Více než rok uběhl od chvíle, kdy Škoda představila na ženevském autosalonu koncept, jenž vzbudil velikou pozornost. Škoda Tudor se na dlouho stala ústředním tématem mnoha hovorů. Na brněnském autosalonu jsme si ji mohli konečně pořádně prohlédnout.
Kapitoly článku:
Dávno před zahájením brněnského autosalonu bylo známo, na kterou automobilku, potažmo model, bude směřována největší pozornost. Německé BMW avizovalo světovou premiéru pětkové řady se značným předstihem, což ji pasovalo do role žádaného zboží. Před zahájením slavnostního ceremoniálu u příležitosti odhalení nové pětky, přešlapovaly před stánkem BMW desítky nervózních novinářů. Podobná atmosféra panovala také na stánku domácí Škodovky, která si dala záležet na českém představení vozů Fabia RS a WRC.
Před neukázněnými návštěvníky chránila Škodu Tudor jednoduchá bariéra. Její překročení
znamenalo zásah všudy přítomných pracovníku bezpečnostní služby
Ačkoliv to lze obtížně, pomiňme pro tuto chvíli desítky vozů, které přestoupily před návštěvníky autosalonu ve své národní premiéře. Pětkový bavorák nesl zkrátka punc světovosti, Škoda se chtěla (musela) v domácím prostředí blýsknout. Přesto návštěvník ihned po vstupu do pavilonu G1, kde sídlila Škoda společně s Volkswagenem a Seatem, shledal, že v expozice Škodovky jedna avizovaná lahůdka chybí - Škoda Tudor. Koncept, jehož představení na ženevské autosalonu 2002 vyvolalo doslova vlnu šílenství.
Prostředí pavilonu E se nemohlo rovnat honosným stánkům v ostatních pavilonech
Kde je Tudor?
Absence Tudoru v pavilonu G1 nás zpočátku zarazila. Ačkoliv Škodovka předem upozornila, že se Tudor přesune do pavilonu E, kde bude tvořit jeden článek tématické expozice – Jak se rodí automobil (neboť se jedná o koncept), do poslední chvíle jsme věřili, že mu bude vyhrazeno důstojné místo mezi ostatními zástupci značky Škoda. Vždyť to byl právě Tudor, který na sebe loni strhl pozornost tisíců motoristických nadšenců. Navíc se v domácím prostředí, na tak velké akci jakou je brněnský autosalon, objevil poprvé.
Zadní světlomety nepřekvapí tvarem, ale vnitřním uspořádáním...
Pozdější úvahy nad tím, proč zůstala Škoda Tudor oddělena od svých sériových sourozenců, nabídly několik vysvětlení: Na Autorevue.cz jsme již informovali, že mladoboleslavská Škoda chystá čtvrtou modelovou řadu. Šušká se, že mezi kandidáty na tento post figuruje také Škoda Tudor. Pokud by automobilka umístila tento koncept mezi sériově vyráběné modely, mohla by čelit podezření, že 4. modelem s okřídleným šípem ve znaku bude právě Tudor.
Mřížka chladiče prozrazuje příbuznost se Škodou Superb - stejně jako celá přední část kupéčka
Škodovka možná nevolila žádnou speciální strategii a umístila koncept zkrátka tam, kam patří – do procesu, jenž předchází sériové výrobě (toto je také oficiální stanovisko automobilky). Poslední možností je, že automobilka použila Škodu Tudor jako lákadlo na masivně propagovanou tématickou expozici – Jak se rodí automobil (bližší informace přineseme v dalších dnech).