Škoda uzavřela kolektivní smlouvu. Tak zase za rok...

16 komentářů

Kenny
21. dubna • 1:19

V Nošovicích se nastupuje za 13 hrubého (dělníci):-D

asdf
20. dubna • 20:40

Odbory by měly být postaveny mimo zákon! Odboráři jsou paraziti a jsem hrdý na to, že jsem svéprávný zaměstnanec a nemusím na tyhle ksindly vydělávat B-]

ex
20. dubna • 23:00

Kdysi jsem měl přesně tento názor taky - a to dokonce v době, kdy jsem pro automobilový průmysl dodával. Postupem času člověk zjistí, že to není tak černobílé. Odboráři požadujou vyšší platy, protože se chtějí podílat na ziscích (které svou prací taky vytvořili - a že si je tam pěkně vodí, aby byli produktivní). Dovedete si představit, jak by to vypadalo, kdyby o platové přidání nebojovali? Všechen výdělek by šel někam za kopce do rajchu (VW, akcionáři VW) a obyčejný lidi u nás, který dělají na lince by z toho neměli nic. A přesně toto je (bude) totiž problém současné ekonomiky - když si prachy vydělá jenom pár privilegovaných, tak ti ostatní v podprůměru kola ekonomiky jenom těžko roztočí. BTW, schválně si najděte, jak ohodnotili v rajchu za rok svoje kmenové zaměstnance, to je proti 5% přidání škodovákům nepoměr.

Skyline
22. dubna • 11:28

Ja si dovedu predstavit, jak by to vypadalo, kdyby nebojovali. Dostali by navic jen ti lepsi a bylo by to mnohem vic, nez 5%. Jenze bohuzel, socanska verbez jmenem odbory nic takoveho nepodporuje, jen at pekne ti lepsi prispejou tem horsim. Nevidim nic spatneho na tom, ze penize vydelaji ti dobri. Jiste, muzes tomu rikat "privilegovani", ale v realu firma dobreho zamestnance zaplati velmi slusne. Z jednoducheho duvodu - protoze se ji to vyplati. Ne proto ze nejaky nucene placeny vyzirka triska haxnou do stolu a pozaduje vic i pro neschopne.

Adv
23. dubna • 13:15

Ano, teoreticky je vše co jsi napsal pravda. V reálu to k ní má (v hodně firem škodovku nevyjímahe) světelný roky daleko...

Skyline
23. dubna • 14:53

U nas ve firme a spouste dalsich je to pravda i prakticky. To ovsem firma, ktera ma nador jmenem odbory, pochopitelne nemuze znat.

Zelí
20. dubna • 23:58

Od ledna Angela v tichosti změnila zdanění firem na 15%, takže všechny německé firmy zdaní doma tedy v německu. Nemusíš mít strach, že zásluhou odborů zůstanou peníze tady. Nezůstanou.Pokud bys chtěl, aby peníze zůstaly tady, musely by se rudé odbory a všichni odboráři důsledně vystřílet už po druhé světové tak, aby to tady všechno neprožrali a nepřivedli k bankrotu.

Skyline
22. dubna • 11:23

Je to vzacne, ale po dlouhe dobe se zase shodnem. Skoda, ze pak zase prijdes s nejakym blabolem o genialite vseho nemeckeho, ale to uz je takova tvoje mistni znacka;-)

mira023
21. dubna • 4:49

Za koumoušů jsme nekrachovali, ani nezadlužili zemi svým dětem, je fakt že ekologie dostala na frak, tam vznikl dluh. Kdo bude splácet dluhy za posledních 20 let. Bavím se předražených dálnicích, zmanipulovaných výběrových řízeních. Zakázky pro armádu, už za doby, kdy pan Kalousek byl ekonomickým náměstkem ministra obrany.
Tak nějak je mi líto našich vnuku až jim přijde účet za současnou vládu.

Dusan
22. dubna • 11:03

Vis co je nejvetsi paradox? Ze po zapocteni inflace stoji ty dnesni "predrazene" dalnice stejne jako staly ty stare, a mnohem jednoduseji, stavene za komunistu. :-)

kolemjdoucí
21. dubna • 22:19

Jak můžete napsat, že komouši nezadlužili zem? Vy jste v té době nejspíš vůbec nežil, nic nevíte, nic jste nečetl. :( Naprostá většina podniků funguvala s vybavení z doby před 2. světovou válkou, neinvestovalo se, domy byly na spadnutí (velmi dobře si pamatuju zničené ulice), údržba všeho byla na naprostém minimu, navíc nové stavby se rozkrádaly v násobně větším měřítku než dnes (dokonce se o tom smělo psát, což je sakra co říct), takže hned od začátku ty stavby potřebovaly opravy (bylo to mnohem horší než dne!), v obcích byly zanedbané komunikace, veškeré rozvody byly na pokraji havarijního stavu, koneckonců pověstné telefonní vedení, které třeba po Praze fungovalo od doby položení ve 30. letech, by bylo na dlouhé vyprávění. Jistě, státní rozpočet byl účetními triky bez dluhu (kamuflovalo se třeba přebytkem zahraničního obchodu, ale nevykázalo se už, že ty rozvojové státy vůbec nezaplatily!), jenže veškerý dluh byl jednak pod různými agenturami (třeba ten zahraniční obchod, kde byl dluh v řádu desítek miliard tehdejších Kčs, takže v dnešních korunách by to bylo nejméně 20x více), průmysl byl nekonkurenceschopný se západním (proč se asi vyváželo hlavně do zemí socíku a třetího světa? myslíte, že komouši nechtěli dolary? chtěli, ale to zboží nikdo nechtěl), dluh byl ve stavebnictví, v telekomunikacích, v životním prostředí... Prožraná, rozkradená a zadlužená byla celá země. Jen ten, kdo to nechce vidět, to nevidí.Milej zlatej, já nejsem nadšen z dnešní doby, ale stokrát radši žiju dnes než tenkrát. Vidím na vlastní oči obrovský pokrok na mnoha místech, vidím fungující podniky (vesměs ty menší, soukromé, vydřené těmi lidmi z nuly), vidím opravená města, fungující telekomunikace, rapidně se lepšící životní prostředí (jsem ze Severních Čech od Krušných hor - tam byly stromy od určité výšky úplně žluté, mrtvé, řeky páchnoucí a bez života...) a vidím i spoustu lidí, kteří se snaží a daří se jim, bojují (a mohou bojovat) za svou obec. A i ta špinavá politika se pomalu čistí, i když tam to jde nejpomaleji a je to nejméně vidět, ale tam prostě dvě generace politiků musí postupně vymřít (a také dvě generace voličů musí změnit přístup).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
asdf
21. dubna • 22:56

Výborně napsáno!

Jouza
20. dubna • 19:31

Stejne to bylo jen divadlo pro socialy (odborare) aby meli pocit ze jsou duleziti ....
Kouknete na slovensko, do jinych zavodu VW ... 20 000 je trapny ...
stejne jako plat cloveka co pracuje mozkem od rana do vecera (ano i taci se tam najdou) oproti tomu co dostane clovek na lince ... takhle bohuzel schopni vysokoskolaci odchazeji k dodavatelum a zustavaji jen ti mene schopni kteri nejsou schopni firmu dal rozvinout :(

Skyline
22. dubna • 11:18

Kam a proc rozvijet montovnu?

karel
20. dubna • 18:26

To, že bude 5% bylo známo už dlouho dopředu, jen se to na venek dramatizovalo. Je spíše škoda zvýšení příplatků za víkend, o kterém se také jednalo, protože ty rekordní zisky a prodeje děláme my škodováci právě o víkendech. Jinak když se veme v potaz míra inflace a zvýšení daní, tak výsledek již není tak enermně pozitivní. Snad jen ten jednorázový bonus je slušný.

franik
20. dubna • 19:21

jaký víkendy, žádný v 18směnném systému nejsou. Jsme jen bílý myšky v labyrintu člověk už neví ani jakou ma směnu navíc kdy jde do práce. Všude chodit s kartičkou a domlouvat vše dle osobního rozvrhu.

Doporučujeme

Články odjinud