Škoda uzavřela kolektivní smlouvu. Tak zase za rok...

Už se z toho stává každoroční rituál: odboráři vyhrožují, představitelé Škody úporně brání své teritorium. Sice se na sebe před kamerami při jednáních usmívají, ale jejich grimasy jsou hodně křečovité.

A tak to bylo i letos. Těžko říci, zdali si dnes všichni oddychli, když konečně jednání uzavřeli. Nicméně dohodnutý výsledek to alespoň napovídá. Oba totiž slevili. A to docela značně.

Podle sdělení Škody Auto „byla s účinností od 1. dubna 2012 uzavřena nová kolektivní smlouva s platností do 31. března 2013. Tímto dochází se zpětnou platností od 1. dubna 2012 ke zvýšení současných tarifů o 5,0 procenta. Každému tarifnímu zaměstnanci náleží zároveň na základě úspěšných hospodářských výsledků společnosti variabilní část bonusu v celkové výši 20 000 korun. Jedná se o každý rok nově stanovenou část variabilní složky bonusu, která se odvíjí od dosaženého celkového výsledku společnosti. Dalším výsledkem jednání je zvýšení příspěvku, který podnik poskytuje svým zaměstnancům na důchodové připojištění o 100 korun na 800 korun měsíčně.“

Člen představenstva automobilky Bohdan Wojnar k tomu řekl: „S výsledkem vyjednávání šla společnost až na samou hranici možného. Úspěch značky Škoda je úspěchem všech zaměstnanců. Rekordní prodejní a finanční výsledky, kterých jsme v roce 2011 společně dosáhli, se proto promítly i do kolektivního vyjednávání.“

A co na to odboráři? Přeci jen chtěli mnohem více. Za vše hovoří to, že odvolali stávkovou pohotovost.

Tak zase za rok…
 

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Škoda Octavia 1.6
Rok výroby: 2010
Stav: 155 460 km
Cena: 140 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 5 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek