Škoda v lednu rostla o 26,4 procent

Slibný začátek roku pro Škodu Auto: s 68.400 prodanými vozy se prodejní výsledky české automobilky v lednu 2011 v porovnání s předchozím rokem zlepšily o 26,4 % (leden 2010: 54.100 prodaných vozů). Značka tak i v novém roce jasně sleduje růstový trend. Mimořádnému zájmu se na počátku roku těšily modelové řady Fabia (+ 30,9 %) a Superb (+ 80,3 %). Vysokých dvojciferných přírůstků podnik dále dosáhl v růstových regionech – v Číně, Indii a v Rusku.

Jasnou jedničkou na trhu zůstává Škoda v České republice. Na domácím trhu značka dodala zákazníkům celkem 4.200 vozů (+ 1,2 % v porovnání s rokem 2010). Působivý nárůst o 234,7 % zaznamenala s více než 400 prodanými vozy v České republice vlajková loď Superb Combi. Octavia se zlepšila o 37,3 %, Octavia Combi o 37,0 %.

Ve střední a východní Evropě zaznamenala Škoda místy až dvojciferný růst. V Maďarsku vzrostly prodeje značky o 71,1 %, v Chorvatsku o 59,1 %. Na Slovensku vede Škoda statistiku registrací se zhruba 1.000 vozy a tržním podílem 22,4 % (leden 2010: 15,6%).

Silného růstu dosáhla Škoda i na silně konkurenčním západoevropském trhu (bez Německa). Prodeje zde vzrostly o 22,4 % na 19.200 vozů (leden 2010: 15.700 vozů). V Nizozemí značka prodala více než 3.000 vozů a zvýšila tak svůj prodej téměř na šestinásobek (leden 2010: 600 vozů). Značných přírůstků bylo dosaženo také v Belgii (+ 120,2 %), Švédsku (+ 35,6 %), Irsku (+ 31,4 %) a Rakousku (+ 15,4 %).

Nejsilnější růstové impulsy přišly v lednu z trhů v Číně, Indii a v Rusku. V Číně, největším zahraničním trhu značky, se prodej zvýšil o 40,0 % a dosáhl počtu 20.500 vozů. V Rusku
se automobilce podařilo s 3.400 prodanými vozy odbyt téměř zdvojnásobit (leden 2010: 1.800 vozů; + 83,6 %). V Indii dosáhla Škoda růstu o 60,8 %, zákazníkům bylo dodáno 2.800 vozů.
Dalšími trhy s velice pozitivním vývojem v lednu 2011 byly například Turecko s růstem o více než 300 %, Izrael s +75,7 % a Austrálie s růstem o 25,0 %.

Dodávky zákazníkům v lednu 2011 (Modely značky Škoda v porovnání s lednem 2010): Octavia (29.800 vozů/ +22,2 %), Fabia (20.000 vozů/ +30,9 %), Superb (10.700 vozů/ +80,3 %), Yeti (4.600 vozů/ +27,3 %), Roomster (2.100 vozů/ -8,5 %), Octavia Tour (1.100 vozů/ -56,6 %).

Zdroj: Škoda Auto a.s.


 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků