Škoda Vision WRC podle designéra Pavla Hrubého

Časopis AutoDesign&Styling ve svém aktuálním vydání zveřejnil skici Škoda Vision WRC. Design soutěžního speciálu navrhl pro časopis AutoDesign&Styling designér Pavel Hrubý a představuje vizi škodováckého rally vozu kategorie WRC. Návrh je volně inspirován ženevským konceptem Vision D, který předznamenává tvarosloví budoucích vozů z Mladé Boleslavi.

Čistá spekulace

V časopisu AutoDesign&Styling skicu představili takto: Škodovka má za sebou i přes doznívající ekonomickou krizi velmi zdařilý rok a její představitelé se často nechávají slyšet, že blízká budoucnost bude ještě úspěšnější. Jedním z logických způsobů, jak podpořit a rozvinout prestiž značky, by tak mohl být právě návrat do WRC. Pokusili jsme se představit si,  jak by mohl rally speciál vypadat. Ztvárnění se ujal designér Pavel Hrubý.

V návrhu jsme se opírali o čerstvě představený koncept Vision D, který demonstruje směr designu budoucích škodovek. Jeho charakteristické ostré hrany a celková koncepce jsou jako základ soutěžního vozu takřka ideální.

Design rally speciálů obvykle vzniká v designérském středisku Škoda Auto stejně jako jakýkoliv jiný model. Jeho návrh má však samozřejmě svá specifika: nemusíte se striktně držet firemní filozofie (zapomeňte na rodinné zaměření škodovek); navrhujete originál, který bude jezdit jen v několika kusech, a můžete tedy přijít s řešením, které by v sériové podobě jen těžko obstálo; každý prvek musí být maximálně funkční a přinášet konkrétní výsledky; a hlavně – auto musí působit tak, že se soupeřům při pohledu na něj rozklepou kolena.

Pokud se podíváme do historie, má Škodovka určitě z čeho brát, a to nejen proto, že mladoboleslavský motorsport letos slaví už 110 let. Naše skici jsou zatím jen čistou spekulací, ale realita nemusí být o moc jiná. Za návrat do WRC by to určitě stálo.

Slovo designéra

Na www.auto-design.cz Pavel Hrubý o svém návrhu řekl: „Design konceptu Vision D je typický zejména ostře řezanými rysy v kombinaci s rozměrnými čistými plochami. Výsledek by se tak mohl zdát velmi strohý, kdyby nebyl podtržený dokonalým zpracováním a perfektně funkčně propracovanými detaily. To vše je více než příznivé pro ztvárnění nové vize závodního speciálu WRC, na kterém jsem se pokusil tuto charakteristiku posunout ještě o krok dále. Kompaktní karosérie kupé s nízkou a širokou stavbou je z praktického i vizuálního hlediska rozdělena na dvě části pokryté přiznaným kvalitním plastem a kontrastním lakovaným hliníkovým plechem. Vůz je tak ve spodní části lépe chráněn před poškozením od vozovky na závodních tratích a zároveň působí velmi lehkým a dynamickým dojmem. „Válečné“ zbarvení továrního speciálu a daleko do boku zasahující směrová světla plynule přecházející v technologické spáře od předních světlometů a zadních svítilen pak tuto myšlenku následují.“

Klepněte pro větší obrázek

 

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků