Škoda uzavřela kolektivní smlouvu. Tak zase za rok...

Už se z toho stává každoroční rituál: odboráři vyhrožují, představitelé Škody úporně brání své teritorium. Sice se na sebe před kamerami při jednáních usmívají, ale jejich grimasy jsou hodně křečovité.

A tak to bylo i letos. Těžko říci, zdali si dnes všichni oddychli, když konečně jednání uzavřeli. Nicméně dohodnutý výsledek to alespoň napovídá. Oba totiž slevili. A to docela značně.

Podle sdělení Škody Auto „byla s účinností od 1. dubna 2012 uzavřena nová kolektivní smlouva s platností do 31. března 2013. Tímto dochází se zpětnou platností od 1. dubna 2012 ke zvýšení současných tarifů o 5,0 procenta. Každému tarifnímu zaměstnanci náleží zároveň na základě úspěšných hospodářských výsledků společnosti variabilní část bonusu v celkové výši 20 000 korun. Jedná se o každý rok nově stanovenou část variabilní složky bonusu, která se odvíjí od dosaženého celkového výsledku společnosti. Dalším výsledkem jednání je zvýšení příspěvku, který podnik poskytuje svým zaměstnancům na důchodové připojištění o 100 korun na 800 korun měsíčně.“

Člen představenstva automobilky Bohdan Wojnar k tomu řekl: „S výsledkem vyjednávání šla společnost až na samou hranici možného. Úspěch značky Škoda je úspěchem všech zaměstnanců. Rekordní prodejní a finanční výsledky, kterých jsme v roce 2011 společně dosáhli, se proto promítly i do kolektivního vyjednávání.“

A co na to odboráři? Přeci jen chtěli mnohem více. Za vše hovoří to, že odvolali stávkovou pohotovost.

Tak zase za rok…
 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků