Škoda Superb nově s motorem 1,6 TDI CR

Pokud se vám zdá, že velké a těžké auto jako Škoda Superb potřebuje pro rozumnou dynamiku alespoň 150 koní výkonu, pak zjevně smýšlíte jinak než jeho výrobce. Česká automobilka se totiž rozhodla doplnit nabídku motorů o turbodiesel TDI o objemu pouhých 1,6 litru s výkonem 105 koní.

Slovo „doplnit” ale neříká celou pravdu. Tento motor v nabídce nahradí motor 1,9 TDi, který má svá nejlepší léta již dávno za sebou. Nebude přitom doménou pouze verze Greenline, k dispozici bude pro všechny úrovně výbavy.

Důvodem ke změně je krom jakési generační obměny pochopitelně snaha o snížení normované spotřeby a tedy i emisí CO2. Zatímco 1,6 TDI CR nabídne stejných 77 kW výkonu a až 250 Nm točivého momentu stejně jako „jedna-devítka”, kombinovaná spotřeba klesne na 6,2 litru nafty pro liftbackosedan a 6,3 litru pro kombi. Jistě hlavní hvězdou budou ale kombinované emise oxidu uhličitého okolo 130 g na 100 km jízdy.

Závěrem je třeba říci, že přímo z Mladé Boleslavi zatím nepřišla o této změně zpráva a čerpáme z tiskových materiálů britského zastoupení. Z ceníku Superbu na českém webu automobilky je ale zjevné, že i u nás bude 1,6 TDI CR pro Superb k dispozici co nevidět. Jen v momentě publikace tohoto článku svítí u této motorizace ve všech výbavových verzích cenovka 0 Kč. Cenu Superbu pro superšetřílky vám tedy zatím ani při nejlepší vůli prozradit nemůžeme.

Tip: Přečtěte si náš test Škody Octavia se stejným motorem 1,6 TDI CR.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Superb s volantem „na špatné straně” a trocha britských specifikací i cen. Na české detaily čekáme.
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků