Škoda v Číně: nová fabrika a brzy také model Ye Di

Mladoboleslavská automobilka spustila v Číně novou fabriku umístěnou ve městě Ning-po. Závod byl otevřen ve spolupráci se společností Shanghai Volkswagen, roční kapacita nové výrobní linky činí 300 000 vozů. Vyrábět se zde bude modernizovaný Superb, který nese v Číně jméno Supai. Příští rok jej doplní nová Octavia.

Auta z Číny | Škoda | Byznys | Škoda Superb

Škoda v Číně: místo Haorui přichází Supai

V nové továrně funguje lisovna, svařovna, lakovna i celková montáž. Škoda ve své tiskové zprávě uvádí, že byl při výstavbě ve velkém brán ohled na efektivitu. Lakovna údajně spotřebuje o devadesát procent méně vody, než je obvyklé u běžných technologií, svařovací linka pro změnu spotřebuje o čtvrtinu méně energie.

Závodem Ning-po ale letošní čínské novinky v podání Škody nekončí. Ještě do konce roku bude zahájena výroba čínské varianty modelu Yeti, který dostane název Ye Di. Jak už bylo řečeno, v roce 2014 bude následovat nová Octavia a v Číně se bude také vyrábět Rapid Spaceback.

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků