Škoda ukázala premiérovi také Superb Cesar. Umí autonomně parkovat

Automobilka Škoda má již k dispozici funkční prototypy superbů s technologiemi pro budoucnost.

Škoda už v reálném provozu testuje plug-in hybridní verzi modelu superb kombi. Jeden exemplář zástupci automobilky ukázali premiérovi Sobotkovi při jeho návštěvě v areálu továrny. Zde se konalo setkání zástupců automobilového průmyslu se členy vlády na téma budoucnost tohoto odvětví v České republice.

Technická data o voze zatím Škoda utajuje, nicméně je jisté, že právě tento model, který v roce 2019 Škoda začne prodávat, bude první Škodovkou s elektromotorem pod kapotou. Redaktorovi deníku Autorevue.cz se podařilo pořídit snímek uspořádání obou pohonných jednotek prototypu pod kapotou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Prototyp má podle našeho zkoumání normální velikost kufru, dobíjecí zásuvka je na předním blatníku

Škoda se také pochlubila svým pokrokem v oblasti autonomního řízení vozů. Před budovou Škoda Auto muzea ukázala způsob pojíždění vozu vpřed i vzad pomocí ovládání z displeje mobilního telefonu.

"Bude se to hodit například těm, vedle jejichž vozu bezohledný motorista zaparkoval tak těsně, že dveřmi již dovnitř nelze nastoupit, případně těm, kteří jsou nuceni parkovat v úzkých garážích," vysvětluje Petr Kristl, vedoucí vývoje elektronických systémů a osvětlení Škoda Auto.

Testy | Video | Škoda | Volkswagen | Srovnávací testy | Sedany | Škoda Superb | Volkswagen Passat

Srovnávací test: Škoda Superb 2.0 TDI vs. Volkswagen Passat 2.0 TDI

Aplikace v mobilu umožňuje na dálku nastartovat automobil (nutností je automatická převodovka) a pomocí zvoleného písmene D nebo R určit směr pohybu. Volant ovládat nelze, auto tedy může jet jen přímo vpřed či vzad. Pokud řidič drží prst na displeji mobilu, vůz se pohybuje. "Délka takové autonomní jízdy není omezena, řidič však musí vždy být nejdále několik metrů od vozidla," dodal Kristl na dotaz redaktora Autorevue.cz.

Ani v tomto případě představitelé automobilky nechtěli sdělit, kdy se tato technologie dostane do sériových vozů.

Připomeňme, že zatím ji nabízejí svým zákazníkům prémiové značky, například Mercedes-Benz a BMW.

Současně již má Škoda vyvinutou další generaci parkovacího asistenčního systému. Opět ve vozech s automatickou převodovkou nyní umí sám volit směr dopředu a dozadu, a také včas zabrzdit.

Snímky dokumentující prototyp superbu se zabudovanou technologií autonomního parkování si můžete prohlédnout níže:

Klepněte pro větší obrázek

Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2001
Stav: 119 542 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2008
Stav: 172 415 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 1.2
Rok výroby: 2005
Stav: 155 965 km
Cena: 40 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků