Škoda Superb Tour: starý jezevčík se vrátí, s cenou od 349 000 Kč

Škoda má za sebou prodejně nejúspěšnější rok ve své historii, pokud ale začneme loňské výsledky firmy zkoumat, dojdeme k pozoruhodnému závěru. Nejprodávanějším modelem se sice stala Octavia, ale vč. vlastně první moderní škodovky, Octavie první generace, která je dodnes udržována v nabídce automobilky pod označením Octavia Tour. Automobilka přesné prodeje této verze obvykle nezveřejňuje, pokud se ale poptáte u prodejců, hovoří jasně - Tour je hit, zvláště po loňském zlevnění v rámci akčního provedení Trumf, a nebýt jeho, nebylo by kolikrát co prodávat.

Automobilka si od letošního roku neslibuje nic moc dobrého, loni „valila” díky šrotovnému, jenže státní kasy vyschly a peněženky zákazníků byly vyschlé ještě předtím. Čím tedy zaujmout letos? V Ženevě se mohlo zdát, že prim budou hrát modernizovaná Fabie a nový Superb Combi, ale kdepak. Automobilka nás včera odzbrojila docela jiným plánem, na trh uvede Škodu Superb Tour.

„Je to osvědčený recept, se Superbem Tour nešlápneme vedle,” řekl před omráčenými novináři na tiskové konferenci Hans Dackel z představenstva škodovky, který má znovuuvedení starého Superbu na trh pod palcem. Starý dobrý jezevčík se tak vrátí ještě před létem, a to s ceníkem, po jehož shlédnutí si lidé od Dacie šli pustit Draculu na uklidnění.

Superb Tour si svůj comeback vychutná s cenovkou začínající na 349 000 Kč, což je po ceně 269 000 Kč za starou Octavii další neodolatelná nabídka. Za cenu dnešní oholené Octavie II totiž dostanete plnohodnotný vůz vyšší střední třídy s osvědčenými „fíčurami” jako děravá sedadla či duté dveře (do jedhono můžete strčit nohy, do druhého deštník).

I u jezevčíka bohužel platí, že starého psa novým kouksům nenaučíte, a tak žádné inovace nelze očekávat. Před tiskovou konferencí se spekulovalo alespoň o ekologickém ethanolovém pohonu, nakonec se ale ukázalo, že na ethanol „pojedou” akorát ukrajinští dělnící, kteří budou mít na starosti montáž v domovském Lvově. Alespoň kvalita montáže tak bude dostatečně ekologická.

V rámci snížení nákladů na výrobu se o pohon bude starat výlučně největší motorová perla koncernu VW - silný naftový motor 1,9 TDI se 74 kW. Ten udělal kariéru skoro ve všech modelech koncernu a i zde bude zárukou svižné, tiché a úsporné jízdy. Komu by snad výkon, ale hlavně mamutí krouťák tohoto motoru na pohon jezevčíka nestačil, pro toho má automobilka připravenou „performance” sadu Chrt, která chipem vyšroubuje výkon tohoto motoru až ke 100 kW - samozřejmě za snížení spotřeby paliva. Ta má v základu v kombinovaném režimu podobu rovných pět litrů nafty na 100 km, Chrt jezdí za 4,9.

Výbava bude obsahovat vše, na co náročný zákazník Superbu pomyslí, pro ty nejnáročnější budou k dispozici i doplňkové výbavové balíčky. Za všechny zmiňme sadu Bobr, která obleče interiér do kvalitní bobří kůže. Deckel přitom zdůraznil, že 20 bobrů, kteří padnou za každý luxusní interiéru Superbu Tour, byli výlučně z řad parchantů ožírajících lidem stromy.

Pochopitelně, doplňkové sady vyšroubují cenu Touru výše. Zřejmě nejžádanější sada Superbu Tour v kombinaci Chrta s Bobrem ale vyjde na stále příjemných 419 000 Kč. Jak jsme již naznačili, vůz se objeví v dealerstvích Škody ještě před létem, objednat jej ale můžete jen dnes...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Superb Tour se od prvního Superbu zřejmě vzhledově vůbec nebude lišit

Přejeme vám úspěšný vstup do prvního dubnového dne. Pokud byste si první Superb přece jen chtěli pořídit, přečtěte si náš test ojetého Superbu V6 TDI.

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Škoda Octavia 1.6
Rok výroby: 2010
Stav: 155 460 km
Cena: 140 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek