Škoda v roce 2016: Sedmimístné SUV a snad také facelift Octavie

Automobilka Škoda chystá na příští rok dvě zásadní novinky. Jednou je s nejvyšší pravděpodobností rozsáhlejší facelift modelu Octavia a druhou sedmimístné SUV. Zatímco premiéra faceliftu Octavie se očekává na jarní autosalon v Ženevě, sedmimístné SUV uvidíme určitě až na podzim na autosalonu v Paříži.

Právě pařížská premiéra velkého SUV je prozatím jediná potvrzená, ale modernizovaná Octavia by do plánu zapadala také. Navíc projekt nového Roomsteru nebo velké dodávky se prozatím odsouvá na neurčito a na další novinky se nečeká. I představení nového SUV se posouvá zhruba o půl roku.

Tajné | Technika | Škoda | Palivo | Hybridy

Škoda v r. 2025: Hybrid standardem a 1.0 TSI jako vrcholná motorizace

Sedmimístné SUV bude vyrábět závod v Kvasinách a pod povrchem bude prodloužená modulární platforma MQB s motorem vpředu napříč. Základní model dostane pouze pohon předních kol, ale silnější provedení budou mít samozřejmě i čtyřkolku řešenou pomocí systému Haldex.

Očekávejte modernizované motory, především pak turbodiesely 2.0 TDI. Bude zřejmě i hybrid, ale to až časem. Pokud jde o Octavii, na potvrzení její premiéry se teprve čeká. V rámci faceliftu se pod kapotu dostane například základní tříválec 1.0 TSI s emisemi pod 110 g/km CO2.

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků