Škoda VisionC: první dojmy, fotogalerie a páté dveře, které neotevřete

O hlavní hvězdě stánku automobilky Škoda nemůže být pochyb. Jasně zelené auto, o kterém se mluví jako o pětidveřovém kupé, nelze přehlédnout. Takhle nějak by měla vypadat budoucnost mladoboleslavské značky.
Seznam kapitol
  1. Škoda VisionC, Interiér skutečně luxusní
  2. Fotogalerie

Škoda dorazila do Ženevy s novým konceptem VisionC. Delší dobu se o tomto automobilu mluvilo jako o Octavii s karoserií kupé, zda se opravdu něčeho podobného dočkáme, to je ještě velkou otázkou. Tento koncept totiž dost možná více než novou karosářskou verzi známého modelu předznamenává nastupující generaci Superbu. Ale to jsou zatím pouze spekulace, protože v Ženevě nic konkrétního na toto téma nepadlo.

Video | Škoda | Autosalony | Premiéry | Ženeva 2014

Škoda VisionC ještě jednou, tentokrát na prvním videu

Co je ovšem jisté, to je fakt, že budoucí modely mají VisionC následovat a je vlastně jedno, zda se budeme bavit o Superbu nebo o Fabii, která byla v souvislosti s touto studií také zmiňována. Samotný VisionC je designově povedený. Osobně mě sice z některých úhlů pohledu příliš neoslovily poněkud zvláštně tvarované přední světlomety, ale to samozřejmě může být věc velmi subjektivní.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Tohle by měla být tvář budoucích Škodovek. Přímý pohled na předek je trochu zvláštní, při pohledu zboku ale nelze mít námitky. Z tohoto úhlu je VisionC velice pěkný.

Přímý boční pohled prozrazuje pěknou nízkou siluetu. Tady nelze mít sebemenší námitky, stejně jako při pohledu zezadu. Pokud bude takto nějak vypadat Superb, máme se na co těšit. Pohled zboku pak podtrhnou ještě devatenáctipalcová kola obutá do pneumatik o velikosti 225/40 R19.

Design | Škoda | Autosalony | Ženeva 2014

Škoda VisionC je tady: pět dveří, čtyři místa a jedna-čtyřka pod kapotou

Za zmínku stojí také kliky dveří fungující stejně jako v Jaguaru F-Type. Jsou schované a jsou vybavené čidlem. Jakmile zaznamenají vaší ruku, vyskočí ze dveří a můžete otvírat. U tohoto konceptu ale zrovna tato věc ještě na sto procent nefungovala.

Interiér skutečně luxusní

Škoda příliš nechtěla VisionC otevírat, ale povedlo se. Bohužel záměr posadit se do interiéru byl jednoznačně odmítnut. Každopádně interiér možná ještě více než vnější karoserie dokáže zaujmout. Uvnitř najdete čtyři samostatná sedadla čalouněná kombinací světlé a tmavé kůže, která na dotek působí velmi kvalitním dojmem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Interiér je čtyřmístný a působí skoro až luxusním dojmem. Potvrzuje to jak samotný design používající i prvky údajně z broušeného skla, tak třeba kvalitně vypadající kůže.

Designéři chtěli odkázat také na něco skutečně českého, takže VisionC dostal některé dekory údajně vyrobené z broušeného skla. Nerad bych se mýlil, ale například u průhledné lišty ve dveřích bych se býval vsadil, že to není sklo ale plast. Podobně vypadající materiál najdete také třeba na volantu nebo na panelu pod ovladači klimatizace. Místo středového panelu pak VisionC používá jeden velký displej a to samé platí také o přístrojovém štítu.

Další premiéry značky Škoda v Ženevě:

Video | Škoda | Autosalony | Premiéry | Škoda Octavia | Ženeva 2014

Škoda Octavia Scout podrobně, oficiálně a zblízka. Pokochejte se

Video | Škoda | Autosalony | Premiéry | Škoda Octavia | Škoda Yeti | Škoda Rapid | Ženeva 2014

Škoda Octavia Combi Laurin & Klement a Yeti Monte Carlo v Ženevě

Při pohledu do interiéru mě zaujal ještě jeden detail, volič automatické převodovky. Vzpomínáte například na testu Mercedesu-Benz A45 AMG? Nebo vlastně jakékoliv jiné AMG? VisionC jako kdyby si tento detail kompletně celý vypůjčil.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Volič automatické převodovky jako kdyby si VisionC vypůjčil od AMG (vlevo). Místo jakýchkoliv tlačítek najdete v této studii velký středový displej.

Interiér má být prostorný a má nabízet velký zavazadelník. Po krátké prohlídce předních a zadních sedadel jsem se ještě dotázal právě na zavazadelník a dostal jsem překvapivou odpověď - zavazadelník údajně nejde otevřít. Nezbývá tedy než že budeme automobilce věřit, když říká, že VisionC má opravdu pět dveří.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Škoda VisionC, Interiér skutečně luxusní
  2. Fotogalerie
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2003
Stav: 172 195 km
Cena: 92 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2003
Stav: 142 369 km
Cena: 60 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků