. Ještě větší podobnost se totiž očekává s modelem Yeti.

Druhá generace SUV Škoda Yeti přijde nejdříve v roce 2017, ale pokud jde o celkové proporce a použitou techniku, právě Yeti bude s Atecou souviset mnohem více než dokončovaný Kodiaq. Škoda Yeti například dostane úplně stejný základní skelet karoserie, což potvrdil i ředitel technického vývoje Seatu Matthias Rabe.

Tajné | Technika | Škoda | Palivo | Hybridy

Škoda v r. 2025: Hybrid standardem a 1.0 TSI jako vrcholná motorizace

Vnější karosářské díly budou mít samozřejmě oba vozy odlišné, stejně tak světla a zřejmě i odladění podvozku. Pod kapotou se ale očekává prakticky totožná technika včetně litrového tříválce 1.0 TSI. Seat Ateca i Škoda Yeti budou v základním provedení s pohonem předních kol vážit jen něco přes 1200 kg.

Předokolky dostanou rovněž zadní vlečenou nápravu s torzní příčkou, jen čtyřkolky se dočkají samozřejmě nezávislého zavěšení. Naproti tomu bude mít Kodiaq blíže spíše k Tiguanu, neboť dostane zesílenou a prodlouženou podlahu s delším rozvorem (to platforma MQB umožňuje) a bude těžší. Základní motorizací pro sedmimístnou škodovku tak bude motor 1.4 TSI, nikoli tříválec.

Škoda Octavia 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 152 375 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Octavia 1.6
Rok výroby: 2006
Stav: 152 061 km
Cena: 65 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2008
Stav: 138 624 km
Cena: 75 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 10 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků