Škoda Superb se špičkovým výsledkem v crash testu

57 komentářů

klabos
30. května • 0:00

tak pánové a dámy,po přečtení vašich příspěvkú se mi dělá docela špatně.
v dnešní době si normální člověk vybírá auto podle toho jak mu bude vyhovovat jeho velikost,užitná hodnota,cena a v poslední řadě kouká na nějaké testy bezpečnosti i když nejsou úplně k zahození a někteří koukají jenom na posledně zmiňovaný fakt,ale to jsou úplní snoby kteří nevědí kam by tu poctivě vydělanou korunu vrazili.
a jenom tak mimochodem srovnejte si ceny :C 5 , P 408, BMW,atd auta ve stejné třídě a potom múžeme diskutovat .

El Carlos
29. května • 23:02

Je to hrozná věc. Buď člověk se chce poutat a dělá to automaticky nebo nechce a nemusí aspoň shánět koncovku pásu :-DNa zadních sedadlech to vůbec nechápu. Přítelkyně to má v Cee´dovi a je to hrozný, že to řve, když se tam hodí třebas jenom batoh. 3-[Pět hvězdiček je hezké. Nemůžu si pomoct, ale já bych radši bral starší škodovku než jakýkoliv žabožroutský auto. Proto tu máme vícero automobilek a proto si můžeme vybrat ;-)

Paegas
29. května • 11:09

Jaktože tento velký vůz váží daleko méně než třeba maličké BMW 1 a přitom má bezpečnost na špičkové úrovni?? :-O

roti
29. května • 22:27

Otázkou je, jak se bude skelet chovat v reálných podmínkách, kde jsou nosné struktury vystavovány nárazům v nahodilých úhlech, opakovaně ...., neškodilo by porovnat hodnoty karoserie v krutu, ohybu atd.. Osobně bych radši při havárce seděl v 4 hvězdičkovém BMW5, než v 5 hvězdičkovém Superbu.BTW - kde jsi přišel na to, že váží Superb méně, než 1er? Ve srovnatelných motorizacích váží +- stejně.

Dusan
30. května • 10:54

Ja radeji ne. BMW sidi na vsem co se da a bezpecnost je evidentne jednou z tech "usetrenych" veci.

Arnie J
29. května • 12:46

Superb je optimalizovaný jen na euronáraz do europřekážky a k tomu není potřeba tolik železa :)

Paegas
29. května • 18:26

Chceš říci, že BMW dá přednost vysokému hodnocení nejen v EU, ale i v USA (kde se skoro neprodává) před snížením hmotnosti?? To mi k němu nějak nesedí.. A rozdíl je opravdu velký, když Superb váži o 400kg míň než třeba právě to BMW 1..

Skyline
30. května • 8:17

Tyhle skodifkarsky hlupce miluju:-D:-D:-DBMW 120d - pohotovostni hmotnost 1415 kg
BMW 130i - 1450 kgSuperb 2.0 TDi - 1490 kgJo jo, jestli ti jde cely zivot stejne dobre, jako matematika, je mi te docela lito:-D:-DB-]

Zelí
31. května • 9:27

No tak, srovnávat váhově řadu 1 se superbem. To snad ne.

roti
29. května • 22:27

hele, těch 400 kg ve prospěch Superbu jsi si vycucal ze kterého prstu?:-D

petr
30. května • 13:04

Pokud srovnával celkovou hmotnost Superbu s pohotovostní u BMW, tak by to mohlo sedět :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr
30. května • 13:05

Ups, má to být naopak ;-)

JB
29. května • 16:11

Jak se liší náraz s přesazením do deformovatelné překážky při NCAP od běžného nárazu s vozem? Nějak mi nejde do hlavy, jak lze vozidlo postavit jen pro NCAP a v běžném provozu neobstát?
Asi trochu nesmysl viď...

Skyline
29. května • 16:48

Kdyz necemu nerozumis, muzes se bud dovzdelat, nebo placat kraviny a predvest nam, jaky si blbec. Radek uz ti to v podstate napsal, vetsina aut, prodavanych v USA a v Evrope ma vysledky malokdy stejne dobre v obou testech, ale vetsinou dopadne lip tam, kde vidi vyrobce hlavni trh a tedy pro jeho metodiku vuz optimalizuje. A je-li mozne postavit auto tak, aby vyhovovalo jednomu testu lepe a druhemu hur, lze jiste predpokladat, ze pocet hvezdicek je od reality cim dal, tim vzdalenejsi. To, co se v 60 km/h neutrhne/nezdeformuje muze dopadnout ve 100 km/h uplne jinak a tedy klidne uplne opacne, nez v NCAP testu. Ten je bohuzel nejen zastaraly a pro automobilky pruhledny, ale je dale zbastardeny ruznymi hovadinami za pripominace pasu a podobne hlouposti (coz deformovalo vysledky spise drive, dnes uz ma v podstate kazdy za tyto prkotiny plny pocet, ale staci se podivat trochu do testu starsich modelu a XY bodu ma nulovou vypovidaci hodnotu, chce to sledovat jednotlive kategorie, aby clovek poznal aspon neco). Kazdopadne pro zakazniky Superbu je dobre, ze po te ostude s minulym modelem je to aspon v oblasti bezpecnosti s velkou pravdepodobnosi lepsi.

JB
29. května • 18:19

Zřejmě si mojí výtku nepochopil. Jen se snažím poukázat na to, v čem se čelní crashtest NCAP liší od reálných? Pokud tedy Superb dobře funguje při testu NCAP, bude dobře fungovat i v běžném provozu. Čelní náraz u NCAP jsou mnohem blíže realitě, než ty NHTSA v USA. Kolik vozů bourá celou čelní plochou do zdi? Jen minimum. Test NCAP s přesazením je mnohem náročnější na konstrukci a pohlcení nárazové energie prakticky jen polovinou vozu.
Testovat vozy na vyšší nárazovou rychlost je nesmyl, limitem konstrukce vozu je především člověk, hlavně schopnost jeho orgánů setrvat na svém místě při přetížení až 20G. Postavit takový vůz, který přečká i náraz ve 100km/h ne prakticky možné, čím netvrdím, že se v takové rychlosti nedá náraz přežít.
Navíc pokud bude v ČR průměrné stáří vozů okolo 14 let, pak 5* SuperbII vymaže většinu vozů při nárazu ze světa. Kdy většinu energie pohltí snáze neformovatelné zastaralé auto.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Skyline
30. května • 8:09

Ehm, zacinas se v tom motat. Na jedne strane pises, ze testy NCAP jsou blize realite, nez NHTSA v USA, a to na zaklade celniho narazu, pricemz uspesne ignorujes dalsi rozdily, ktere jdou naopak v neprospech NCAP, kde se spousta veci netestuje vubec. Na druhe strane pak pises, ze se testy nastavuji na zaklade statistik. Pak tedy ovsem neni pravda, ze NCAP je blize realite, nez NHTSA, pouze to znamena, ze jejich statistiky rikaji o realite neco jineho.Dale k tomu, co je a co neni narocnejsi - jsou auta, ktera maji vysledek v USA HORSI, nez v Evrope. Jak si to vysvetlujes, kdyz prece ten jejich test je min narocny? Ja si to vysvetluju tak, ze to neni zas tak moc pravda a ze je to vysledek one optimalizace pro dane podminky. Jsem zvedav na tve zduvodneni.Nakonec ty hlasky o prumernem stari a nejakem vymazavani aut jsou spis usmevne, obecne neplati pravo vice hvezdicek, ale pravo silnejsiho a vyhodou aut stredni tridy (a vetsich) obecne je predevsim fakt, ze na silnici se pohybuje vic aut mensich.

Radek Ondrášík
29. května • 18:29

Ano, udělat konstrukčně auto tak, aby pohltilo náraz jen přes půl vozu je určitě náročnější, než když to má zvládnout celou přídi, ale opět to nic nemění na skutečnosti, že znám zadání a najdu řešení. Nemusím se vůbec zabývat, zda auto by zvládlo stejně úspěšně test, pokud by přesazení při nárazu bylo na opačné straně vozu. Opravdu by mne zajímalo, jak rozdílný by byl výsledek při opačném přesazení.To samé náraz z boku. Jde se krásně na sloupek a pěkně kolmě, ale kolik vozů vrazí do auto kolmo zboku? Většina nárazů je pod určitým úhlem a to opět dramaticky mění schopnost pohltit onu energii.Já vidím v crash testech spíše jenom jakýsi předpoklad a porovnatelnost. Tedy předpoklad, že v rámci segmentu si auta srovnám a naznačí mi, ve kterém bych teoreticky mohl dopadnout při nehodě lépe. Není to dogma a nejednou se stalo, že v autě byli čtyři mrtví v 5* voze při nárazu v padesátce do sloupu osvětlení a jindy táhl vlak S120 kilometr a borec z toho vystoupil sám a nic mu nebylo.Reálné nehody jsou 95% náhoda a 5% vlastní schopnosti bezpečnosti vozu. Toť můj soukromý názor.

JB
29. května • 18:51

Jistě je to hlavně nástroj sloužící pro srovnání odolnosti konstrukcí vozů v různých režimech nárazů. I když se jedná jen o některé situace vytažené z reálného provozu, což může působit příliš vyumělkovaně. Každý náraz má své opodstatnění, proč provádět test právě tímto způsobem. Jako nástroj sloužící k rozhodnutí, které provedení testu je vhodné slouží statistika. Ta sbírá data s každé nehody a hodnotí různé faktory. Z čehož získáme opodstatnění, proč provádět čelní náraz s daným přesazením, do kterých míst má jít boční náraz....
Stejně funguje i navrhování konstrukcí. Kdy se vystaví různým kritickým situacím (návrhovým), a pak se s danou bezpečností navrhne průřez jednotlivých prvků. Tyto návrhové situace pokrývají okolo 95% situací, které mohou v reálu nastat.
A tak ve většině případů bude konstrukce vozu dobře odolávat zatížení, avšak člověk se ve zprávách dozvídá jen o těch pár případech kdy to neplatí, bohužel při nich umírají lidé.

Radek Ondrášík
29. května • 16:18

Je i není to nesmysl. Ten test má předem deklarovaný průběh. Ví se kde se tím autem narazí, do čeho, při jaké rychlosti apod. Na základě toho lze přímo optimalizovat bezpečnostní zony tak, ať jsou poskládány tak, že v daném směru maximálně pohltí energii a v jiném už ne.Ostatně o tom, že postavit auto na určitý crash test není problém a běžně se to děje ukazuje skutečnost, že v Evropě provádí crash testy EuroNCAP a ve spojených státech HTSCA nebo jak se to píše. A je mnoho vozů, které např. v americkém testu zcela vyhoří a v evropském mají plný počet bodů a naopak. Většinou jsou ty rodzíly u vozů, které jsou určeny primárně pro jiný trh. Např. takový Chevrolet Aveo, který se prodává i nás v NCAP dostal tuším jeden bod, v americkém testu bez pár bodíků maximum. To samé Civic, Focus apod.Pokud by to auto bylo obecně postaveno na obecnou bezpečnost, mělo by dosáhnout v každém tom testu zhruba stejný výsledek, ale nejde mít v jenom max a v druhém min. Přitom v oba jsou velmi podobné.

JB
29. května • 18:01

Jasně myslel jste NHTSA. Mluvil jsem o tom jak se liší náraz s přesazením u NCAP a v přesazení v reálu. Nijak. Navíc kolik vozů se v reálu srazí čelně tak jako při NHTSA navíc do nedeformovatelné překážky? Ten USA test je příliš vyumělkovaný. V reálu se ve většině případů srazí dvě auta (=deformovatelné překážky) jen částečně, tedy s nějakým přesazením. Kdy energii pohlcuje jen podélný nosník třeba u řidiče. Proto je test NCAP mnohem reálnější a daleko náročnější.
Zajímavější je to u nárazů z boku, NCAP má kolmo, NHTSA pod daným úhlem.
Čili výsledek Superbu je velmi dobrý a testy NCAP jsou lépe ztotožnitelné s reálným provozem.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Dusan
30. května • 10:58

Tohle je samozrejme blabol. Americke testy jsou proste jine, ne narocnejsi, ne mene narocne proste jine. Testuji spoustu veci, ktere Evropa vubec netestuje napriklad bezpecnost pri prevraceni. Docela by mne zajimalo jestli moda panoramatickych strech v Evrope nevychazi z faktu, ze se bezpecnosti pri kotrmelci netestuje.
Superb ma pet hvezdicek v EuroNCAP, ale v Americe by s nejvetsi pravdepodobnosti pohorel. Jeho bratricek, ktery rovnez zapetihvezdickoval v Evrope skoncil v Americe daleko v prumeru s podstatne horsim hodnocenim nez treba Hyundai Sonata.

Koala
30. května • 15:24

no s těmi panoramatickými střechami ta bezpečnost není až tak hrozná - mám bohužel osobní zkušenost, kdy protijedoucí Peugeot 307 SW s panoramatickým sklem sjel ze silnice, opřel se tam šikmo o skálu, odrazil se na silnici a udělal dva kotrmelce, než se se mnou srazil. A i když bylo to panoramatické okno rozbité, tak drželo pohromadě. Jinak jeho rychlost při opuštění silnice byla něco kolem 90 km/h a v okamžiku, kdy jsem se s ním střetnul, jsem jel ještě asi +-40 km/h. Posádka peugeota: řidič měl poranění hlavy, něco s krkem a otřes hlavy, jeho spolujezdkyně pouze psychický šok.

Radek Ondrášík
29. května • 18:15

I testy NCAP jsou silne synteticke a daleko od reality. Vše je příliš ideální, vše je příliš dokonalé. Reálně nevím co si o výsledku myslet, protože nehoda v reálu je o náhodě. Stačí kolikrát malé ťuknutí z blbého směru a je S120 projede naskrd S-klasse apod. Jinak samotné pravidla NCAP a NHTSA jsou velmi podobná, byť diference tam jsou. Já tim chtěl pouze říci, že ani jeden z daných testů neodpovídá realitě a automobilka může optimalizovat svůj vůz právě na daný test. Ona totiž ví přesně do jakého místa narazí jaká překážka a může vůči tomu vůz postavit. Když prostě vím odkud přijde rána, můžu se na to připravit.

JB
29. května • 18:21

Jistě souhlas, to už je daň za testování v laboratoři. Podmínky musí být zkrátka pro všechny vozy stejné, aby byly výsledky porovnatelné. A bylo znát zlepšení. Teď by to chtělo ke stávajícím testům přidávat nové.

petr
30. května • 7:41

Tak se koukněte na výsledky švédské Folksam (http://www.folksam.se/english/reports -> How safe is your car?). Ta zveřejňuje statistiku skutečných nehod. Ikdyž i tahle statistika je hodně zavádějící, protože co nehoda to originál, ale jako doplněk k EuroNCAP apod je to celkem dobrý.

lunochod
29. května • 9:38

Jsem rád, že zbohatlíci konečně mají k dispozici bezpečné "české" auto. A ten plebs dole ať se pomlátí v levných Octáviích, Fábiích a Roomsterech (na třetí pokus). 4 stars pro spodinu stačí!

puck
29. května • 20:09

celkom logicke, ze elitu treba zachranovat, o tom je vyvoj, prezije ten schopnejsi a lepsi. tak to funguje v prirode uz miliony rokov. aspon teda vedci to tvrdia :-)

JB
29. května • 16:13

V tom případě mrkni na crash BMW 5 (2004) 11+15 a "jen" 4*? Že by úspory?

pepa
29. května • 9:50

Jo jo a zachranku plebs ani nevolat a rovnou to pak pri nehodach dorazet pistolemi na cunata, vid. Ubozacku

Gringo
29. května • 15:35

Ale vždyť to je politika výrobce. Myslíš jinak, že na těch 5 hvězdiček u Octavie a Fabie by také nedosáhli? Ne, úspory jsou důležitější!

ABC
29. května • 8:29

Nechápu proč té figuríně nandávají žlutý dres a štulpny. Jděte s tou zkrytou propagací Eura už někam 3-[

ABC
29. května • 8:31

samozřejmě skrytou.. :-/

floda
29. května • 13:43

blbec!

Dusan
29. května • 8:11

Myslim, ze bych to az tak neprehanel. V ramci sve tridy (Large family car) je to standardni vysledek jakeho dosahli vsichni jeho konkurenti z nove generace vyrabene od minuleho a tohoto roku. Stejny vysledek ma Mondeo III, Laguna III, Citroen C5 a podobny i dalsi starsi modely.
Bohuzel EuroNCAP uz je o nicem, protoze nejvyssi hodnoceni se stalo defacto standardem, tudiz se s nim nelze moc vytahovat. Lze vsak pochvalit Skodovku, ze konecne dosahla na standard a neskoncila v poli porazenych jako s nekterymi predchozimi modely.

vašek
29. května • 9:20

Konkrétně Citroen C5 má 5 hvězdiček a 36 bodů již v roce 2004, takže nechápu ten údiv, že Škodovka má 35 bodů v roce 2008.

llll
29. května • 8:38

Jen bych podotkl, že Laguna, C5 mají stejný výsledek už 4 a více let. a proto bych zvýraznil KONEČNĚ

gogol
29. května • 9:05

Dokonce i o třídu nižší auta , 4 roky stará , mají lepší výsledek . Bohužel .
Proto nějak nechápu nadpis článku , asi to nebude moc objektivní , že .

Radek Ondrášík
29. května • 9:38

To jsou zase nesmysly. Mi je výsledek Škody vcelku ukradený, ale patří mezi absolutní špičku nejen svého segmentu, ale i všech vozů napříč. Nemusí se vám to líbit, ale příště, než začnete něco napadat zjistěte si fakta. Zadne 4 roky stare auto nema lepsi vysledek.Takze vezmeme auta, ktera dostaly minimalne stejny pocet hvezdicek, jako Superb, tedy 5-4-2. Je to jen vytah, je jich vice s podobnymi body.
Mazda 2 - 16+15 - 37 - 18
peugeot 207 - 15+15 - 37 - 19
seat ibiza - 14+16 - 38 - 19Citroen C4 - 15+16 - 42 - 22
Ford Focus - 16+16 - 40 - 15
Kia Ceed - 13+16 - 37 - 11
MB-A - 15+16 - 38 - 17
Nissan Qashqai - 16+16 - 40 - 18
Peugeot 308 - 14+16 - 39 - 19
Toyota Auris - 15+16 - 37 - 21
Volvo C30 - 15+15 - 38 - 9
VW Golf - 13+16 - 37 - 19Audi A4 - 14+16 - 41 - 14
Citroen C5 - 15+16 - 38 - 11
Lexus IS - 13+16 - 39 - 15
Peugeot 407 - 15+14 - 39 - 15
Renault Laguna - 16+15 - 41 - 10
VW Passat - 14+16 - 38 - 17Superb - 15+16 - 40 - 18Kdyz se podivame na vlastni segment stredni tridy, pak nema nikdo lepsi vysledek, maximalne stejny v oblasti bezpecnosti posadky. V oblasti bezpecnosti deti ma Superb treti nejlepsi vysledek hned po soucasne Audi A4 a lagune, kteri maji o bod vice. V oblasti bezpecnosti chodcu ma Superb nejlepsi vysledek.Podivame-li se na segemtny napric, tak za ochranu posadky ma Superb celkove 3. nejlepsi vysledek. Jen dva vozy maji za celni naraz o 1 bod vice. Za ochranu deti je taky treti a za ochranu chodcu je v nadprumeru.Takze priste nez neco placnete, tak si zjistete fakta.

XXXXXXX
31. května • 7:19

Tak to melete kraviny zas teď Vy. Projeďte si výsledky crash testů a pak něco pište...ale jiak škodě tleskám za 5 hvězdiček. 7 let po prvním autě střední třídy, konečně škoda aspoň dosáhla na 5 hvězdiček.

vašek
29. května • 12:04

Peugeot 1007 dost malé auto, rok 2005 a má 36 bodů !

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
29. května • 12:10

Velikost auta nehraje roli.P1007 má 16+15 bodů, tedy to co Superb.

vašek
29. května • 15:11

Peugeot 1007 má: posádka-36 bodů, děti-34 bodů, chodci-10 bodů,

Radek Ondrášík
29. května • 15:29

Znovu opakuji, má 15+16 bodů.

gogol
29. května • 11:09

Citroen C4 - 15+16 - 42 - 22 rok 2004
Superb - 15+16 - 40 - 18 rok 2008To jsou fakta od Vás , nic a nikoho nenapadám .
A narozdíl od Vás nic neplácám .

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
29. května • 11:20

Vidíte a to jsem přehlídl, ale čekám od vás další vozy s lepší bezpečnosti o třídu menší. Protože jste hovořil o větším počtu.A v neposlední řadě - je zcela irelevantní, zda jsou auta v různých třídách, výsledky EuroNCAP jsou porovnatelne napříč segmenty. Prostě 15 bodů v malých vozech má stejnou váhu jako 15 bodů v managerských vozech.

gogol
29. května • 11:32

Ford Focus - 16+16 - 40 - 15Jinak s tím , že 15 bodů je 15 bodů nemohu než souhlasit .Zajímavé pak bude srovnání s novou C5 a Mondeem

Radek Ondrášík
29. května • 11:37

Ten jsem zmiňoval v tom komentáři.

Petr07
29. května • 7:27

Řekl bych spíše super mega špičkové. :-D

Hajetor
29. května • 7:22

bude oslů, co rozuměj úplně všemu a budou tu vykládat, jak je to beztak drahý, pomalý a blbě vyavený a jestli to ne, tak aspoň vošklivý. Přitom jim na dvoře stojí vohrkanej 17 let starej Escort nebo Pažout a to jenom proto že ho zdědili po zemřelé babičce.Jinak Škodě gratulace.

XXXXXXX
31. května • 7:13

A jéžiš. Škodovkáři se potřebují zase uklidňovat....

Placka
29. května • 15:37

bude oslu, co rozumej uplne vsemu a budou vykladat.... bude! zrovna tak bude oslu co budou dal branit skodovky.... to si nevyberes... kdyz se nekdo narodi ve skodovce jezdi ve skodovce a nezkusil si C5 ani 407 tak mu trebas Superb bude stacit

Martin B
17. dubna • 10:43

Pane, 407 jsem odstavil po svezení se v supperbII. 407 v plné náloži jsem měl, nízké,poruchové, drahé... prošel jsem si výměnou snad všeho(od turba přes moto až k topení) vivat škoda!!!

Radek Ondrášík
29. května • 15:43

Neexistuje auto, které uspokojí všechny. Nároky každého jsou poměrně individuální a tak někomu bodne Superb, někomu Sonata, někomu C5, někomu 3er. A je to dobře, že máme výběr.

Gringo
29. května • 17:32

Není to dobře. Žigulíky na příděl byly lepší :-D

Petr Hlobil (hlobilp)
29. května • 7:30

podle sebe soudim Tebe?

pepa
29. května • 9:47

Ma pravdu mistni folklor "odborne" nadavat na cokoliv od Skoda auto, kdyby trakace padaly, je solidni uchylka

puck
29. května • 7:13

to celkom potesi :-) len ma irituje, ze stale neviem zohnat 1.4 TSI na testovaciu jazdu

Doporučujeme

Články odjinud