Škoda Superb N1: šílenství pokračuje

Nejvýraznějším poutačem Škody na právě začínajícím Autotecu 2008 bude jistě studie nového modelu Superb v provedení N1.

Od majestátní vlajkové lodi mladoboleslavské automobilky bychom stěhovácké ambice asi nečekali. Ale ryze český fenomén v podobě „užitkové“ modifikace N1 expanduje skutečně do všech sfér. Nákladový prostor „nákladního“ Superbu má objem 549 litrů, resp. 625 litrů při plném využití po strop a pochopitelně jej „zkrášluje” obligátní mřížka nad opěradly zadních sedadel. Přepravní přednosti vozu i v tomto případě umocňuje řešení pátých dveří TwinDoor, které umožňuje dle potřeby otevřít buď pouze víko zavazadlového prostoru, nebo zvednout celé páté dveře.

Na trhu jsme už mohli spatřit lecjaké bizarní „náklaďáky” jako BMW 130i nebo Audi S3. Ovšem nákladní sedan střední třídy, to tu ještě nebylo. Co se mezi nákladní vozy zařadí příště, o tom lze jen spekulovat, husarským kouskem by však nesporně byla homologace nákladního kabrioletu...

Tip: První test nové Škody Superb.

Vyjma této novinky představí Škoda Auto také osm dalších vozů v úpravě pro kategorii N1, již v provedení nového modelového roku 2009. V současné době jsou vozy Škoda verze N1 nabízeny v řadách Octavia, Fabia a Roomster. Nejprodávanější automobil této kategorie v ČR - Octavia Combi - je vystaven s naftovým motorem 2,0 TDI PD o výkonu 103 kW. Dalšími prezentovanými vozy jsou Fabia Combi s motorem 1,4 TDI PD/59 kW, Fabia se základním benzinovým tříválcem 1,2 12V HTP/51 kW a dvojice vozů Roomster s agregáty shodného zdvihového objemu 1,4 l.

Součástí škodovácké expozice je i dvoumístný užitkový vůz Praktik, který vychází z modelu Roomster a nabízí největší přepravní objem (1 900 litrů nákladu). K vidění je s benzinovým agregátem 1,4 16V/63 kW a dieselovým agregátem 1,4 TDI PD ve dvou výkonových variantách, 51 kW resp. 59 kW. Společnost Škoda Auto rozšířila také nabídku originálních dílů a příslušenství. Novinkou je elektronická kniha jízd ŠkodaSAT, která umožňuje sledovat pohyb vozidla a najde své využití právě u vozů v kategorii N1. Za pozornost stojí dekorativní prahové lišty, styling kity, nebo vyrovnávací podlaha ložné plochy, jejíž instalací dojde ke sjednocení úrovně nákladové hrany a podlahy užitné části. Expozici společnosti Škoda Auto o rozloze 528 m² je možné navštívit na brněnském autosalonu v hale V.

V bitvě o nejbizarnější vůz kategorie N1 se však nenechaly zahanbit ani jiné automobilky. Za vše mluví třeba třídveřové sporťáčky Kia Pro_Cee´d či Suzuki Swift Sport, samozřejmě s mříží za předními sedadly.

Omluvte prosím nízkou kvalitu použitých snímků, které vznikly poněkud pokoutným způsobem během instalace expozic už v předvečer otevření Autotecu 2008 pro novináře.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

včera | Radek Pecák | 6 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků