ŠKODA v srpnu zvýšila své tržní podíly v Evropě

ŠKODA v srpnu zvýšila své tržní podíly v Evropě a vyvíjela se tak lépe než celkový trh. I přes složité rámcové ekonomické podmínky zvýšila značka počet dodávek zákazníkům na některých evropských trzích, mj. i na domácím českém trhu, kde tržní podíl díky více než 4.400 prodaným vozům vzrostl na 38,2 procenta.

Celosvětové prodeje značky ŠKODA dosáhly v srpnu 64.000 vozů (srpen 2012: 67.700; -5,4 procenta). Od ledna do srpna dodala ŠKODA svým zákazníkům 598.400 vozů (leden až srpen 2012: 633.300; -5,5 procenta). Vývoj prodejů v dosavadním průběhu roku byl ovlivněn generační obměnou modelů a také náběhy výroby nových modelů a s tím souvisejícím omezením výrobní kapacity nového modelu ŠKODA Octavia i kompletně přepracovaného modelu ŠKODA Superb. Součástí probíhající modelové ofenzívy značky jsou také modely Rapid Spaceback a Yeti, které byly představeny na autosalonu ve Frankfurtu a jejichž výroba se rozjíždí. Dodávky vozů značky ŠKODA v srpnu negativně ovlivnily rovněž složité podmínky na trzích po celém světě. Do roku 2018 chce ŠKODA s pomocí své rozšířené palety modelů zvýšit počty dodávek zákazníkům na minimálně 1,5 milionu vozů ročně.

„V stále složitém ekonomickém prostředí dokazuje ŠKODA svou sílu a v srpnu se v Evropě vyvíjela lépe než celková automobilový trh,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti ŠKODA za oblast prodeje a marketingu. „Naše nové modely se u zákazníků dočkaly velice pozitivního přijetí. Dodávky nové generace modelu ŠKODA Octavia v západní Evropě byly o 12,7 procenta vyšší než ve stejném období minulého roku. Pro zbytek roku zůstáváme optimisty. Příjem objednávek z celého světa se v prvních osmi měsících roku 2013 zatím vyvíjí mimořádně pozitivně,“ dodává Eichhorn.

Ve čtvrtém čtvrtletí roku 2013 pokračuje ŠKODA ve své modelové ofenzívě. Již v říjnu přijde na trh nová ŠKODA Rapid Spaceback, mladistvý kompaktní vůz značky. Jedná se o první kompaktní hatchback a současně i o vstup české značky do nejsilnějšího segmentu na evropském trhu. Vedle modelu Rapid Spaceback oslavila před několika dny ostře sledovanou premiéru na frankfurtském autosalonu i kompletně přepracovaná ŠKODA Yeti. Toto oblíbené kompaktní SUV, které se bude poprvé dodávat ve dvou variantách, ŠKODA Yeti a ŠKODA Yeti Outdoor, dorazí na první evropské trhy koncem roku 2013.

V západní Evropě se ŠKODA v srpnu vyvíjela opět lépe než slabý celkový trh. Tržní podíl značky byl v prvních osmi měsících stabilně nad hranicí tří procent. Celkem tak největší česká automobilka v srpnu dodala svým západoevropským zákazníkům 21.400 vozů, čímž téměř dosáhla loňské úrovně (srpen 2012: 21.700 vozů; -1,4 procenta). Na svém druhém největším trhu, v Německu, posiluje ŠKODA svou pozici dynamické značky. Dodávky německým zákazníkům dosáhly na celkově slabším trhu počtu 8.800 vozů značky ŠKODA (srpen 2012: 9.200; -3,8 procenta). Ve Velké Británii si ŠKODA polepšila o 15,7 procenta na 2.200 expedovaných vozů. Dvouciferného růstu dosáhla značka v Nizozemsku (900 vozů; plus 43,2 procenta), v Dánsku (1.000 vozů; plus 27,2 procenta), ve Finsku (700 vozů, plus 15,2 procenta) a v Irsku (300 vozů; plus 55,2 procenta). Ve Švýcarsku vzrostly dodávky vozů značky ŠKODA o 2,1 procenta na 1.200 vozů, v Itálii o 1,6 procenta na 600 vozů a v Rakousku s 1.300 prodanými vozy téměř o jedno procento.

Ve východní Evropě bylo v srpnu zákazníkům dodáno 10.500 vozů značky ŠKODA (srpen 2012: 11.300; -7,2 procenta). Tržní podíl značky ŠKODA vzrostl zhruba na 4 procenta. Na Ukrajině vzrostl počet dodávek zákazníkům o 15,1 procenta na 1.500 vozů, v Kazachstánu dokonce o 134,4 procenta na 400 vozů. V Rusku, na třetím největším trhu značky ŠKODA, dodala česká automobilka svým zákazníkům 7.100 vozů (srpen 2012: 8.300; -14,6 procenta). Pokles byl způsoben zejména poklesem celkového trhu v Rusku.

Ve střední Evropě dodala ŠKODA v srpnu svým zákazníkům 8.500 vozů (srpen 2012: 8.500; -0,6 procenta). Zatímco celkový trh poklesl o necelých pět procent, zůstala česká značka na úrovni stejného měsíce loňského roku a zvýšila přitom svůj tržní podíl na 19,4 procenta. Velice příznivého výsledku dosáhla ŠKODA na domácím českém trhu, kde se odbyt zvýšil o 4,5 procenta na více než 4.400 vozů (srpen 2012: 4.300). Tržní podíl zde v srpnu činil 38,2 procenta, kumulovaně za prvních osm měsíců pak téměř 35 procent.

S 18.100 dodanými vozy byla Čína v srpnu opět největším odbytištěm značky ŠKODA (srpen 2012: 19.700 vozů; -7,9 procenta). Od ledna do srpna bylo zákazníkům v Říši středu dodáno 156.300 vozů značky ŠKODA (leden až srpen 2012: 159.400; -1,9 procenta).

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Škoda Octavia 1.6
Rok výroby: 2010
Stav: 155 460 km
Cena: 140 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 48 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků