Škoda Superb nově s motorem 1,6 TDI CR

Pokud se vám zdá, že velké a těžké auto jako Škoda Superb potřebuje pro rozumnou dynamiku alespoň 150 koní výkonu, pak zjevně smýšlíte jinak než jeho výrobce. Česká automobilka se totiž rozhodla doplnit nabídku motorů o turbodiesel TDI o objemu pouhých 1,6 litru s výkonem 105 koní.

Slovo „doplnit” ale neříká celou pravdu. Tento motor v nabídce nahradí motor 1,9 TDi, který má svá nejlepší léta již dávno za sebou. Nebude přitom doménou pouze verze Greenline, k dispozici bude pro všechny úrovně výbavy.

Důvodem ke změně je krom jakési generační obměny pochopitelně snaha o snížení normované spotřeby a tedy i emisí CO2. Zatímco 1,6 TDI CR nabídne stejných 77 kW výkonu a až 250 Nm točivého momentu stejně jako „jedna-devítka”, kombinovaná spotřeba klesne na 6,2 litru nafty pro liftbackosedan a 6,3 litru pro kombi. Jistě hlavní hvězdou budou ale kombinované emise oxidu uhličitého okolo 130 g na 100 km jízdy.

Závěrem je třeba říci, že přímo z Mladé Boleslavi zatím nepřišla o této změně zpráva a čerpáme z tiskových materiálů britského zastoupení. Z ceníku Superbu na českém webu automobilky je ale zjevné, že i u nás bude 1,6 TDI CR pro Superb k dispozici co nevidět. Jen v momentě publikace tohoto článku svítí u této motorizace ve všech výbavových verzích cenovka 0 Kč. Cenu Superbu pro superšetřílky vám tedy zatím ani při nejlepší vůli prozradit nemůžeme.

Tip: Přečtěte si náš test Škody Octavia se stejným motorem 1,6 TDI CR.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Škoda Superb s volantem „na špatné straně” a trocha britských specifikací i cen. Na české detaily čekáme.
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 142 737 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 169 598 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků