Škoda uzavřela kolektivní smlouvu. Tak zase za rok...

Už se z toho stává každoroční rituál: odboráři vyhrožují, představitelé Škody úporně brání své teritorium. Sice se na sebe před kamerami při jednáních usmívají, ale jejich grimasy jsou hodně křečovité.

A tak to bylo i letos. Těžko říci, zdali si dnes všichni oddychli, když konečně jednání uzavřeli. Nicméně dohodnutý výsledek to alespoň napovídá. Oba totiž slevili. A to docela značně.

Podle sdělení Škody Auto „byla s účinností od 1. dubna 2012 uzavřena nová kolektivní smlouva s platností do 31. března 2013. Tímto dochází se zpětnou platností od 1. dubna 2012 ke zvýšení současných tarifů o 5,0 procenta. Každému tarifnímu zaměstnanci náleží zároveň na základě úspěšných hospodářských výsledků společnosti variabilní část bonusu v celkové výši 20 000 korun. Jedná se o každý rok nově stanovenou část variabilní složky bonusu, která se odvíjí od dosaženého celkového výsledku společnosti. Dalším výsledkem jednání je zvýšení příspěvku, který podnik poskytuje svým zaměstnancům na důchodové připojištění o 100 korun na 800 korun měsíčně.“

Člen představenstva automobilky Bohdan Wojnar k tomu řekl: „S výsledkem vyjednávání šla společnost až na samou hranici možného. Úspěch značky Škoda je úspěchem všech zaměstnanců. Rekordní prodejní a finanční výsledky, kterých jsme v roce 2011 společně dosáhli, se proto promítly i do kolektivního vyjednávání.“

A co na to odboráři? Přeci jen chtěli mnohem více. Za vše hovoří to, že odvolali stávkovou pohotovost.

Tak zase za rok…
 

Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 105 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2004
Stav: 155 281 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 142 737 km
Cena: 75 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků