Škoda: výroba menšího auta než Fabia potvrzena, jméno Joyster je ale nejisté

Řada z vás si jistě vzpomene na koncept Škody Joyster, který se představil před čtyřmi léty na autosalonu v Paříži. Ačkoli pocházel ze stejného období jako koncept Škody Yeti, výroby se narozdíl od „horala” nedočkal.

Historie studie Joyster je vůbec spletitá. Nejprve se sériovým modelem stát měla, později byly ale jakékoli spekulaci o budoucí výrobě modelu rázně odmítnuty tehdy novým šéfem Škody Reinhardem Jungem. Na Joyster se časem skoro zapomnělo, ale jen do doby, kdy Volkswagen začal vozit po světových autosalonech různá provedení konceptu Up!, nejnověji jeho provedení Up! Lite. Up! je totiž svou velikostí nesmírně blízký konceptu Joyster a bylo by logické, pokud by jeho technika našla využití napŕíč koncernem Volkswagen.

Jméno Joyster tak tento týden vytáhnul na světlo britský Auto Express, podle nějž dostal malý vůz tohoto jména zelenou. Zprávě jsme zprvu příliš velkou pozornost nevěnovali, nyní jsme se ale dočkali potvrzení těchto informací i přímo ze škodovky.

Vůz ale nebude tak ryze český. Volkswagen totiž bude celou řadu malých rodinných vozů vyrábět na jenom místě, a to v Bratislavě, kde se „své verze Upu” dočkají všechy masové značky koncernu, tedy i Seat, jehož provedení supermini je zatím obestřeno tajemstvím. Výroba začne již koncem příštího roku, kdy se světu představí právě VW Up! resp. jeho sériové provedení s možná odlišným názvem. Škoda jej se svou variací bude následovat o rok později.

Zatímco nová modelová řada je již jistou záležitostí, své jméno tento vůz zatím nedostal. Název Joyster je tak ryzí spekulací a přikláníme se spíše k názoru, že automobilka nakonec zvolí jiné označení. Jednak proto, že s prostým městským supermini asi mnoho zábavy nebude a jednak i proto, že název zní až příliš anglicky.

Vůz bude mít nakonec pohon předních kol s motorem vpředu, dříve se počítalo s koncepcí známou ze Smartu ForTwo, tedy motorem vzadu a pohonem zadních kol. Je to trochu škoda, protože spolu s uvažovanými motory (1,2 TDI a 1,2 HTP, v obou případech tříválcovými) by po Felicii, Octavii či Superbu dával smysl návrat k dalšímu historickému jménu - 120...

Na další informace si budeme muset počkat, rok 2012 je přece jen ještě dost daleko.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dobový koncept Škody Joyster. I přes pravděpodobně jiné jméno by se vzhled sériového modelu, tedy alespoň na přídi, zásadně lišit neměl.

 

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 46 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků