Škoda Superb N1: šílenství pokračuje

74 komentářů

Adax
4. června • 23:08

Podle mého soudu ještě divočejší "nákladní" vůz je:
LAND ROVER model RANGE ROVER SPORT vybaven motorem 4,2 SUPERCHARGED, což je 390 koní silný, kompresorem hnaný benzínový osmiválec se zrychlením 7,6 vteřiny - a to váží 2,5 tuny! Ani cena moc neodpovídá "užitkovému vozu" - 2.200.000,- + doplňky.
:-)

Aluz1
4. června • 16:55

ja to beru jako spis pekne svinstvochuda ceska rodinka si na skudli na svuj novy vysneny mrdkostroj fabii htp v provodeni holobyt
a pozbytek zivota bude drit na lizackukdyzto nekdo "jiny" pro koho "zakony neplati" si poridi X5 narve do ni tu posranou mrizku a nejdou nemusi platit dan
ktera mimochodem u te X5 prevysuje nad cenu te rodine mrdky....ale fajn treba je pan opravdu ponikatel a vyzije ten "nakladovy prostor"ovsem co me opravdu ale opravdu dopaluje je BWW 130 s mrizkou
vysmech vsem ostatnim ridicum a legislativeopet pomerne drahe auto ktere proste nema ani s nejvetsim sebezaprenim zadny nakladovy prostor ovsem soupne se tam mriz a raz dva usetri se korunky....beru to trochu za cechacstvi a socialnost
ano kazdy rad usetri tomu verim ale kdyz uz si kupuju takove sportovni ci jine auto na masirku zkurvit ho mrizi jen kvuli par korunam ktere myslim lidi co si tyhle auta kupuji moc netrapi
osobne neznam mikoho kdo by mel X5 a koupil si to z poslednich penez jako jiny ubozaci co si lizou fabie a podobne zrudnostia proto chapu autorovu nasranost a narazky na superb coz ma byt vlajkova lod skodovky
luxusni automobil ale oni z toho udelaji prakticky dodavku, to same kabiro N1

eLzyx
4. června • 23:26

člověče ... nezáviď tolik.
Dej ve fabrice výpověď, založ s.r.o.čko, zapracuj na sobě, na své firmě a tu X5tku si můžeš koupit taky. A dokonce bez mříže. Než si na ní vyděláš, povinné mínusdph mříže stejně zruší. A řekl bych, že ve chvíli kdy si jen tak tak vyděláš na tu první X5tku, tak nepohrdneš jakoukoliv daňovou úlevou (už vidím jak se někomu chlubíš ... já to koupil za plnou cenu, heč). ... a zkus se zamyslet ... kdo přinese do státního rozpočtu víc? "Chuďas" s Fabií HTP na leasing nebo podnikatel co si (jakkoli) vydělal peníze na X5? Když to vezmu jen přes spotřební daň z PHM, tak je docela možné, že to co pan podnikatel proleje nádrží, by stačilo na pořízení třeba té Fabie HTP. Nehledě na to, že pan podnikatel bude pravděpodobně i někoho zaměstnávat - tudíž stát ušetří i na sociálních dávkách a či podpoře v nezaměstnanosti.

Skyline
4. června • 17:50

Kde je eLzyx, haloooo! Tady to mas na zlatym podnose, me je mezitim blivno.

Jack
4. června • 12:54

Tak ta vytuněná "dodávka" je super. Kufr se musel zmenšit přidáním druhé podlahy aby se do něj dalo vůbec něco naložit a hlavně potom vyložit. Zadní dveře předpokládám zůstaly po staru, nikoliv posuvné, čili u dodávky na nic. A tou čtrnáctistovkou to bude vyloženě trhač asfaltu. Hlavně že to bude mít "styling kit", ten tomu hodně pomůže. No prostě ideální dodávka. Na rozvoz řezaných květin po městě.

w
3. června • 22:06

"majestátní vlajkové lodi" niekto ma zmysel pre humor:-D

w
3. června • 22:12

inak, 2,0 TDI PD nie je kus od veci? mal som pocit, ze 2,0 TDI je CR...

DS
3. června • 23:36

Bude PD i CR

balsamot
3. června • 14:37

myslim ze bych ho za muj stary superb nemenil....vubec nechapu slozity system zavirani kufru na dvakrat...je to pekne neprakticka blbost a snaha jak se odlisit a nema prakticky vyznam.a vyska vyhledu do zadu je cca 20 cm a to tm jeste jsou operky..je to normalne nebezpwcne auto a couvat do mezery proste nepujde..a kazda oderka bude draha a videt.a tak uz vidim jak cesti podnikatele stoji metr od ostatnich aut takze v podstate OSUM METRU JEDEN FLEK
a vnitrek je maly z boku je to spatne okopirovany bavorak a jako lahudka na konec je cena passatu od 580 litru.....huraaaaaaaaa

Speee
3. června • 17:03

Proč by parkování měl bejt problém kvůli menšímu oknu?? Od čeho jsou na autě zpětná zrcátka, nebo jak myslíš že parkujou auta bez zadních oken??např. dodávky

klasik
3. června • 20:36

Otazka je skor taka, kolko ludi by malo radsej klasicke otvaranie kufru a lepsi vyhlad ako parkovat jak s dodavkou. Ale mozno niekto preferuje pred lepsim zadnym vyhladom reprezentacne a triumfalne otvaranie kufra na parkovisku. :-D

Twix
3. června • 14:06

Chce se mi z toho novýho superbu blejt velebnosti !!

expert0001
3. června • 10:15

tak nevím jestli je zrovna teď příhodná doba trapčit s mřížkou v Superbu. Od příštího roku se budou jako nákladní prodávat všechna auta splňující nějaký koeficient čehosi (lidi & náklad), což zřejmě splní drtivá většina aut. Takže už to bude pohoda..... :-)

ZocelenyDrapalik
4. června • 10:15

Pozor !! Az takova idyla to nebude. Od 4/2009 vstupuji do platnosti nova pravidla o homologaci N1. Tzn. od tohoto mesice budou moci automobilky homologovat nova auta bez mrizky. Ale auta homologovana podle starych predpisu (treba prave tento Superb) budou stale prodavana s mrizkou i po 4/2009, pokud by vyrobci neprovedli novou homologaci. Coz se u jiz vyrabenych a zhomologovanych aut (zejmena dovazenych) vetsinou neda ocekavat, protoze to stoji nejake penize a usili. O jiz jezdicich starych autech s mrizkou nema cenu mluvit - ty budou muset jezdit s mrizi nadale. Alespon takto to tvrdi jeden mluvci, pokud se nepletu tak SDA.

eMan
3. června • 8:58

Viděli jste nového passata kombi s "mříží pro blázny"? Pak nechápu, proč někoho překvapuje Superb :-|Homologace na N1 jen za předpokladu, že má auto mříž, ať je to dodávka nebo kabriolet je jen odrazem blbých zákonů...

eLkon
3. června • 9:43

A blbé zákony jsou odrazem blbých nebo vychytralých zákonodárců.
No a ti zase odrazem blbých nebo líných voličů.
Můžeme si za to sami.

Topper
3. června • 9:53

Pssst,
takovou primou pravdu lide nesnesou, dejte si pozor...

Phil.cz
3. června • 10:23

Ale snesou. Beztak si většina myslím o těch posrancích svoje. Ale tak nějak bych spíš čekal, že nevědí přesně co s tím. To je námět na zamyšlení. V listopadu ta revoluce začla tak nějak sama. Teda aspoň to tak ti lidé vidí. Za jejím nastartováním ta masa nestála. Tu masu je potřeba rozumně směrovat. A tak je to vlastně o tom, že nečině sedí ti, co by to začít mohli. No a nebo se tito raději přizpůsobí tak, aby se měli fajn aspoň oni. :)

Jan
3. června • 8:44

Hm, nezkontrolované překlepy v perexu :-(
a ty fotky mobilním telefonem jaou opravdová chuťovka...Nějak mi přijde, že některé blogy jsou kvalitnější než místní "internetové magazíny" achjo..

ja
3. června • 11:55

Ano, fotky jsou z mobilu (Nokia E51), coz je podle kvality na prvni pohled poznat. Ale vadi to? Me to bohate staci, co chci, to tam vidim.

Jiří Duchoň
3. června • 8:51

Dobrý den, dal jsem přednost aktuálnosti informace před kvalitou fotografií, což jsem na konci článku zdůvodnil. Nemám k tomu co dodat.

ITTI
3. června • 7:27

Nechápu, co panu redaktorovi zae vadí. Na tomto serveru poslední dobou vadí vše,vč. toho, že by měly v zimě být zimní pneu. K dokonalosti chybí to, aby vadila v našich podmínkách zima...
Pokud je auto scháleno a splňuje podmínky pro N1 není co řešit(např. není potom 5.-místné, ale jenom 4. místné a pokud se stane nehoda při obsazení 5. osobami-zaviněná či nezaviněná, má řidič zaděláno na problém, hl. při úrazech atd...).
Pokud výrobce či dovozce udělá věc v souladu s legislativou Česka, není porušen zákon, je soukr.problém píšícího, proč to řeší. Mně je to zcela jedno. Pokud někdo závidí, není nic jednoduššího a snadnějšího začít podnikat, být plátcem a pak si může koupit např. i Jaguára kombi(v Česku také ve verzi N1,jsme jediní, ale jsme). Jinde mají plátci udpočet i bez mžíže. Tohle je problém. Nechápu, proč např. advokát plátce DPH, musí jezdit v kombi skrz odpočet.Také znám mnohé, kteří mají klasického sedana a DPH platí. Stát může být rád, že má lidi,kteří vydělávají a utrácejí,proč jim to komplikuje? Aha, česká závist...

El Carlos
3. června • 18:38

Já spíš nerozumím tomu, proč "služební" má být auto jenom pro technika s pickupem...Já mám služební auto a víc jak notebook + bedny (bedničky) letáků s sebou netahám.

Skyline
3. června • 10:29

Jen bych poopravil, ze zimni pneumatiky nikomu nevadi, ale debilita narizene urednicke zimy ano. Vidim v tom zcela zasadni rozdil.

Joker
3. června • 10:51

No, tohle je přesně to samé, o čem jsem psal v souvislosti s tím N1:
- Dám si mříž do auta... sice je tam na nic, vadí mi a vzhledem k typu auta je nesmysl v něm vozit náklad, ale v nějakém zákoně je napsané, že se pak nemusí platit DPH.
- Budu povinně jezdit na zimních... sice je 15 nad nulou, sucho a jasno, ale v nějakém zákoně je napsané, že je zima....a někteří místo aby se zamysleli, jestli to třeba není blbost, budou pořád opakovat, že "to tak prostě je, protože to je napsané v zákoně". Kam tohle povede...

Skyline
3. června • 13:39

No myslim, ze kam to vede ti bystrejsi tusi a hlupcum je to jedno a nebo jsou dokonce radi, protoze se s chuti rochni v tom, ze nekdo jiny (pokud uspesnejsi, tim lepe) je buzerovan. Vzdycky je mi nevolno z toho poctu povlu, ktery na podobnych hovadinach trva, i kdyz se jich to vubec netyka. Pritom je to tak jednoduche, zalozit si vlastni firmu, vydelat miliony a pak si koupit Cayenne s odpoctem DPH. Jenze prave ten skutecny pristup je to, co z nich dela povl.

eLzyx
3. června • 16:58

hele ... mě nepřijde, že by joker tvrdil, že podnikatel co si namontuje mřížku kvůli DPH je vůl. Spíš mi přijde, že se pozastavuje nad tou absurditou zákona (chci auto pro podnikání, tedy na přepravu materiálu atp., ale namontuju tam mříž, kvůli který si tu přepravu dost znesnadním). Ale je možný, že jsem jeho text nepochopil a ty máš pravdu ;-)Jinak víš z čeho je nevolno mě? Z lídí, kteří se povyšují nad kýmkoliv :-/

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Skyline
4. června • 8:55

Ehm, kdes v mem prispevku nasel, ze si myslim, ze je joker vul? Mozna by to chtelo nejdriv cist a potom reagovat. Ja s nim souhlasim, jen jsem "kam toto povede" trochu rozvedl, protoze myslim, ze to neni tak tezke poznat, stejne jako neni tezke v diskusich nejen na AR identifikovat onen kvicici povl. A jestli narazka na povysovani mela byt na me, pak ja se nad nikoho nepovysuju, pouze se odlisuji.

eLzyx
4. června • 23:37

Zařazování lidí do nějaké podřadné skupiny vždy zavání povyšováním se.
Já tyhle lidi beru v pohodě, bez urážek ... prostě mají jiný názor než já nebo ty. A to že nadávají na ty movitější ... tak to je mi úplně u zadele, hlavně, že já se mám relativně dobře ;-)

Joker
3. června • 9:52

"Nechápu, co panu redaktorovi zae vadí."Tak schválně, která možnost myslíte, že je pravdivá:
1. Auta jako Superb, nebo třeba dokonce Porsche Cayenne, se dělají jako N1 proto, že podnikatelé potřebují v takových vozech převážet náklad
2. Auta jako Superb N1, nebo dokonce Porsche Cayenne N1, nikdy k přepravě nákladu sloužit nebudou a dělají se v N1 jenom proto, že se za to nemusí platit DPHPokud stejně jako já považujete za správnou tu druhou variantu, vážně Vám to nepřijde ani trochu divné?
Přijde Vám úplně normální, že existuje nařízení, že pokud si dáte do auta mřížku, neplatíte DPH?Kdyby přišel zákon, že auta polepená střídavě žlutými a růžovými srdíčky patří do snížené sazby DPH a pokud srdíčka navíc ve tmě fosforeskují, jsou od DPH osvobozena, taky by Vám to přišlo úplně normální a bez jakýchkoliv otázek si necháte na auto nalepit fosforeskující srdíčka?Nevím, no... jsem jediný, kdo si myslí, že zákony by měly mít nějaký reálný smysl a tudíž se mu zdá nenormální "montovat do aut mřížky, protože v nějakém zákoně je napsáno, že s mřížkou se neplatí DPH"?

Radek Ondrášík
3. června • 10:00

No útěchou zde může být, že doba mřížek zanedlouho skončí...

eLzyx
3. června • 9:10

nevím jak redaktorovi, ale mě na N1 vadí právě ta pitomá mříž. Nechápu její účel, když omezuje užitnost automobilu. Jezdíval jsem Fabií Combi a jen díky pitomé mřížce se do ní nevešel ani 2m stožár, který se mi v pohodě vejde i do kupé. A ten kravál co ta mříž při jízdě vydává, na zbláznění.
Možnost odečtení DPH u vozidla určeného k podnikání mi nevadí (nejsem podnikatel).
Měli by ty pitomý mříže zrušit

Zelí
5. června • 22:34

Copak stožár, ale kam položit svlečnu z E55, když je tam mřížka. Jediné vysvětlení je, že mřížka se do aut montuje z mravnostních důvodů. Aby byl náklad - tedy svlečna- bezpečně oddělena od řidiče a nemohlo tak dojít k rozvrácení rodiny podnikatele - tedy jediného skutečného plátce daní. Úředníci si tím zabezpečují dostatek prostředků na vlastní výplaty. To je ten hlavní důvod, všechno ostatní je jenm kouřová mlha.

Joker
3. června • 10:38

Ta mříž má za účel odečíst DPH při nákupu auta ;-)

petr
3. června • 9:45

Tak dvoumetrový stožár v kabině pro cestující musí být při prudkém brždění super věcička ;-)

puck
3. června • 7:52

to je jedna z veci, ktore nechapem - preco N1ky maju 4 miesta.

Radek Ondrášík
3. června • 7:59

To přece není pravda. Počet míst je dán nosnotí auta, ne mřížkou. Pro každého pasažéra musí být určitá nosnost a pro nákladový prostor také. Nevím přesně jaké jsou ty hmotnosti, ale tuším, že pro pasažéra je to 75 kg, takže to máme 5x75 = 375 a pro nákladový prostor je pak nějaká hmotnost. Pokud je součet větší, než je užitná nosnost vozu, pak se odebere jedno místo.Aut N1 s pětici míst je poměrně dost, ale většinou se rekrutují z řad větších MPV a SUV. (X5, Santa Fe...)

Krtina5
4. června • 14:57

Škoda Octavia 2.0 Combi, r.v.2007, N1, počet míst k sezení 5, k stání 0...

Posraldescu
3. června • 17:03

Ještě si tam přidej "SUV" Octavii ;)

Petr
3. června • 11:06

Toyota Avensis v N1 ma taky 5 mist.

ITTI
3. června • 17:26

Nemáš pravdu,pokud se bavíš o aktuálním modelu Avensise. V případě N1 s odpočtem DPH vč. provedení úprav, aby odpočet byl možný, je Avensis Combi výlučně čtyřmístný. Proč by několik projektantů,programátorů,právníků atd. nemohlo jet v pěti osobách? Jistě že to je málo pravděpodobné, spíš extrém, ale někde, když je třeba kousek popojet, něco kontrolovat, je to možné. Odpočet má být pro plátce bez zbytečného cirkusu. Být plátcem není zase taková slast, jak si leckdo myslí. Lidé vidí auto, ale práci, starosti,prac. dobu, stresy, buzeraci úřadů atd., to už ne. Poslední dobou Policie kontrolovala, jak se dodržuje přepážka. Zavání to prvkem závisti, nic víc (myslím diskuse o přepážce). Nařízení je hloupé. Kdo má pocit, že je moudré,může začít, založit firmu a ukázat,že je to pohodička.Pak nám sdělí...

Jirka
3. června • 15:15

Kdyz jsem si ji chtel pred mesicem koupit, tak mela v technicaku napsano jen 4 mista.

Bobanovicz
3. června • 10:18

Já mám X5 starou měsíc v úpravě N1 a na dveřích nálepku, že auto je pouze čtyřmístné.

Suri
3. června • 10:57

Ja jsem si koupil X3 v N1 a je pouze 4 místná. Chybí i 5 pás. Ale u X5 je míst i v N1 5, alespoň mi to tvrdili v Renocar Brno. Nasvědčuje tomu i pětice pásů...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Axel
4. června • 10:41

Co je napisane v technicaku?

Bobanovicz
3. června • 12:57

Pás tam je, opěrka hlavy taky, ale na nálepce je napsáno, že vzadu se smí přepravovat pouze dvě osoby.

asdf
3. června • 13:45

Naše C kombi v N1 má v TP pouze 4 místa, vzadu chybí prostřední opěrka a pás je uříznutej..

puck
3. června • 8:07

predpokladam, ze celkova uzitkova nosnost sa nemeni, cize v auto v uprave N1 ma vacsiu nosnost v nakladovom priestore ?

Radek Ondrášík
3. června • 8:14

Našel jsem k tomu:Náklad má přednost
Přestavět osobní vůz do kategorie N1 a snížit jeho cenu o 19 procent je lákavé. Existuje však několik podmínek, které musí takový vůz splňovat. Aby mohl být automobil do této kategorie zařazen, musí mít zjednodušeně řečeno vyšší nosnost pro náklad než pro posádku.Takže pokud je užitečná hmotnost vozu (nosnost) např. 500 kg, pak musí být pro náklad určeno minimálně 251 kg a pro posádku 245 kg. Norma říká, jaká hmotnost je určena pro každého člověka (tuším, že těch 75 kg), pak tedy 249/75= cca 3,3 - takže auto by bylo 3 místné...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
puck
3. června • 13:22

aha rozumiem. dik za vyhladane info :-)

Bob
3. června • 9:43

Takovej odborníka neví to :-P
Já odborník nejsem, tak to berte s rezervou, ale v uvedeném případě je auto čtyřmístné - řidič se totiž nepočítá.Jinak předpokládám, že autor článku oznamuje Superb N1 a u té příležitosti se nepodivuje nad N1 u tohoto auta, ale opakovaně a oprávněně se podivuje nad nutností N1 v ČR.

Radek Ondrášík
3. června • 8:10

Já zcela přesně nevím jak to je (ty váhy), ale počet míst po úpravě je dán právě užitečnou hmotností vozu.

Radek Ondrášík
3. června • 7:33

Počet míst není určen tím, zda se jedná o N1, neb ne. ;-)

Suri
3. června • 7:45

Jak u kterých aut. U X3 si u N1 1 místo automaticky odepřete, u X5 už tomu tak není...

puck
3. června • 6:30

ak daju na novy superb N1 aj na slovensku, tak je moj :-)

Axel
4. června • 10:37

A dufam, ze v technicaku bude mat uvedene pocet miest na sedenie: 4 :-/

Zelí
3. června • 7:16

Pokud by ze zákona musely mít všechna vozidla státních úřadů včetně ministerstva financí povinně mřížku N1, okamžitě by to nějakou vyhláškou zrušili. Takhle se budeme s setkávat s bizardnostma tohoto typu stále.

Bob
3. června • 10:09

Super nápad - všem posrancům do auta mřížku!
Zdůvodnění? N1 je přeci lacinější, tak ať auta pro ně nestojí tolik peněz ... Bude to mít stejnou logiku jako samotné N1 ...

fort
3. června • 16:54

Celkem naivni predpoklad ze stat kupuje pro sve poslance auta s dph.

Movalis
3. června • 17:52

Mno on kazdy kupuje s DPH, ale pouze nekdo ma moznost si udelat rozdil mezi zaplacenym DPH a prijatym DPH. Takze ano i stat nakupuje pro sve poslance auta s DPH, jen je to v jeho pripade z leve kapsy do prave.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zelí
3. června • 18:56

Když jsem psal na začátku tohoto stromu o tom, že by státní úředníci, úředníci MF a případně i poslanci měli mít povinně auta s přepážkou, vůbec jsem tím neměl na mysli, že by to mělo mít souvislost s odečtem dph. Šlo o to, aby si mohli tu přepážku "užít".

Bob
3. června • 19:34

No jasně. Jako "má logiku" dávat tam přepážku, tak se stejnou logikou bych to N1 posrancum povinně koupil, aby za ně "státní rozpočet s cenou bez daně ušetřil"

x12345678
3. června • 9:41

Ano ale pouze dočasně. jednak u městského soudu v Praze běží odvolací řízení ve sporu dańového subjektu proti finančnímu úřadu ve věci odpočtu DPH u osobních aut. Vzhledem k tomu, že evropská legislativa, NADŘÍZENÁ ČESKÉ, znemožnění odpočtu DPH u os. aut nepřipouští, lze očekávat, že daňový subjekt vyhraje, což jako precedens věc vyřeší. A nebo se to bude táhnout tradičně donekonečna a pak nastane dříve rvní duben 2009 a N1 bez nesmyslné přepážky.

messy
3. června • 9:58

Zaujimalo by ma cislo zakona, alebo vyhlasky v EU ktora toto povoluje. Dakujem.

x12345678
3. června • 11:02

Šestá směrnice rady 77/388/EHS. Problém je v tom, že česká daňová správa se odmítá principu nadřazenosti evropské legislativy legislativě národní podřídit v těch případech, kdy se jí to hodí (což je tento), zatímco v jiných případech (např. ve věci spotřební daně) se za evropskou legislativu ráda schovává. Daňovým subjektům se rozhodně nedá doporučit bez předchozího soudního rozhodnutí, pravomocného alespoň v jediném případě) o odpočet DPH u osobního vozu pokoušet.

Radek Ondrášík
3. června • 11:01

Je to direktiva EU, která slaďuje na úrovní celé unie podmínky pro odpočet DPH u vozů. Nebude tedy třeba mít mřížku, pouze nosnost kufru musí být větší, než nosost posádky.

Bob
3. června • 9:54

N1 je další důkaz, že naši posranci dělají vše jen proti nám

Peta
3. června • 4:08

ceska klavesnice je naprd, jak se prohazuje z a y, kdo to vymyslel:-/

Joker
3. června • 10:22

Vpodstatě to není české, ale německé rozložení.Vzniklo to takhle: Němčina prakticky nezná písmeno Y, naopak poměrně často používá písmeno Z. Němcům proto přišlo logické dát na dobře dosažitelné místo uprostřed horní řady raději často psané Z a málo psané Y odsunout do hůř dosažitelného levého rohu.
No a české psací stroje to prostě převzaly z těch německých.Ironií je, že v češtině je přitom písmeno Y potřeba častěji než Z, takže pro češtinu by bylo vhodnější QWERTY rozložení.

Topper
3. června • 9:50

Vymysleli to Nemci. Z historickych duvodu. Import nemeckych psacich stroju byl nejvetsi, tak nase rozlozeni prejalo rozlozeni nemecke a upravilo zbyle klavesy.
Cesta psaci stroj -> klavesnice uz byla automaticka.
Jeste ze existuje cz_qwerty rozlozeni :)

martin
3. června • 13:03

dej si czech qwertyvýhody:
veškeré anglické znaky máš dostupné přes pravý ALT nebo ty horní se šiftem, takže nemusíš pořád hledat kde je nějaké euro nebo sharp...pokud programuješ a přecházíš mezi US a CZ tak to jinak ani snad nejde, pokud se nechceš zbláznit

Eavy
3. června • 14:52

Já hlavně píšu texty a na qwertz jsem si už tak zvykl, že bych byl v případě qwerty asi docela mimo :-D

Tom
3. června • 6:12

To je relativní. Česká je dobrá, ale anglická naprd ;-)

bls
3. června • 14:49

To neni relativni. Anglicka je standard a ceska na ho*no.

Doporučujeme

Články odjinud