Škoda Superb se špičkovým výsledkem v crash testu

Evropská asociace EuroNCAP podrobila nárazovým testům novou generaci české Škody Superb. Výsledek, který byl v našich zeměpisných šířkách velmi očekávaný, jde trochu mimo trend českého výrobce, jelikož vůbec poprvé lze říci, že vůz je v oblasti bezpečnosti opravdu povedený a svým výsledkem se Superb zařadil na vrchol segmentu a na opravdové lídry ztrácí pouze zanedbatelné body. Po problémech s modelem Roomster a nepřesvědčivých výsledcích u Octavie a Fabie je zde první špičkový výsledek bez jakýchkoli pochybností.

V oblasti ochrany posádky dosáhl Superb výborného výsledku a stržen mu byl pouze jeden bod a to za náraz zepředu. Vše zůstalo na svém místě a riziko poranění posádky bylo minimální.

Stejně dobrého výsledku dosáhl Superb v oblasti ochrany dětí. Čtyři hvězdičky resp. 40 bodů jsou výborným výsledkem.

Za absolutním vrcholem segmentu tak Superb v podstatě ztrácí pouze jeden nedůležitý bod za připomínače nezapnutých pásu na zadních sedadlech.

Náraz zepředu: 15 b.
Náraz zboku: 16 b.
Náraz do kůlu: 2 b. (simulace nárazu do stromu zboku)
Připomínače pásů: 2 b.
Celkem: 35 b.
Ochrana dětí: 40 b.
Ochrana chodců: 18 b.
Hvězdičky: posádka *****/děti ****/chodci **

Celý test s podrobným popisem si můžete prohlédnout zde.

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků