Škoda uzavřela kolektivní smlouvu. Tak zase za rok...

Už se z toho stává každoroční rituál: odboráři vyhrožují, představitelé Škody úporně brání své teritorium. Sice se na sebe před kamerami při jednáních usmívají, ale jejich grimasy jsou hodně křečovité.

A tak to bylo i letos. Těžko říci, zdali si dnes všichni oddychli, když konečně jednání uzavřeli. Nicméně dohodnutý výsledek to alespoň napovídá. Oba totiž slevili. A to docela značně.

Podle sdělení Škody Auto „byla s účinností od 1. dubna 2012 uzavřena nová kolektivní smlouva s platností do 31. března 2013. Tímto dochází se zpětnou platností od 1. dubna 2012 ke zvýšení současných tarifů o 5,0 procenta. Každému tarifnímu zaměstnanci náleží zároveň na základě úspěšných hospodářských výsledků společnosti variabilní část bonusu v celkové výši 20 000 korun. Jedná se o každý rok nově stanovenou část variabilní složky bonusu, která se odvíjí od dosaženého celkového výsledku společnosti. Dalším výsledkem jednání je zvýšení příspěvku, který podnik poskytuje svým zaměstnancům na důchodové připojištění o 100 korun na 800 korun měsíčně.“

Člen představenstva automobilky Bohdan Wojnar k tomu řekl: „S výsledkem vyjednávání šla společnost až na samou hranici možného. Úspěch značky Škoda je úspěchem všech zaměstnanců. Rekordní prodejní a finanční výsledky, kterých jsme v roce 2011 společně dosáhli, se proto promítly i do kolektivního vyjednávání.“

A co na to odboráři? Přeci jen chtěli mnohem více. Za vše hovoří to, že odvolali stávkovou pohotovost.

Tak zase za rok…
 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 142 737 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 169 598 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků