Škoda svolává tisíce aut k opravě

Automobilka Škoda Auto musí svolat majitele zhruba 12 700 aut s naftovým motorem k opravám kvůli možným problémům se špatným těsněním nebo trhlinám v hadičkách s naftou.

Vynucené opravy těsnění se týkají i 792 tuzemských majitelů aut. Uvedl to mluvčí automobilky Jozef Baláž. Kontrolu by měli podstoupit majitelé modelů Octavia, Superb a Yeti, které byly vyrobeny v letech 2009 až 2012 a mají dieselový motor s obsahem dva litry.

Majitelé aut se o opravě vozidel podle Baláže dozvědí v dopise, kde bude i pozvánka do servisu. Oprava potrvá zhruba 30 minut a bude bezplatná. „Jedná se o preventivní opatření, vůz je možné nadále provozovat až do provedení opravy,“ uvedl Baláž.

Závada se údajně může projevit mírným zápachem po naftě. Automobilka v tom případě doporučuje vozidlo odstavit a informovat o tom autorizovaný servis.

Stejné opravy se podle informací tisku týkají 300 tisíc majitelů aut Volkswagen, Audi, Škoda a Seat po celém světě. Problém údajně vznikl u dodavatele některých dílů pro VW a její dceřiné společnosti. Zatím není znám případ, že by motor začal hořet.

Zdroj: E15.cz
 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků