Škoda Superb Sportback takřka bez maskování (spy photos)

S připravovaným faceliftem bude největší škodovka nabídnuta také s třetím druhem karoserie zaměřeným na sportovněji smýšlející řidiče.

Zatímco prvnímu novodobému Superbu veřejnost vytýkala nedostupnost kombiverze či pohonu všech kol, Škoda Superb II v nabídce variant nijak nezaostává za konkurencí. Ale Škoda Auto pro své zákazníky připravuje dokonce třetí karosářskou verzi. O jejím názvu zatím rozhodnuto nebylo, ale po vzoru koncernového Audi A7 nejspíš ponese označení Sportback.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
"Čtyřdveřové kupé" Sportback bude třetí karosářskou verzí pro faceliftovaný Superb 

Nová móda „čtyřdveřových kupé“ tedy vůbec poprvé dorazila také do Mladé Boleslavi, navíc se zdá, že půjde zřejmě o první průnik tohoto typu karoserie do sféry relativně dostupných automobilů vůbec. Jak je ale patrné z přiložených špionážních snímků, konstruktéři v tomto případě nehodlají dynamickému designu obětovat nic z prostoru pro cestující na zadních sedadlech.

Testy | Zajímavosti | Sportovní auta | Škoda | Palivo | Cestování | Design | Škoda Superb

Test: Škoda Superb 3,6 FSI Exclusive - jiná liga

O tom, že škodovka připravuje vlastní Sportback, se spekuluje již několik týdnů a tuto informaci nepřímo potvrdil jeden z členů představenstva Škoda Auto na letošním autosalonu v Ženevě. Na přímý dotaz AR vyhýbavě odpověděl: „Audi je u VW Group na image, naším úkolem je prodávat, přičemž ruce nijak svázané nemáme.“

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Splývající záď má Superbu přinést dynamičtější vzezření

Přiložené špionážní snímky Škody Superb Sportback nám zaslal náš čtenář, který je pořídil v průmyslovém areálu na okraji finského města Vuouppjärvi. Příď tohoto vozu odpovídá ještě současnému provedení Superbu, maskování na zadní části karoserie již ukrývá nově řešený Sportback.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Superb Sportback nemá ztratit nic ze své prostornosti

Zcela nově mají být řešeny poslední sloupky karoserie, zadní nárazník a tvarování svítilen. Z dostupných informací plyne, že u Superbu Sportback nebude možno otevírat celou záď, ale pouze plechovou část víka. O nabídce pohonných jednotek je zatím předčasné spekulovat, nicméně bude nejspíš kopírovat výchozí liftback a kombi v připravované faceliftové podobě. Soudě podle dvou párů koncovek výfuků je vůz na snímcích podle všeho opatřen šestiválcem 3,6 FSI. 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek


Aktualizace 1. 4., 19:30

Milí čtenáři,

jak většina z vás záhy poznala, Superb Sportback je jen aprílovým žertíkem, jehož základem se v hloubi února stalo jedno auto, několik igelitových pytlů, lepicí páska, nůžky a vyhřátá garáž. V článku, jehož text je pochopitelně také smyšlenkou, najdete řadu vodítek tuto skutečnost naznačující. Namátkově zmiňme neexistující město, české dopravní značky, z dálky viditelné kousky lepicí pásky nebo odkaz s fotkou na test stejného (ovšem nemaskovaného) Superbu hned pod druhým odstavcem.

Cílem této mystifikace bylo zpříjemnit vám první aprílový den, a pokud se mi to podařilo, jsme moc rád. A jestli jsem jí z jakéhokoli důvodu někoho pohoršil, nechť přijme moji omluvu.

autor
 

Klepněte pro větší obrázek 
Momentka z přípravy focení
Škoda Octavia 1.8
Rok výroby: 2009
Stav: 144 216 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 98 100 km
Cena: 160 000 Kč
Škoda Fabia 1.2
Rok výroby: 2011
Stav: 103 521 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků