Škoda Superb N1: šílenství pokračuje

Nejvýraznějším poutačem Škody na právě začínajícím Autotecu 2008 bude jistě studie nového modelu Superb v provedení N1.

Od majestátní vlajkové lodi mladoboleslavské automobilky bychom stěhovácké ambice asi nečekali. Ale ryze český fenomén v podobě „užitkové“ modifikace N1 expanduje skutečně do všech sfér. Nákladový prostor „nákladního“ Superbu má objem 549 litrů, resp. 625 litrů při plném využití po strop a pochopitelně jej „zkrášluje” obligátní mřížka nad opěradly zadních sedadel. Přepravní přednosti vozu i v tomto případě umocňuje řešení pátých dveří TwinDoor, které umožňuje dle potřeby otevřít buď pouze víko zavazadlového prostoru, nebo zvednout celé páté dveře.

Na trhu jsme už mohli spatřit lecjaké bizarní „náklaďáky” jako BMW 130i nebo Audi S3. Ovšem nákladní sedan střední třídy, to tu ještě nebylo. Co se mezi nákladní vozy zařadí příště, o tom lze jen spekulovat, husarským kouskem by však nesporně byla homologace nákladního kabrioletu...

Tip: První test nové Škody Superb.

Vyjma této novinky představí Škoda Auto také osm dalších vozů v úpravě pro kategorii N1, již v provedení nového modelového roku 2009. V současné době jsou vozy Škoda verze N1 nabízeny v řadách Octavia, Fabia a Roomster. Nejprodávanější automobil této kategorie v ČR - Octavia Combi - je vystaven s naftovým motorem 2,0 TDI PD o výkonu 103 kW. Dalšími prezentovanými vozy jsou Fabia Combi s motorem 1,4 TDI PD/59 kW, Fabia se základním benzinovým tříválcem 1,2 12V HTP/51 kW a dvojice vozů Roomster s agregáty shodného zdvihového objemu 1,4 l.

Součástí škodovácké expozice je i dvoumístný užitkový vůz Praktik, který vychází z modelu Roomster a nabízí největší přepravní objem (1 900 litrů nákladu). K vidění je s benzinovým agregátem 1,4 16V/63 kW a dieselovým agregátem 1,4 TDI PD ve dvou výkonových variantách, 51 kW resp. 59 kW. Společnost Škoda Auto rozšířila také nabídku originálních dílů a příslušenství. Novinkou je elektronická kniha jízd ŠkodaSAT, která umožňuje sledovat pohyb vozidla a najde své využití právě u vozů v kategorii N1. Za pozornost stojí dekorativní prahové lišty, styling kity, nebo vyrovnávací podlaha ložné plochy, jejíž instalací dojde ke sjednocení úrovně nákladové hrany a podlahy užitné části. Expozici společnosti Škoda Auto o rozloze 528 m² je možné navštívit na brněnském autosalonu v hale V.

V bitvě o nejbizarnější vůz kategorie N1 se však nenechaly zahanbit ani jiné automobilky. Za vše mluví třeba třídveřové sporťáčky Kia Pro_Cee´d či Suzuki Swift Sport, samozřejmě s mříží za předními sedadly.

Omluvte prosím nízkou kvalitu použitých snímků, které vznikly poněkud pokoutným způsobem během instalace expozic už v předvečer otevření Autotecu 2008 pro novináře.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků