ŠKODA v září rostla o 10,4 procenta

ŠKODA v září zvýšila své prodeje o 10,4 procenta a svým zákazníkům na celém světě dodala 95 600 vozů (září loňského roku: 86 600). Bylo to dosud nejlepší září v historii automobilky. V Číně dosáhla ŠKODA druhého nejlepšího měsíčního výsledku od svého vstupu na tamní trh v roce 2007. V Evropě vzrostl tržní podíl značky v prvních devíti měsících na 4,4 procenta.

„S dobrými zářijovými výsledky a s nárůstem o 13 procent za prvních devět měsíců udržuje ŠKODA stabilní růstový kurs,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO zodpovědný za oblast prodeje a marketingu. „Naše mladá a atraktivní modelová paleta je na všech trzích velice úspěšná. Od listopadu bude v modelové ofenzívě ŠKODA pokračovat nová Fabia,“ dodává Eichhorn.

Před několika dny zažily nové modely ŠKODA Fabia a ŠKODA Fabia Combi svou světovou premiéru na autosalonu v Paříži. Zcela nově vyvinuté malé vozy jsou atraktivnější než kdykoli předtím, nadchnou inovativní technikou, až o 17 procent nižší spotřebou a špičkovou funkčností. Počátkem listopadu v Evropě na start nastoupí nová ŠKODA Fabia. V lednu 2015 bude následovat nová ŠKODA Fabia Combi.

V západní Evropě ŠKODA v září rostla o 8,2 procenta na 40 900 dodaných vozů (září 2013: 37 800). Po devíti měsících vzrostl tržní podíl značky ŠKODA na 3,4 procenta (leden až září 2013: 3,1 procenta). Na nejsilnějším evropském trhu – v Německu – si ŠKODA v září polepšila o 4,5 procenta na 14 200 vozů (září 2014: 13 600) a potvrdila svou pozici jedničky mezi importovanými značkami. Ve Velké Británii vzrostly dodávky značky o 12,4 procenta na 11 400 vozů (září 2013: 10 100). Dvouciferného růstu dosáhla ŠKODA v září také v Nizozemsku (1 900 vozů; plus 57,1 procenta), v Belgii
(1 400 vozů; plus 35,3 procenta), ve Španělsku (1 200 vozů; plus 32,1 procenta), v Itálii (1 200 vozů; plus 26 procent) a v Portugalsku (200 vozů; plus 62 procent).

Ve východní Evropě dodala ŠKODA v září svým zákazníkům 10 300 vozů (září 2013: 10 900). Tržní podíl vzrostl na 4,9 procent (září 2013: 3,9 procent), v Rusku na 4,3 procent (září 2013: 3,4 procent). Na ruském trhu dodala značka ŠKODA zákazníkům 7 300 vozů (září 2013: 7 700). Výrazného růstu dosáhla automobilka v Kazachstánu (600 vozů; plus 28,7 procenta), Rumunsku (700 vozů; plus 47,6 procenta), Srbsku (400 vozů; plus 6,9 procenta) a Bulharsku (200 vozů; plus 43,5 procenta).

Velice dobře si ŠKODA v září vedla ve střední Evropě. Značka si polepšila o 7,8 procenta na 12 000 dodaných vozů (záři 2013: 11 100). Přibližně každý pátý vůz registrovaný v září ve střední Evropě, byl vůz značky ŠKODA (tržní podíl: 20,9 procenta). 

Dodávky zákazníkům na domácím českém trhu vzrostly o 4,4 procenta na 5 800 vozů (září 2013: 5 600). Ve Slovinsku dosáhla ŠKODA nárůstu prodejů o 55,2 procenta na 400 vozů. V Chorvatsku prodeje rostly o 26,7 procenta na 200 vozů.

Druhého nejlepšího měsíčního prodejního výsledku od vstupu na trh v roce 2007 dosáhla ŠKODA v září v Číně. Dodávky značky ŠKODA na jejím nejsilnějším trhu vzrostly o 16,3 procenta na 24 900 vozů (září 2013: 21 400). Výrazný růst zaznamenala ŠKODA také v Turecku (1 300 vozů; plus 30,7 procenta), v Izraeli (1 300 vozů; plus 52,5 procenta), v Alžírsku (1 300 vozů; plus 27,3 procenta) a v Austrálii (300 vozů; plus 17,4 procenta). V Indii dodala ŠKODA v září svým zákazníkům 1 700 vozů (září 2013: 1 500).

ŠKODA Octavia (33 400; -4,8 %)
ŠKODA Rapid (21 800; +107,1 %)
ŠKODA Fabia (14 800; -19,4 %)
ŠKODA Yeti (9 700; +23,9 %)
ŠKODA Superb (8 500; +7,9 %)
ŠKODA Roomster (2 600; -10,9 %)
ŠKODA Citigo (prodej pouze v Evropě: 4 800; +19,8 %) 

Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků