Škoda: výroba menšího auta než Fabia potvrzena, jméno Joyster je ale nejisté

Řada z vás si jistě vzpomene na koncept Škody Joyster, který se představil před čtyřmi léty na autosalonu v Paříži. Ačkoli pocházel ze stejného období jako koncept Škody Yeti, výroby se narozdíl od „horala” nedočkal.

Historie studie Joyster je vůbec spletitá. Nejprve se sériovým modelem stát měla, později byly ale jakékoli spekulaci o budoucí výrobě modelu rázně odmítnuty tehdy novým šéfem Škody Reinhardem Jungem. Na Joyster se časem skoro zapomnělo, ale jen do doby, kdy Volkswagen začal vozit po světových autosalonech různá provedení konceptu Up!, nejnověji jeho provedení Up! Lite. Up! je totiž svou velikostí nesmírně blízký konceptu Joyster a bylo by logické, pokud by jeho technika našla využití napŕíč koncernem Volkswagen.

Jméno Joyster tak tento týden vytáhnul na světlo britský Auto Express, podle nějž dostal malý vůz tohoto jména zelenou. Zprávě jsme zprvu příliš velkou pozornost nevěnovali, nyní jsme se ale dočkali potvrzení těchto informací i přímo ze škodovky.

Vůz ale nebude tak ryze český. Volkswagen totiž bude celou řadu malých rodinných vozů vyrábět na jenom místě, a to v Bratislavě, kde se „své verze Upu” dočkají všechy masové značky koncernu, tedy i Seat, jehož provedení supermini je zatím obestřeno tajemstvím. Výroba začne již koncem příštího roku, kdy se světu představí právě VW Up! resp. jeho sériové provedení s možná odlišným názvem. Škoda jej se svou variací bude následovat o rok později.

Zatímco nová modelová řada je již jistou záležitostí, své jméno tento vůz zatím nedostal. Název Joyster je tak ryzí spekulací a přikláníme se spíše k názoru, že automobilka nakonec zvolí jiné označení. Jednak proto, že s prostým městským supermini asi mnoho zábavy nebude a jednak i proto, že název zní až příliš anglicky.

Vůz bude mít nakonec pohon předních kol s motorem vpředu, dříve se počítalo s koncepcí známou ze Smartu ForTwo, tedy motorem vzadu a pohonem zadních kol. Je to trochu škoda, protože spolu s uvažovanými motory (1,2 TDI a 1,2 HTP, v obou případech tříválcovými) by po Felicii, Octavii či Superbu dával smysl návrat k dalšímu historickému jménu - 120...

Na další informace si budeme muset počkat, rok 2012 je přece jen ještě dost daleko.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dobový koncept Škody Joyster. I přes pravděpodobně jiné jméno by se vzhled sériového modelu, tedy alespoň na přídi, zásadně lišit neměl.

 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků