ŠKODA v září rostla o 10,4 procenta

ŠKODA v září zvýšila své prodeje o 10,4 procenta a svým zákazníkům na celém světě dodala 95 600 vozů (září loňského roku: 86 600). Bylo to dosud nejlepší září v historii automobilky. V Číně dosáhla ŠKODA druhého nejlepšího měsíčního výsledku od svého vstupu na tamní trh v roce 2007. V Evropě vzrostl tržní podíl značky v prvních devíti měsících na 4,4 procenta.

„S dobrými zářijovými výsledky a s nárůstem o 13 procent za prvních devět měsíců udržuje ŠKODA stabilní růstový kurs,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO zodpovědný za oblast prodeje a marketingu. „Naše mladá a atraktivní modelová paleta je na všech trzích velice úspěšná. Od listopadu bude v modelové ofenzívě ŠKODA pokračovat nová Fabia,“ dodává Eichhorn.

Před několika dny zažily nové modely ŠKODA Fabia a ŠKODA Fabia Combi svou světovou premiéru na autosalonu v Paříži. Zcela nově vyvinuté malé vozy jsou atraktivnější než kdykoli předtím, nadchnou inovativní technikou, až o 17 procent nižší spotřebou a špičkovou funkčností. Počátkem listopadu v Evropě na start nastoupí nová ŠKODA Fabia. V lednu 2015 bude následovat nová ŠKODA Fabia Combi.

V západní Evropě ŠKODA v září rostla o 8,2 procenta na 40 900 dodaných vozů (září 2013: 37 800). Po devíti měsících vzrostl tržní podíl značky ŠKODA na 3,4 procenta (leden až září 2013: 3,1 procenta). Na nejsilnějším evropském trhu – v Německu – si ŠKODA v září polepšila o 4,5 procenta na 14 200 vozů (září 2014: 13 600) a potvrdila svou pozici jedničky mezi importovanými značkami. Ve Velké Británii vzrostly dodávky značky o 12,4 procenta na 11 400 vozů (září 2013: 10 100). Dvouciferného růstu dosáhla ŠKODA v září také v Nizozemsku (1 900 vozů; plus 57,1 procenta), v Belgii
(1 400 vozů; plus 35,3 procenta), ve Španělsku (1 200 vozů; plus 32,1 procenta), v Itálii (1 200 vozů; plus 26 procent) a v Portugalsku (200 vozů; plus 62 procent).

Ve východní Evropě dodala ŠKODA v září svým zákazníkům 10 300 vozů (září 2013: 10 900). Tržní podíl vzrostl na 4,9 procent (září 2013: 3,9 procent), v Rusku na 4,3 procent (září 2013: 3,4 procent). Na ruském trhu dodala značka ŠKODA zákazníkům 7 300 vozů (září 2013: 7 700). Výrazného růstu dosáhla automobilka v Kazachstánu (600 vozů; plus 28,7 procenta), Rumunsku (700 vozů; plus 47,6 procenta), Srbsku (400 vozů; plus 6,9 procenta) a Bulharsku (200 vozů; plus 43,5 procenta).

Velice dobře si ŠKODA v září vedla ve střední Evropě. Značka si polepšila o 7,8 procenta na 12 000 dodaných vozů (záři 2013: 11 100). Přibližně každý pátý vůz registrovaný v září ve střední Evropě, byl vůz značky ŠKODA (tržní podíl: 20,9 procenta). 

Dodávky zákazníkům na domácím českém trhu vzrostly o 4,4 procenta na 5 800 vozů (září 2013: 5 600). Ve Slovinsku dosáhla ŠKODA nárůstu prodejů o 55,2 procenta na 400 vozů. V Chorvatsku prodeje rostly o 26,7 procenta na 200 vozů.

Druhého nejlepšího měsíčního prodejního výsledku od vstupu na trh v roce 2007 dosáhla ŠKODA v září v Číně. Dodávky značky ŠKODA na jejím nejsilnějším trhu vzrostly o 16,3 procenta na 24 900 vozů (září 2013: 21 400). Výrazný růst zaznamenala ŠKODA také v Turecku (1 300 vozů; plus 30,7 procenta), v Izraeli (1 300 vozů; plus 52,5 procenta), v Alžírsku (1 300 vozů; plus 27,3 procenta) a v Austrálii (300 vozů; plus 17,4 procenta). V Indii dodala ŠKODA v září svým zákazníkům 1 700 vozů (září 2013: 1 500).

ŠKODA Octavia (33 400; -4,8 %)
ŠKODA Rapid (21 800; +107,1 %)
ŠKODA Fabia (14 800; -19,4 %)
ŠKODA Yeti (9 700; +23,9 %)
ŠKODA Superb (8 500; +7,9 %)
ŠKODA Roomster (2 600; -10,9 %)
ŠKODA Citigo (prodej pouze v Evropě: 4 800; +19,8 %) 

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 46 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků