Škoda v lednu rostla o 26,4 procent

Slibný začátek roku pro Škodu Auto: s 68.400 prodanými vozy se prodejní výsledky české automobilky v lednu 2011 v porovnání s předchozím rokem zlepšily o 26,4 % (leden 2010: 54.100 prodaných vozů). Značka tak i v novém roce jasně sleduje růstový trend. Mimořádnému zájmu se na počátku roku těšily modelové řady Fabia (+ 30,9 %) a Superb (+ 80,3 %). Vysokých dvojciferných přírůstků podnik dále dosáhl v růstových regionech – v Číně, Indii a v Rusku.

Jasnou jedničkou na trhu zůstává Škoda v České republice. Na domácím trhu značka dodala zákazníkům celkem 4.200 vozů (+ 1,2 % v porovnání s rokem 2010). Působivý nárůst o 234,7 % zaznamenala s více než 400 prodanými vozy v České republice vlajková loď Superb Combi. Octavia se zlepšila o 37,3 %, Octavia Combi o 37,0 %.

Ve střední a východní Evropě zaznamenala Škoda místy až dvojciferný růst. V Maďarsku vzrostly prodeje značky o 71,1 %, v Chorvatsku o 59,1 %. Na Slovensku vede Škoda statistiku registrací se zhruba 1.000 vozy a tržním podílem 22,4 % (leden 2010: 15,6%).

Silného růstu dosáhla Škoda i na silně konkurenčním západoevropském trhu (bez Německa). Prodeje zde vzrostly o 22,4 % na 19.200 vozů (leden 2010: 15.700 vozů). V Nizozemí značka prodala více než 3.000 vozů a zvýšila tak svůj prodej téměř na šestinásobek (leden 2010: 600 vozů). Značných přírůstků bylo dosaženo také v Belgii (+ 120,2 %), Švédsku (+ 35,6 %), Irsku (+ 31,4 %) a Rakousku (+ 15,4 %).

Nejsilnější růstové impulsy přišly v lednu z trhů v Číně, Indii a v Rusku. V Číně, největším zahraničním trhu značky, se prodej zvýšil o 40,0 % a dosáhl počtu 20.500 vozů. V Rusku
se automobilce podařilo s 3.400 prodanými vozy odbyt téměř zdvojnásobit (leden 2010: 1.800 vozů; + 83,6 %). V Indii dosáhla Škoda růstu o 60,8 %, zákazníkům bylo dodáno 2.800 vozů.
Dalšími trhy s velice pozitivním vývojem v lednu 2011 byly například Turecko s růstem o více než 300 %, Izrael s +75,7 % a Austrálie s růstem o 25,0 %.

Dodávky zákazníkům v lednu 2011 (Modely značky Škoda v porovnání s lednem 2010): Octavia (29.800 vozů/ +22,2 %), Fabia (20.000 vozů/ +30,9 %), Superb (10.700 vozů/ +80,3 %), Yeti (4.600 vozů/ +27,3 %), Roomster (2.100 vozů/ -8,5 %), Octavia Tour (1.100 vozů/ -56,6 %).

Zdroj: Škoda Auto a.s.


 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2003
Stav: 172 195 km
Cena: 92 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2003
Stav: 142 369 km
Cena: 60 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků